۲ دلیل اصلی صعود قیمت بیت کوین به بالای ۴۱ هزار دلار: این روند تا کجا ادامه خواهد داشت؟

۲ دلیل اصلی صعود قیمت بیت کوین به بالای ۴۱ هزار دلار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: بیت‌کوین به تازگی توانسته است که روند نزولی خود را تا حد زیادی کنترل کرده و از سطح ۳۰ هزار دلار فاصله بگیرد و وارد کانال ۴۰ هزار دلار شود. به گفته‌ی کالین وو، رشد بیش از ۲ درصدی شاخص نزدک و رشد بازار نقدی، ۲ دلیل اصلی صعود قیمت بیت کوین به بالای ۴۱ هزار دلار هستند.

بیت کوین به بالای سطح ۴۱,۰۰۰ دلار بازگشته است و اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ نیز موفق شده که سطح ۳,۰۰۰ دلار را پس بگیرد. کالین وو، نویسنده‌ی شناخته شده در حوزه بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، ۲ مورد را به عنوان دلایل اصلی تغییر روند این ارزهای دیجیتال معرفی کرده که در ادامه خدمتتان معرفی خواهیم کرد.

۲ دلیل اصلی صعود قیمت بیت کوین به بالای ۴۱ هزار دلار

۱- رشد بیش از ۲ درصدی شاخص نزدک:

بیت کوین اخیراً با شاخص کامپوزیت نزدک (Nasdaq Composite) و شاخص صنعتی داوجونز (Dow Jones Industrial Average) بازار سهام ارتباط نزدیکی داشته است. به گفته کالین وو، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس چینی در حوزه ارزهای دیجیتال، اخیرا شاخص نزدک ۲ درصد رشد کرده و موجب شده که بیت‌کوین به بالای ۴۱,۴۰۰ دلار برسد.

رشد بیش از ۲ درصدی شاخص نزدک

پلتفرم تحلیل داده‌های بلاک‌چینی Santiment نیز از افزایش بازار سهام به عنوان دلیلی برای افزایش قیمت بیت کوین یاد کرده است. همچنین با شروع افزایش قیمت در روز جمعه، میزان احساسات مثبت معامله‌گران کریپتو نسبت به احساسات منفی افزایش پیدا کرد.

رشد بیش از ۲ درصدی شاخص نزدک

۲- افزایش بازار نقدی:

به بازاری که برای انجام فوری معاملات، شامل خرید و فروش دارایی‌ها ایجاد شده است، بازار نقدی گفته می‌شود. کالین وو در توییتی نوشت، بیت‌کوین و اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۲ و ۶ درصد افزایش داشته‌اند، اما سایر ارزهای دیجیتال رشد زیادی تجربه نکردند.

این در حالی است که داده‌های موجود در CoinMarketCap نشان می‌دهند برخی از آلت‌کوین‌ها افزایش قیمت خوبی داشتند، مانند: Near Protocol (15/50 درصد)، Decentraland (MANA) (13/20 درصد)، LEO (22/66 درصد) و SAND (17/67 درصد)

با این حال، وو می‌گوید که محرک احتمالی افزایش قیمت بیت‌کوین و اتریوم، بازار نقدی بوده است، نه بازار مشتقات کریپتو. او داده‌هایی را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهند در ۲۴ ساعت گذشته، حجم نقدینگی‌های آتی بیت‌کوین تنها ۱۰۰ میلیون دلار بوده و ۹۰ میلیون دلار از اوراق بهادار نقد شده، یعنی این که بازار مشتقات نسبتاً آرام و بدون تغییرات خاصی بوده است.

افزایش بازار نقدی

پیش بینی پیتر شیف در مورد قیمت بیت کوین:

پیتر شیف یکی از بنیانگذاران SchiffGold و دوستدار طلا، در مورد افزایش قیمت بیت‌کوین به بالای ۴۱,۰۰۰ دلار اظهار نظر کرده است. او در توییتی نوشت که این ممکن است آخرین فرصت برای خرید بیت‌کوین در بالای سطح ۴۰,۰۰۰ دلار باشد.

پیش از این، در توییتر اعلام کرده بود که انتظار دارد بیت‌کوین به زیر ۳۰,۰۰۰ دلار سقوط کند و سپس با یک سقوط وحشتناک و غیر منتظره، به پایین‌ترین سطح یعنی ۱۰,۰۰۰ دلار برسد.

پیش بینی پیتر شیف در مورد قیمت بیت کوین

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.