چطور ارز دیجیتال بخرم؟ راهنمای جامع خرید و فروش ارز دیجیتال

راهنمای جامع خرید و فروش ارز دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ دی ۱۴۰۰

امروزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران، با نوسانات و شوک‌های خاص اقتصاد ما، رونق ویژه‌ای پیدا کرده است. ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده، ریسک حضور در برخی بازارهای داخلی کلافه‌کننده است، خرید و نگهداری دلار یا طلا خطرات زیادی را به همراه دارد و …
همه این موارد، به تمایل بیشتر افراد برای خرید و فروش ارز دیجیتالی انجامیده است. اما بومی نبودن این نوع سرمایه‌گذاری، چالش‌های مختلفی را برای کاربران ایرانی ایجاد کرده است.
این روزها کمتر کسی وجود دارد که به پتانسیل بالای ارزهای دیجیتالی پی نبرده باشد؛ اما چگونگی خرید ارز دیجیتال و فوت و فن‌های خرید رمزارز برای ایرانیان، هنوز به وضوح روشن نشده است.
به همین منظور، در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا فرآیند گام به گام ورود به بازار ارزهای دیجیتال و بهره‌مندی از مزایای تکنولوژی بلاک‌چین و کریپتوکارنسی ها برای ایرانیان را تشریح کنیم.

  • مرحله اول – انتخاب کیف پول الکترونیکی (Wallet) ارز دیجیتال

انتخاب یک کیف پول الکترونیکی کارا و مطمئن، اولین و شاید یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای ورود به بازار ارزهای دیجیتالی باید انجام دهید؛ دلیل این اهمیت زیاد، ضرر و زیان‌هایی است که برخی کیف پول‌های خارجی به استفاده‌کنندگان ایرانی‌شان رسانده‌اند و بدون هیچ پاسخی، دسترسی ایرانیان به دارایی‌های دیجیتالی‌ خود را مسدود ساختند.
همانطور که احتمالا می‌دانید، ارزهای دیجیتال امکان ذخیره‌سازی به صورت فیزیکی را دارا نیستند؛‌ در نتیجه برای نگهداری، انتقال و به معنای بهتر، هرگونه دسترسی به ارزهای دیجیتالی، به یک کیف پول الکترونیکی که اجازه دسترسی به موجودی و انجام تراکنش‌های دیجیتالی را به ما می‌دهد، نیازمندیم.
این کیف پول‌ها، انواع مختلفی دارند و می‌توان آن‌ها را به دو دسته‌ی کیف پول های گرم (سرویس‌های آنلاین ذخیره‌سازی رمزارز‌ها) و کیف پول های سرد (کیف پول‌های سخت‌ افزاری که امکان ذخیره ارز دیجیتال در یک دیوایس کوچک را فراهم می‌کنند) تقسیم‌بندی کرد.

هرکس بسته به نوع، دفعات و زمان‌هایی که به مبادله ارزهای دیجیتال می‌پردازد، می‌تواند از انواع کیف پول‌های آنلاین و یا کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کند.
با یک جستجوی دقیق در مورد انواع والت ارز دیجیتال، به راحتی می‌توانید امن‌ترین و مناسب‌ترین کیف پول ارز دیجیتال برای خودتان را انتخاب کنید. یکی از کیف پول‌هایی که امروزه در بین ایرانیان محبوبیت زیادی پیدا کرده است،‌ کیف پول Trust Wallet است. این کیف پول، بر خلاف سایر والت‌های ارز دیجیتال، فعلا محدودیتی برای کاربران ایرانی قائل نشده و از رمزارز‌ها و توکن‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. همین موارد، می‌تواند دلیلی بر محبوبیت بیشتر این کیف پول نزد ایرانیان باشد.
این کیف پول دیجیتالی به عنوان یک کیف پول مولتی کارنسی، قابلیت پشتیبانی از اکثر ارزهای دیجیتال و توکن‌های مختلف را داراست. همچنین، تراست ولت، با رمزنگاری کلید خصوصی و نگهداری آن در دستگاه کاربر، امنیت بسیار خوبی برای دارایی‌های دیجیتال افراد فراهم آورده است. علاوه بر این، در ابتدای ورود به والت تراست، یک عبارت امنیتی منحصر به فرد دریافت خواهید کرد، که در واقع کلید بازیابی کیف پول شما، در هر دستگاهی خواهد بود.
نکته مهم‌تر اینکه برای استفاده از کیف پول تراست، نه نیازی به وارد کردن نام و مشخصات دارید و نه آدرس ایمیل! در نتیجه هیچ سابقه‌ای از آدرس آی پی و تراکنش‌های شما در سرورهای این والت ذخیره نخواهد شد و می‌توانید به راحتی، به استفاده از این کیف پول بپردازید.

 

دانلود کیف پول تراست ولت

لینک دانلود Trust wallet برای اندروید: گوگل پلی
لینک دانلود Trust wallet برای ios: اپ استور

البته لازم به تاکید است که این کیف پول‌های آنلاین، تنها یکی از راه‌های ذخیره‌سازی ارز دیجیتال هستند. راه حلی که برای ذخیره‌سازی‌های کوتاه‌مدت ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند و امکان هک شدن آن‌ها نیز همیشه مطرح است.
یکی دیگر از راه‌های ذخیره‌سازی ارز دیجیتال، استفاده از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری است؛ کیف پول‌هایی که امنیت بیشتری به نسبت والت‌های انلاین دارند و امکان هک شدن ندارند؛ این کیف پول‌ها عموما برای ذخیره‌سازی طولانی مدت رمز ارزها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با جست‌وجو در مورد کیف‌پول‌های مختلف، شخصا مناسب‌ترین کیف پولی که با نیاز‌ها و محدودیت‌های شما تناسب دارد را انتخاب کنید.

 

توصیه ما این‌ است که بدون توجه به پیشنهادات سایت‌های مختلف، صرفا با جست‌وجو در مورد ویژگی‌ کیف‌پول‌های مختلف، شخصا مناسب‌ترین کیف پولی که با نیاز‌ها و محدودیت‌های شما تناسب دارد را انتخاب کنید.

  • مرحله دوم – انتخاب صرافی دیجیتال (Exchange)

پس از انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال، شما باید به یک صرافی دیجیتال برای انجام معاملات متصل شوید. اگر در مرحله‌ی قبل، کیف پول تراست ولت را انتخاب کرده باشید، امکان استفاده از صرافی‌های دیجیتال همکار با کوینومی را از داخل همان اپلیکیشن خواهید داشت.
اما با این حال، برخی از این صرافی‌ها با آی پی ایران مشکل دارند و برای استفاده از آن‌ها باید فرآیند‌های مختلفی را طی کرد که در مقاله‌های بعدی بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت.
اما یک راه‌حل بهتر، استفاده از OTC Exchange ها به عنوان ابزاری جایگزین و سریع‌تر از صرافی‌های عادی است. این صرافی‌ها برای افرادی که می‌خواهند به دور از مقررات بیش از حد صرافی‌های سنتی، به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند بسیار مناسب است.
بازار OTC، همانند بازار فرابورس، غیر متمرکز است. این بدان معناست که می‌توانید به عنوان خریدار و یا فروشنده رمز ارز، از یک صرافی OTC، همانند سایت بیتستان به عنوان واسطه خرید و فروش ارز دیجیتال خود استفاده کنید.

  • مرحله سوم –احراز هویت و اتصال صرافی به کیف پول

برای استفاده از سایت بیتستان، با ثبت نام و انجام مراحل احراز هویت طبق راهنمای سایت، به راحتی می‌توانید انواع تراکنش‌های مالی در دنیای ارزهای دیجیتالی و معامله ارزهای دیجیتالی را به انجام برسانید.

 

با استفاده از صرافی بیتستان، خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتالی را به تومان انجام دهید.

صرافی بیتستان، در حال حاضر امکان خرید و فروش ارزهای تتر، بیت کوین، اتریوم، بایننس‌کوین، ترون و سایر ارزهای معتبر دنیای ارزهای دیجیتال را برای مشتریانش فراهم ساخته است. همچنین، با استفاده از این صرافی می‌توانید خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال را با پول رسمی کشور خودمان و با کارت بانکی شخصی‌تان به انجام برسانید.
علاوه بر این، صرافی بیتستان قیمت لحظه‌ای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال و هزینه شبکه برای انتقال انواع ارزها را به صورت شفاف با شما در میان می‌گذارد، تا با اطمینان خاطر و بدون نگرانی از هزینه‌های مخفی و یا اضافی، به معاملات شفاف و حرفه‌ای انواع ارزهای دیجیتال بپردازید.
با ورود به سایت ‌Bittestan.com معامله‌ای امن و سریع را تجربه کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۳ دیدگاه برای “چطور ارز دیجیتال بخرم؟ راهنمای جامع خرید و فروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.