مسدود شدن ۱۰ بیت کوین در آمریکا در پی کلاهبرداری ۱۱ میلیون دلاری از کاربر کوین‌بیس

مسدود شدن ۱۰ بیت کوین در آمریکا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ آبان ۱۴۰۰

اخیرا یک کلاهبرداری ۱۱ میلیون دلاری از کاربر صرافی کوین‌بیس انجام گرفته و در پی آن حدود ۲۰۰ واحد بیت‌کوین به سرقت رفته است. یکی از کاربرانی که در این کلاهبرداری ۱۰ بیت‌کوین خود را از دست داده بود، موفق شده تا بیت‌کوین‌های خود را باز پس گیرد و به دلیل حکمی که قاضی دادگاه فدرال آمریکا صادر کرده، ۱۰ بیت‌کوین مسدود شده است. با بیتستان همراه باشید تا مسدود شدن ۱۰ بیت کوین در آمریکا را بررسی کنیم.

یکی از کاربران صرافی کوین‌بیس که در جریان کلاهبرداری ۱۱ میلیون دلاری از این صرافی، تعدادی بیت‌کوین از دست داده بود، موفق شده که بیت‌کوین‌های خود را باز پس گیرد. وی در پی اقداماتی که در مراجع قانونی به انجام رسانده، موفق به مسدود کردن ۱۰ بیت‌کوین شده است.

نحوه کلاهبرداری ۱۱ میلیون دلاری از کاربر کوین‌بیس:

بر اساس اخباری که در روزهای گذشته منتشر شده بود، یکی از کاربران صرافی کوین‌بیس بیش از ۱۱ میلیون دلار در پی کلاهبرداری انجام گرفته، از دست داده بود. در ماه آوریل، کاربر کوین‌بیس با نام اختصاری G.R، اقدام به خرید ۲۰۰ بیت‌کوین از این صرافی کرده بود.

بعد از خرید بیت‌کوین با اعلانی مواجه شد که به نظر از سمت صرافی کوین‌بیس ارسال شده بود و در آن شماره تلفنی برای برقراری ارتباط با مدیر کوین‌بیس قرار داشت. وی با برقراری تماس به شبکه کلاهبردارانی متصل شد که او را به اشتباه انداخته و با گرفتن اطلاعاتی، موفق شدند که بیت‌کوین‌های خریداری شده را از حساب او بیرون بکشند.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز بخوانید

سرقت ۱۳۹ میلیون دلاری از اسمارت‌چین بایننس (binance smart chain)

پیگیری وجوه برداشت شده:

به گفته بازرسان آمریکایی، کلاهبرداران با اطلاعات اخذ شده، محدودیت تراکنش روزانه را افزایش دادند و همچنین سعی کردند اعلان‌ها و تنظیمات هشدار را در حساب قربانی غیرفعال کنند. با انجام این کارها، کلاهبرداران موفق شدند که ۱۱,۵۷۰,۱۳۸ دلار از حساب این فرد برداشت کنند.

وجوه دزدیده شده از طریق حساب‌های مختلف انتقال داده شد و بر اساس ردیابی‌های انجام گرفته، حدود ۱۰/۲ واحد بیت‌کوین به عنوان آخرین انتقال صورت گرفته، به صرافی Huobi، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزنگاری شده در جهان انجام گرفته است.

بازرسان تعیین شده از سمت دادگاه، با Huobi وارد مکاتبه شده‌اند و در پی رفع این مشکل برآمده‌اند.

تام مرژک، مدیر روابط رسانه‌ای دفتر دادستانی ایالات متحده در لس‌آنجلس، در مورد این اقدامات گزارشاتی ارائه کرد، گفت:

Huobi موافقت کرده است که این میزان بیت‌کوین را مسدود نماید تا عملیاتی روی آن‌ها صورت نگیرد. مسدود شدن ۱۰ بیت‌کوین تا زمان روشن شدن قضیه ادامه خواهد داشت.

منبع: cryptoslate

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.