رشد ۵ برابری تعداد تراکنش‌های شبکه‌ی تزوس در 12 ماه گذشته به لطف گسترش NFTها

افزایش ۵ برابری تعداد تراکنش‌های شبکه تزوس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: تعداد آدرس‌های قراردادهای هوشمند و تراکنش‌ها، دو عامل مهم افزایش ۵ برابری تعداد تراکنش‌های شبکه تزوس در طول ۱۲ ماه گذشته اعلام شده‌اند. شبکه تزوس به قطب جدید توکن‌های غیر مثلی تبدیل شده است، از این رو تعداد تراکنش‌ها و معاملات نیز افزایش پیدا کرده.

شبکه Tezos در طول ۱۲ ماه گذشته رشد چشمگیری از لحاظ تعداد قراردادهای هوشمند و پذیرش توکن‌های NFT داشته است. همچنین میزان فعالیت در اکوسیستم Proof-of-Stake نیز جهش زیادی پیدا کرده، زیرا رقیب خوبی برای شبکه اتریوم به حساب می‌آیند.

طبق گزارش Coin Metrics، در ۱ فوریه، تعداد تراکنش‌های مربوط به قراردادهای هوشمند شبکه تزوس طی ۱۲ ماه گذشته، کمتر از ۱۰,۰۰۰ تراکنش در روز بود که در ماه ژانویه ۲۰۲۱ به بیش از ۵۰,۰۰۰ در روز رسیده است.

طبق گزارش منتشر شده، پذیرش NFTها یکی از دلایل اصلی رشد ۵ برابری تعداد تراکنش‌های شبکه تزوس است. همچنین از طرفی نیز هزینه‌های بالای شبکه اتریوم، سازندگان و خریداران NFT را به سمت شبکه‌های جایگزین مانند Tezos سوق می‌دهد.

این شبکه یک پورتال برای تمام بازارهای NFT مبتنی بر تزوس دارد که ادعا می‌کند carbon-neutral (کربن صفر) هستند و هزینه‌های شبکه بسیار کم است.

افزایش میزان آدرس‌های فعال تزوس:

آدرس‌های فعال در شبکه به بالاترین حد خود یعنی بیش از ۴۵,۰۰۰ رسیده است. در طرف مقابل نیز تعداد آدرس‌های قرارداد هوشمند فعال که کمتر از ۲۰۰,۰۰ واحد بود، به بیش از ۶۰۰,۰۰۰ در ۱۲ ماه گذشته رسیده و رشدی ۳ برابری داشته است. این امر نیز نشان دهنده‌ی رشد NFT و DAppهایی است که از Tezos استفاده می‌کنند.

در این گزارش تعداد کل تراکنش‌های روزانه نیز اندازه گیری شده بود. تعداد تراکنش‌های تزوس از ۴۰,۰۰۰ تراکنش ثابت روزانه به ۲۵۰,۰۰۰ تراکنش روزانه رسیده و در این سطح باقی مانده است.

افزایش میزان آدرس‌های فعال تزوس

در حال حاضر رقم فعلی تراکنش‌های روزانه‌ی این شبکه، ۳۰۹,۴۳۱ است. این رقم از یک چهارم تراکنش‌های روزانه اتریوم نیز کمتر است، چرا که اکنون بر اساس گزارش Ethersca، شبکه اتریوم روزانه ۱/۱۷ میلیون تراکنش را ثبت می‌کند.

در گزارش منتشر شده‌ی Coin Metrics، تعداد آدرس‌های دارای حداقل ۱ توکن XTZ اخیرا از ۳۰۰ هزار فراتر رفته است که نسبت به همین زمان در سال گذشته، ۱۵۰ درصد رشد یافته.

آشنایی با شکبه‌ی تزوس:

تزوس در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک شبکه‌ی اثبات سهام راه اندازی شد که از سیستمی به نام “baking” برای اعتبارسنجی و انتشار بلوک‌های جدید در زنجیره استفاده می‌کند.

توکن بومی آن، XTZ نام دارد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶/۷ درصد افزایش یافته و طبق گزارش CoinGecko به ارزش ۳/۷۷ دلار معامله می‌شود. XTZ در حال حاضر ۵۸/۶% افت را نسبت به بالاترین قیمت ثبت شده در تاریخ ۴ اکتبر (یعنی ۹/۱۲ دلار) نشان می‌دهد.

منبع: cointelegraph

تزوس
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.