خداحافظی با بانک‌های سنتی تا سه سال آینده

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

بانک‌های رمزارز در حال بلعیدن بانک‌های سنتی هستند. پیش‌بینی می‌شود در عرض سه سال، نسل جدید بانکداری، جایگزین بانک‌های سنتی با ارز فیات شوند. خدمات بانکداری و سرویس‌های مالی در حال تغییر هستند و همین موضوع نشان از تحولی شگرف در آینده دارد. 

ارزهای دیجیتال زندگی روزمره مردم و تبادلات آن‌ها را دگرگون می‌کند و به نظر می‌رسد به زودی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها تبدیل شوند. وقتی معاملات از طریق ارزهای دیجیتال انجام شود، وجود بانک‌های اختصاصی ارزهای دیجیتال نیز امری بدیهی است. احتمالا با صرافی کراکن آشنا باشید. کراکن (Kraken) اولین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده امریکا است که توانسته تبدیل به بانک شود. کراکن و هر صرافی رمزارزی که در آینده بتواند به بانک تبدیل شود، قادر خواهد بود همه عملیات مالی مربوط به ارزهای دیجیتال را برای مشتریانش انجام دهد.

کراکن به تازگی با بانک سیلورگیت همکاری می‌کند و سرمایه‌های زیادی از سوئیفت و فدوایر دریافت کرده است. بانک سیلورگیت در خصوص ایجاد فرصت‌های مناسب برای تعاملات مالی، یک گام جلوتر است. این بانک ادعا می‌کند ۸۸۰ شرکت دارایی دیجیتال، مشتری‌‌اش هستند. با اینکه کماکان بازار سرمایه بر پایه ارزهای سنتی می‌گذرد، بسیاری از بانک‌ها همانند سیلورگیت به دنبال استفاده از ارزهای دیجیتالی برای معاملاتشان هستند.

درباره اهمیت ارزهای دیجیتال و تاثیرشان در آینده نزدیک، بحث‌های زیادی انجام گرفته است. صرافی‌های بزرگی مثل کوین‌بیس و جمینی که زیر مجموعه‌ای از جی‌پی‌مورگان هستند، بر این باورند که آینده بانکداری به رمزارزها بستگی دارد. جیمی دیمون ( Jamie Dimon)، نیز اعلام کرده ارزش بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در سال‌های آینده افزایش قابل‌ توجهی خواهد داشت.

مصرف‌کنندگان رمزارز به زودی نیازمند بانک‌هایی خواهند بود که تمام خدمات مالی مربوط به ارز دیجیتال و ارز فیات را انجام دهند. در چنین زمانی است بانک‌های دیجیتالی به وجود می‌آیند. این بانک‌ها باید پذیرای رمزارزها باشند و از ابزارهایی چون بلاکچین بهره‌مند شوند.

 

ابزارهای بررسی بلاکچین

 

کاراگاه صحنه جرم می‌تواند از نور سیاه یا پودر آشکارکننده اثرانگشت، برای کشف برخی شواهد استفاده کند. در خصوص بیت‌کوین و بلاک‌چین‌ها نیز ابزارهایی برای بررسی وجود دارد. با این همه، همواره بحث بر سر غیرقابل ردیابی بودن ارزهای دیجیتال وجود دارد. در حالی که روش‌های بسیاری برای ردیابی ارزهایی که بر پایه بلاکچین‌اند، وجود داشته و این ارزها بیشتر از ارزهای فیات قابل ردیابی هستند. 

بانک‌های ارز دیجیتال می‌توانند به راحتی خدماتی را فراهم کنند تا ردیابی تراکنش‌ها ممکن شود.

پیش‌بینی می‌شود بانک‌های ارز دیجیتال به زودی جایگزین بانک‌های سنتی شوند. با این وجود، شرکت‌هایی که تا ۱۸ ماه آینده، مانند کراکن و دیگر بانک‌ها مسیر تبدیل شدن به بانک‌های ارز دیجیتال را طی می‌کنند، ممکن است شکست را تجربه کنند.

متخصصان حوزه ارزهای دیجیتال بر این باورند که اکنون زمان مناسبی برای تعامل بانک‌های سنتی با ارزهای دیجیتالی و تغییر رویکردشان است. در صورتی که بانک‌های سنتی مسیر شغلی‌شان را تغییر ندهند، باید جای خود را به بانک‌های ارز دیجیتال بسپارند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.