رکود قیمت بیت‌ کوین در آغاز فصل خزان

افزایش اوراق بدهی صرافی کوین‌بیس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ مهر ۱۴۰۰

قیمت بیت‌ کوین همچنان در محدوده ۴۰ هزار دلار تا ۴۵ هزار دلار باقی مانده و شاهد موج‌های تغییر قیمت این رمزارز در روزهای اخیر بوده‌ایم. اولین رمزارز بازار روز گذشته از مقاومت‌های ۴۲,۸۰۰ دلار و ۴۳,۰۰۰ دلار گذشت و در زمان نوشتن این تحلیل با قیمت ۴۳۴۶۵ دلار معامله می‌شود.

به عقیده تحلیلگران سایت newsbtc، محدوده قیمتی ۴۳,۰۰۰ دلار می‌تواند نشانه‌ای به رشد دوباره قیمت بیت‌کوین در نظر گرفته شود. دلیل این تحلیلگران، افزایش قیمت و بیشتر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته بودن این محدوده‌ی قیمتی است.

براساس داده‌های صرافی کراکن،‌ در حال حاضر بازار بیت‌کوین خرسی است و احتمال دارد برای مدت کوتاهی قیمت اولین رمزارز بازار در محدوده قیمتی ۴۲۰۰۰ تا ۴۴۰۰۰ دلار باقی بماند. 

پژوهشگران حوزه ارزهای دیجیتال، اخباری که از چین منتشر می‌شود و ممنوعیت ثبت‌نام کاربران چینی در صرافی هوبی را مهم‌ترین دلایل کاهش قیمت بیت‌کوین می‌دانند.

شروعی دوباره برای قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در حال حاضر با فشار فروش کاهش یافته و در صورتی که این فشار افزایش یابد، احتمال ریزش دوباره قیمت نخستین رمزارز بازار وجود دارد. اگر قیمت بیت‌کوین کاهش یابد در ابتدا به سطح قیمتی ۴۱۰۰۰ دلار و سپس ۴۰۷۵۰ دلار خواهد رسید. با اینکه به نظر می‌رسد فشار فروش و بازار خرسی ممکن است قیمت بیت کوین را بار دیگر به سطح قیمتی ۴۰۷۵۰ دلار برساند، اما تحلیلگران به شروع دوباره‌ای برای رشد قیمت بیت کوین امیدوارند.

در صورتی که اولین رمزارز بازار در محدوده قیمتی ۴۳۰۰۰ دلار باقی بماند و به رشد خود ادامه دهد، احتمال صعود به سطح قیمتی ۴۵۱۵۳ در آینده نزدیک وجود دارد. اگر این افزایش قیمت اتفاق بیفتد، در روزهای آینده شاهد صعود دوباره بیتکوین خواهیم بود.

نمودار قیمت بیت‌ کوین

با رشد قیمت بیتکوین و رسیدن به نواحی قیمتی ۴۴۸۰۰ دلار و ۴۵۰۰۰ دلار، صعود بیت کوین با سرعت بیشتری انجام می‌شود. اگر چنین رخدادی صورت گیرد، می‌توان به شکست مقاومت‌ها در این رمزارز امیدوار بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود قیمت بیت‌کوین به ۴۵۵۰۰ دلار و سپس ۴۶۲۰۰ دلار خواهد رسید.

اگر برخلاف تصور برخی تحلیلگران قیمت بیتکوین در روزهای آینده رشد نکند، ممکن است سناریوی ریزشی قیمت این رمزارز اجرایی شود. 

 چنانچه بیتکوین از ناحیه مقاومتی ۴۵۰۰۰ دلار عبور نکند، احتمالا با ریزش قیمت همراه خواهد بود. در چنین شرایطی خیلی سریع قیمت به ۴۳۶۰۰ دلار خواهد رسید و سپس مسیر کاهش قیمتش ادامه خواهد یافت.

براساس سناریوی ریزشی، اگر قیمت بیت‌کوین به ۴۳۶۰۰ دلار برسد، سپس با قیمتی نزدیک به میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته خود یعنی ۴۳۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

تحلیلگران سایت کوین‌تلگراف براین باورند که کاهش قیمت بیت کوین در حال حاضر مقطعی است و به زودی شاهد رشد قیمت اولین رمزارز بازار خواهیم بود. براساس گزارش تحلیلی منتشر شده در این سایت، خریداران سعی دارند قیمت بیت کوین را به سمت ۴۵۱۷۸ دلار و بالاتر از میانگین‌های متحرک ۲۰ روزه ببرند. 

نمودار اولین رمزارز بازار

این در حالی است که قیمت بیتکوین کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه معامله می‌شود و شاخص مقاومت نسبی این رمزارز نیز منفی است.

گاوها برای افزایش قیمت اولین ارز دیجیتال دست به کار شده‌اند و سعی دارند مسیر را برای صعود این رمزارز هموار کنند. اگر چنین اتفاقی بیفتد و قیمت بیتکوین به ۴۸۸۴۳ دلار برسد، شاهد رالی قیمتی تا ۵۲۹۲۰ دلار خواهیم بود.

نمودار بیتکوین

اگر ماموریت گاوها شکست بخورد،‌ همچنان شاهد کاهش قیمت بیتکوین خواهیم بود و ممکن است قیمت این رمزارز به زیر ۴۰۰۰۰ دلار نیز برسد. باید دید رقابت بین خریداران و فروشندگان بیتکوین به کجا ختم می‌شود و کدام سناریو اتفاق می‌افتد؟

 

شما جزو کدام دسته هستید؟ دوست دارید قیمت بیت‌ کوین کاهش یابد یا به افزایش قیمت آن فکر می‌کنید؟

 

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.