افزایش ۲۳۰۰ درصدی کارمزدها در شبکه اتریوم از ماه ژوئن

افزایش ۲۳۰۰ درصدی کارمزدها در شبکه اتریوم از ماه ژوئن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ آبان ۱۴۰۰

شبکه اتریوم یکی از شبکه‌های پرتراکنش بلاک‌چین است. اما مشکل اساسی کاربران این شبکه کارمزدهای گران اتریوم است. با افزایش قیمت اتریوم کارمزد معاملات نیز افزایش می‌یابد. افزایش ۲۳۰۰ درصدی کارمزدها در شبکه اتریوم از ماه ژوئن باعث افزایش نارضایتی در بین کاربران شده است. جزئیات افزایش کارمزد اتریوم را در بیتستان بخوانید.

بر اساس داده‌های سایت BitInfoCharts، میانگین کارمزد تراکنش در اتریوم به 51.45 دلار افزایش یافته است. این رقم نشان‌دهنده افزایش 2293 درصدی کارمزدها نسبت به اواخر ماه ژوئن است. افزایش ۲۳۰۰ درصدی کارمزدها در شبکه اتریوم، زمانی رخ داده است که اتریوم اخیرا از بروزرسانی لندن برای کاهش کارمزدها استفاده می‌کند.

میانگین کارمزد تراکنش اتریوم در هفته پیش، تنها 22.52 دلار بود. این ماه به ویژه برای هزینه‌های گس اتریوم، ماه بسیار سختی بود. در 15 اکتبر، میانگین کارمزد 45.74 دلار شد که تقریبا دو برابر رقم کارمزد در اول ماه (23.79 دلار) است.

قیمت تراکنش‌های اتریوم از زمان هاردفورک لندن در ماه آگوست افزایش یافته است، اما علی‌رغم تغییرات جدی قیمت کارمزدها، هزینه‌های گس همچنان در شبکه روند صعودی دارد.

لازم به ذکر است که ارقام ارائه شده در BitInfoCharts، بر اساس میانگین کارمزد تراکنش‌های ثبت شده از روز قبل است. در Etherscan، هزینه تراکنش آنی، در حال حاضر به طور میانگین 44.33 دلار است.

قیمت اتریوم تا سال ۲۰۳۰ توسط ۵۰ کارشناس پیش‌بینی شد!

برای خواندن ادامه خبر کلیک کنید

دلیل اصلی افزایش کارمزدهای اتریوم چیست؟

کارمزد تراکنش‌ها همزمان با افزایش تقاضای اتریوم افزایش می‌یابد. هفته گذشته قیمت اتریوم و بیت‌کوین افزایش یافت و در اواسط هفته به بالاترین حد خود رسید. سپس با کاهش 8 درصدی قیمت بیت‌کوین، قیمت این رمزارز از 66,930 دلار به 61,683 دلار رسید. اما اتریوم به صعود خود ادامه داد و دیروز به بالاترین قیمت خود یعنی 4,456 دلار رسید. این درحالی است که تغییرات قیمت دو رهبر بازار اغلب مشابه یکدیگر است.

مجموع سرمایه بازار جهانی ارزهای دیجیتال 2.63 تریلیون دلار است. بیت کوین 1.1 تریلیون دلار از این سرمایه بازار را در اختیار دارد و اتریوم با نیم تریلیون دلار، در رتبه دوم قرار دارد.

دو برابر شدن میانگین کارمزد تراکنش در اتریوم از شنبه گذشته تا امروز، با حجم معاملات در هفت روز گذشته در ارتباط است. حجم اتریوم معامله شده در شنبه گذشته، 14.7 میلیارد دلار بود. این در حالی است که دیروز این رقم به 26 میلیارد دلار رسید.

عملکرد صعود انفجاری قیمت و فعالیت معاملاتی اتریوم در هفته گذشته، ممکن است به دلیل هیجان در مورد آخرین ارتقا شبکه بلاک‌چین باشد. ارتقای Altair گامی به سوی اتریوم نسخه 2.0 بوده که به گفته کارشناسان یک شبکه اتریوم سریع‌تر، سبزتر، ارزان‌تر و امن‌تر است.

منبع: decrypt

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.