انتقال ۱۲ میلیون دلار از بیت ‌کوین‌ های عصر ساتوشی

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ مهر ۱۳۹۹

صبح روز یکشنبه ۱۱ اکتبر، پاداش ۲۱ بلوک بیت ‌کوین، پس از یک دهه خرج شد. پاداش این بلوک‌های بیت‌ کوین متعلق به دوران ساتوشی ناکاماتو، خالق این رمزارز است. دلیل اینکه این بلوک‌ها را به دوران ساتوشی نسبت می‌دهند این است که استخراج آن‌ها، تقریبا یک سال بعد از به وجود آمدن بیت‌کوین انجام شده است. این بلوک‌ها، در سال ۲۰۱۰ استخراج شده‌اند. 

پاداش این ۲۱ بلاک، بیش از هزار بیت‌ کوین بود. بیت ‌کوین‌هایی که  در یک دهه گذشته خرج نشده بودند.

تحلیل‌گران معتقدند خرج کردن پاداش بلوک‌های بیت‌کوین، پس از گذشت ده سال، حساب‌ شده بوده و کسی که آن‌ها را خرج کرده، به دنبال تحولاتی در بازار است. به همین خاطر، فرد یا گروهی که این بیت‌کوین‌ها را در جریان انداخته، از الگوهای ایجاد رکود اقتصادی استفاده کرده است. 

بلوک‌های انتقال داده شده، به ارتفاع ۲۲۹, ۶۵۲ رسیده بودند و براساس گزارش‌ها، زمان استخراج این بلوک‌ها، ۱۰ نوامبر ۲۰۱۰ بوده است. برای انتقال پاداش این بلوک‌ها که ۱۰۵۰ بیت ‌کوین به ارزش ۱۱/۹ میلیون دلاربود، از اپلیکیشن Btcparser.com،  استفاده شده بود.

 به گزارش نیوز‌بی‌تی‌سی، علاوه بر فروش پاداش بلاک‌های دوران ساتوشی، ۲۵۰ هزار دلار بیت ‌کوین‌کش نیز در روز یکشنبه ۱۱ اکتبر خرج شده است. داده‌ها نشان می‌دهد ، ۱۰۰۰ بیت‌ کوین‌کش نیز به کیف‌پول ناشناسی واریز شدند. با این همه، اکسپلورهای بلاکچین نشان می‌دهند که توکن‌های bitcoinsv به جایی منتقل نشده‌اند. 

از دیدگاه تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال، نقل و انتقالات جدیدی که انجام گرفته است، عجیب به نظر می‌رسد. به خاطر آنکه در یک روز ۲۱ بلاک از سال ۲۰۱۰ انتقال داده شد و همزمان ۱۰۰۰ بیت‌کوین‌کش خرج شده، تحلیل‌گران نمی‌دانند که این اقدام کار یک نفر است یا یک گروه از ماینرها.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.