پلتفرم Mango Markets هک شد و 100 میلیون دلار به سرقت رفت

هک پلتفرم Mango Markets
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ مهر ۱۴۰۱

بیتستان: Markets Mango، پلتفرم معاملات Solana DeFi، هک شد. در هک پلتفرم Mango Markets حدود ۱۰۰ میلیون دلار به سرقت رفته است. در کمتر از یک هفته گذشته، BNB Chain نیز مورد حمله هکرها قرار گرفته و ۱۰۰ میلیون دلار از آن به سرقت رفته بود. پلتفرم Mango Markets دومین هک ۱۰۰ میلیون دلاری هفته جاری محسوب می‌شود.

مانگو مارکت عصر سه‌شنبه در توییتی نوشت که یک هکر توانسته است وجوه این پلتفرم را از طریق دستکاری قیمت اوراکل تخلیه کند. این در حالی است که پنجشنبه گذشته، ۱۰۰ میلیون دلار از زنجیره هوشمند Binance، یکی دیگر از پروتکل‌های DeFi، به سرقت رفته بود.

طبق اظهارات OtterSec (وب‌سایت حسابرسی بلاک‌چین مشهور) هکر به طور موقت ارزش وثیقه خود را بالا برده و سپس از خزانه Mango Markets وام گرفته است.

مانگو مارکت یک پلتفرم مبتنی بر Solana برای تجارت دارایی‌های دیجیتال در این بلاک‌چین است و توسط Mango DAO مدیریت می‌شود.

اخطار مانگو مارکت در مورد ریسک هک

رابرت چن (Robert Chen)، بنیانگذار OtterSec، اظهار داشت؛ این خطری است که مانگو مارکت اخطار آن را به کاربرانش داده بود و در ادامه افزود:

مشکل پیش آمده می‌تواند نتیجه نقص طراحی پروتکل DeFi باشد.

جاشوا لیم، رئیس یکی از بخش‌های Genesis Global Trading در توییتی نوشت:

در ساعت ۶:۱۹ عصر، یک هکر حساب A را با وثیقه USDC تأمین مالی کرده است.

هک پلتفرم Mango Markets

دارایی‌های سرقت شده در این فرایند شامل USDC ،MSOL ،SOL ،BTC ،USDT ،SRM، و MNGO بودند. Mango Markets برای حل این مشکل، سپرده‌ها را غیرفعال کرده و اقداماتی را برای مسدود کردن وجوه شخص ثالث انجام خواهد داد.

اخطار مانگو مارکت در مورد ریسک هک

مانگو مارکت به هکر این فرصت را داده است که در ازای بازگرداندن وجوه دزدیده شده، جایزه تعیین شده برای یافتن باگ سیستم را دریافت کند.

منبع: decrypt

سولانا بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.