۵ روش کسب سود از رمزارزها بدون ترید کردن

۵ روش کسب سود از رمزارزها بدون ترید کردن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که تنها راه کسب درآمد از رمزارزها فقط معامله و خرید و فروش آن‌ها نیست؟ در این مقاله قصد داریم ۵ راه کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال و بدون نیاز به معامله کردن را به شما معرفی کنیم.

جهش‌های ناگهانی و افزایش ۱۰۰ برابری قیمت بعضی از ارزهای دیجیتال، همواره مورد توجه بسیاری از افراد در جامعه کریپتوکارنسی را به خود جلب می‌کند زیرا به آن‌ها امید یک شبه پولدار شدن را می‌دهد. در واقعیت اما این فرصت‌ها بسیار اندک هستند و کم اتفاق می‌افتند. فقط تعداد محدودی از تریدرها آن‌قدر خوش شانس هستند که از این فرصت‌ها استفاده کنند.

خبر خوب این است که خوشبختانه افزایش‌های ناگهانی قیمت تنها راه سرمایه‌گذاران برای کسب سود از این حوزه نیست؛ رشد اخیر حیطه امور مالی غیر متمرکز یا دیفای (DeFi)، توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) و افزایش روزافزون پذیرش رمز ارزها، فرصت‌های زیادی را برای سرمایه گذاری در این حوزه ایجاد کرده است.

در ادامه به ۵ روش مختلف که سرمایه گذاران می‌توانند از طریق آن‌ها بدون نیاز به معامله، پول خوبی را به دست آورند، نگاهی می‌اندازیم.

استیکینگ ارزهای دیجیتال

استیک کردن یکی از روش‌ها برای شرکت کردن در فرآیند بررسی تراکنش‌های رمزارزی در شبکه‌های بلاکچینی است. در واقع استیکینگ به معنای وثیقه قرار دادن توکن‌ها در پلتفرم‌ها برای تامین اعتبار تراکنش‌ها و دریافت پاداش است. این روش یکی از بهترین راه‌ها برای کسب سود از دارایی‌های موجود در یک پرتفوی رمزارزی است.

شبکه اتریوم قرار است که در ماه آگوست (مرداد ماه جاری)، مکانیزم اثبات کار (POW) را به مکانیزم اثبات سهام (POS) تغییر دهد و بدین ترتیب دارندگان اتر (ETH) که در قرارداد اتریوم ۲ (Eth2) رمزارز اتر استیک کرده بودند، ۵/۸۳ درصد سود دریافت می‌کنند. 

با راه‌اندازی مکانیزم POS، هولدرها می‌توانند با قفل کردن کوین‌ها و توکن‌های خود در نود های شبکه، به منظور تایید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌های جدید، پاداش دریافت کنند و در فرآیند بررسی معاملات شبکه شرکت کنند.

اطلاعات منتشر شده توسط Staking Rewards نشان می‌دهد که در حال حاضر با استیک کردن ۱۰ اتر، می‌توان به صورت هفتگی ۰/۰۰۷۵ اتر (با ارزش ۱۷/۹۶ دلار) و سالانه ۰/۳۸۷۶ اتر (با ارزش ۹۳۳/۶۹ دلار) درآمد داشت.

استیکینگ رمزارز

در حال حاضر پنج رمزارز برتر برای استیک کردن با توجه به ارزش تعیین شده، رمزارزهای آدا (ADA)، اتر (ETH)، سولانا (SOL)، رمزارز USD کوین و دات (DOT) هستند.

گفتنی است که استیک کردن یکی از بهترین راه‌های کم خطر برای کسب سود از رمزارزها است و در عین حال به تامین اعتبار تراکنش‌های شبکه هم کمک می‌کند.

کسب سود کم خطر با وام‌دهی رمزارزها

رشد حوزه دیفای منجر به توسعه فضایی برای وام دهی رمزارزها شده است، یعنی جایی که کاربران می‌توانند رمزارزهای خود را در ازای دریافت پاداش وام دهند.

در حال حاضر Aave برترین پروتکل وام دهی است و این پلتفرم فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در شبکه Ethereum و پالی‌گان (Polygon) با رمزارز بومی خود یعنی MATIC، ارائه می‌دهد.

وام دهی رمزارزها

در جدول بالا هفت استخر وام دهی برتر از طریق پروتکل AAVE بر بستر پالی‌گان را مشاهده می‌کنید. سایر پروتکل‌های وام دهی برتر و کم خطر شامل Curve، میکردائو (MakerDAO)، کامپاند (COMP) و Yearn.finance هستند.

بنابراین اعطای وام یک راه کم خطر برای به دست آوردن سود در بازارهای گاوی و خرسی از توکن‌هایی است که از استیکینگ پشتیبانی نمی‌کنند.

با تامین نقدینگی، کارمزد و توکن دریافت کنید

تامین نقدینگی یکی دیگر از خدمات اصلی دیفای است. سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند سرمایه مورد نیاز پلتفرم‌های نوظهور را تامین کنند، درصد بالایی از سود مبالغ واریز شده و همچنین درصدی از کارمزدهای معاملات انجام شده درون استخر را به عنوان پاداش دریافت می کنند.

سرمایه گذاری در رمزارزها

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، یک سرمایه‌گذار با ارائه نقدینگی به یک استخر Ether/USDC در QuickSwap، از کارمزد سالانه، ۳۳/۸۱ درصد سود دریافت می‌کند.

کسب سود از طریق yield farming

Yield Farming یا کشت سود فرآیندی است که در آن کاربران نقدینگی پروتکل‌های دیفای را تامین می‌کنند و به صورت توکنِ آن پلتفرم پاداش خود را می‌گیرند.

ییلد فارمینگ

در تصویر بالا می‌بینید که یک کاربر با تامین نقدینگی جفت ارز STKGHS-WETH که دارای سود سالیانه ۱۸۹/۲٪ است، تاکنون ۳/۳۱۲، دینو (DINO) به عنوان سود دریافت کرده است.

بنابراین برای سرمایه‌گذاران بلند مدت که دارای یک پرتفوی با توکن‌های متنوع هستند،  yield farming راهی برای ورود به پروژه‌های جدید و بدست آوردن سود است.

NFT و بازی‌های بلاکچینی

توکن‌های گیمینگ و بازی‌های بلاکچینی، بازی برای کسب درآمد را به یک واقعیت تبدیل می‌کنند. درواقع بازی‌های بلاکچینی و جمع‌آوری NFT ها راه دیگری برای کسب سود از این حوزه است.

در حال حاضر Axie Infinity محبوب‌ترین بازی با ارائه رمزارز است.

در اکوسیستم AXS شخصیت‌های بازی Axies نام دارند. Axies در واقع توکن‌های NFT هستند که شما مالک آن‌ها هستید و آن‌ها را کنترل می‌کنید. شما می‌توانید این شخصیت یا در واقع دارایی خود را ذخیره و در کیف پول خود نگه دارید و یا آن را به یک آدرس کیف پول دیگر انتقال دهید. 

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط Your Crypto Library، در حال حاضر بازیکنان Axie Infinity، به صورت متوسط روزانه حدود ۴۰ الی ۵۳/۵ دلار درآمد دارند.

این میزان سود در برخی از نقاط جهان برابر با درآمد یک شغل تمام وقت است. به همین دلیل نیز بازی Axie Infinity در کشورهایی مانند ونزوئلا و مالزی شاهد افزایش گسترده محبوبیت و فعالیت کاربران بوده است.

کلام آخر

امروزه سرمایه‌گذاری رمزارزی، وام دهی، استیکینگ و بازی‌های مبتنی بر بلاکچین، نسبت به پس‌انداز در بانک‌های سنتی سود بسیار بیشتری را ارائه می‌دهند. همچنین با رشد روزافزون دنیای بلاک چین، افراد بیشتری به سرمایه‌گذاری در این حوزه روی می‌آورند. 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان
سوالات متداول:
راه کسب درآمد از رمزارزها بدون نیاز به معامله و خرید و فروش آن‌ها چیست؟
استیکینگ ارزهای دیجیتال، وام دهی رمزارزها و بازی‌های مبتنی بر بلاک چین، برخی راه‌های کسب درآمد از این حوزه بدون نیاز به تریدینگ هستند.
yield farming چیست؟
Yield Farming یا کشت سود فرآیندی است که در آن کاربران نقدینگی پروتکل‌های دیفای را تامین می‌کنند و به صورت توکنِ آن پلتفرم پاداش خود را می‌گیرند.
استیکینگ ارزهای دیجیتال چیست؟
استیکینگ به معنای وثیقه قرار دادن توکن‌ها و یا کوین‌ها در پلتفرم‌ها، برای تامین اعتبار تراکنش‌ها و دریافت پاداش است. این روش یکی از بهترین راه‌ها برای کسب سود از دارایی‌های موجود در یک پرتفوی رمزارزی است.

۳ دیدگاه برای “۵ روش کسب سود از رمزارزها بدون ترید کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.