با سقوط بیت کوین به 38 هزار دلار، بیش از 180 هزار کاربر در 24 ساعت گذشته جمعا 353 میلیون دلار از دست دادند

لیکویید شدن 353 میلیون دلار با سقوط بیت کوین به 38 هزار دلار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ بهمن ۱۴۰۰

بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود در شش ماه گذشته سقوط کرده و اکثر آلت‌کوین‌ها، بیشتر از بیت‌کوین ارزش خود را از دست دادند. در پی این سقوط بیش از 180 هزار کاربر در 24 ساعت گذشته ضررهای بزرگی را متحمل شدند. برای بررسی خبر لیکویید شدن 353 میلیون دلار با سقوط بیت کوین به 38 هزار دلار با بیتستان همراه باشید.

قیمت بیت‌کوین در صرافی Bitstamp به پایین‌ترین سطح خود از ماه آگوست یعنی 38,250 دلار رسید. روز پنج‌شنبه بزرگترین ارز دیجیتال بازار توانست به 43,500 دلار برسد، اما این افزایش یک تله خرسی بود و بعد از آن بیت‌کوین 12 درصد از ارزش خود را از دست داد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل Coinglass، در چهار ساعت گذشته 372 میلیون دلار لیکویید شده که 90 درصد آن کاربرهایی با پوزیشن‌های لانگ بودند.

نمودار بیت کوین

تاثیر ریزش شدید بیت‌کوین بر دیگر آلت‌کوین‌ها:

اکثر آلت‌کوین‌ها بیشتر از بیت‌کوین ارزش خود را از دست دادند. ارزهای دیجیتال AVAX و BNB حتی کاهشی 2 رقمی داشتند. در 24 ساعات گذشته 183,239 کاربر لیکویید شده‌اند و یک کاربر صرافی BitMEX در یک معامله، 9/91 میلیون دلار از دست داد.

یکی از منتقدان سرسخت بیت‌کوین، نسیم طالب نویسنده‌ی کتاب قوی سیاه، در توییت اخیر خود معامله‌گران بیت‌کوین را به قماربازان ویران‌شده تشبیه کرده است.

مایک نووگراتز، غول ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی کرده بود که بیت‌کوین به 38 هزار دلار خواهد رسید. وی این قیمت را سطح حمایت این رمزارز معرفی کرده بود. همچنین اخیرا در توییتی اعلام کرد که ارزهای دیجیتال و سهام شرکت‌های فعال در حوزه فناوری (tech stocks) به دلیل افزایش بازده اوراق قرضه، تحت فشار باقی خواهند ماند.

انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالت متحده نرخ بهره را در سال جاری افزایش دهد. براساس نظرسنجی رویترز، احتمال دارد در سال جاری سه بار افزایش نرخ بهره رخ دهد.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.