رشد ۲۵ درصدی پولکادات در پی راه اندازی Parachain

رشد ۲۵ درصدی پولکادات
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ مهر ۱۴۰۰

رقیب اتریوم یعنی Polkadot رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد که به گفته بسیاری از تحلیل‌گران، راه‌اندازی Parachain اصلی‌ترین دلیل آن محسوب می‌شود. این رمزارز که اکنون به عنوان یکی از باارزش‌ترین ارزهای دیجیتال در دنیا شناخته می‌شود، با رشد ۲۵ درصدی بیش از پیش به عنوان رقیب اصلی اتریوم خود را نشان می‌دهد. با بیتستان همراه باشید تا رشد ۲۵ درصدی پولکادات را بررسی کنیم.

رشد ۲۵ درصدی پولکادات

رقیب اتریوم یعنی Polkadot در آستانه راه اندازی Parachain، نزدیک به ۲۵ درصد رشد را در قیمت خود تجربه کرد. در اوایل پاییز امسال کاردانو و سولانا که هر دو به عنوان رقبای اصلی اتریوم شناخته می‌شوند، برای کسب جایگاه بالا در جدول رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال اقدام به انجام برخی فعالیت‌ها مثل راه‌اندازی قرار دادهای هوشمند و … کردند.

در این راستا پولکادات اقدام به راه اندازی Parachain کرد که به موجب آن توانست در عرض ۲۴ ساعت، ۲۵ درصد افزایش قیمت پیدا کند.

احتمالاً تصادفی نیست که پس از پنج سال، شرکت Parity Technologies (تیم مهندسی پشت Polkadot) دیروز اعلام کرد که آماده راه‌اندازی چیزی است که آن را پاراچین (Parachain) می‌نامد.

پاراچین (Parachain) چیست؟

Parachains بلاک چین‌های خودی هستند که در کنار شبکه اصلی اجرا می‌شوند و برای افزایش امنیت و اعتبار تراکنش‌ها به کار گرفته خواهند شد.

پیتر ماوریک (Peter Mauric) رئیس امور عمومی فناوری‌های برابری، به Decrypt گفت:

شروع عرضه پاراچین‌ها در Polkadot یک گام بزرگ برای این صنعت است. Polkadot به عنوان تنها پروتکل لایه صفر در بلاک چین طراحی شده است. در سال‌های آتی کل چشم انداز لایه یک را با کاهش چشمگیر سربار مورد نیاز جهت ایمن سازی و اتصال لایه‌ها به شکل پاراچین خواهید داشت.

لایه‌ها در اصطلاح، معمولاً به سطوح ساخته شده در بالای بلاک چین اشاره می‌کنند. فناوری‌های لایه ۲، مانند Lightning for Bitcoin یا Polygon for Ethereum با برداشتن بخشی از بار بلاک چین (لایه ۱) به پردازش سریعتر معاملات کمک می‌کنند. در مقابل لایه ۰ با ترکیب بلاکچین‌های مختلف کارایی را افزایش می‌دهد.

Polkadot حاصل ایده Gavin Wood و Robert Habermeier بنیانگذار Ethereum است که هر دو نقش‌های کلیدی توسعه را در Parity ایفا می‌کنند. در ماه مه Polkadot پاراچین‌ها را در شبکه آزمایشی Kusama خود در دسترس قرار داد. ظرف چند روز، قیمت DOT بیش از یک سوم سقوط کرد. دارندگان DOT امیدوارند که افزایش قیمت امروز و ظهور پاراچین‌ها در شبکه اصلی پایدار و ادامه دار باشند.

منبع: decrypt

تحلیل‌های انجام شده در این خبر مربوط به سایت منبع بوده و سیگنالی برای خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری از طرف بیتستان نیست.
اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.