کارمزد تراکنش‌های بیت کوین در سال جاری، 50 درصد کاهش یافت!

کاهش 50 درصدی کارمزد تراکنش‌های بیت کوین در سال جاری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ آذر ۱۴۰۰

بیتستان: کارمزدهای بالای تراکنش‌های بیت‌کوین یکی از مشکلات سیستم این ارز عنوان شده است. با این حال، کارمزد تراکنش‌های بزرگ در شبکه بیت‌کوین، بسیار کمتر از تراکنش‌های کوچک است. این هزینه‌ها به ماینرها تعلق می‌گیرد. اما آیا کاهش 50 درصدی کارمزد تراکنش‌های بیت کوین در سال جاری، خبر خوبی برای طرفداران این رمزارز است؟

طبق داده‌های YCharts، میانگین کارمزد تراکنش بیت‌کوین، از 4/40 دلار به 1/80 دلار در سال جاری کاهش یافته است که این ارقام کاهش 57/97 درصدی را نشان می‌دهند؛ اما دلیل اصلی کاهش 50 درصدی کارمزد تراکنش‌های بیت کوین در سال جاری، چیست؟

یکی از دلایل محتمل طبق گفته تحلیل‌گران، می‌تواند گسترش سریع شبکه لایتنینگ بیت‌کوین باشد. همانطور که می‌دانید، شبکه بیت‌کوین برای هر تراکنش، کارمزدی دریافت می‌کند. سپس کارمزد این تراکنش‌ها، بین ماینرها تقسیم می‌شود. زمانی که ازدحام شبکه و تقاضا برای پردازش تراکنش بیشتر از عرضه ماینرها باشد، کاربران هزینه بیشتری می‌پردازند.

در تاریخ 21 آوریل، همزمان با قطع ماینرهای چینی، میانگین کارمزد تراکنش در شبکه بیت‌کوین به بالاترین حد تاریخی خود، یعنی 62/8 دلار در هر تراکنش رسید.

یکی دیگر از دلایل کاهش 50 درصدی کارمزد تراکنش‌های بیت کوین در سال جاری، می‌تواند به کاهش درصد هش‌ریت ماینرها مرتبط باشد.

افزایش حجم معاملات صرافی غیرمتمرکز به ۱۰۰ میلیارد دلار!

برای خواندن جزئیات خبر کلیک کنید

تاثیر mempool در کاهش کارمزد تراکنشات بیت‌کوین

دلیل احتمالی دیگر برای این کاهش کارمزد، طبق گفته فعالان این حوزه، ممکن است به شلوغی mempool مربوط باشد. اصطلاح mempool به جمع‌آوری تراکنش‌های معلق قبل از تایید اطلاق می‌شود. هنگامی که یک تراکنش به شبکه بیت‌کوین ارسال می‌شود، تا زمان دریافت تاییدیه در mempool باقی می‌ماند.

زمانی که یک mempool بزرگ در شبکه رخ می‌دهد، ماینرها ترجیح می‌دهند که تراکنش‌های سودآورتر را انجام دهند و به همین خاطر، مشتریان شروع به پرداخت بیشتر می‌کنند تا تراکنش‌هایشان در mempool گیر نکند. این اتفاق باعث افزایش هزینه تراکنش در شبکه بیت‌کوین می‌شود.

طبق گزارش ارائه شده در نمودار زیر، حجم mempool بیت‌کوین در حال حاضر از حداکثر ظرفیت خود کمتر است.

mempool بیت‌کوین

میانگین تعداد تراکنش‌ها نیز در ماه‌های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. به طور متوسط ​​در روز، بیش از 350,000 تراکنش در ابتدای سال 2021 انجام می‌شد که این تعداد اکنون به 250,000 تا 213,000 تراکنش در روز کاهش یافته است.

دلیل احتمالی دیگر برای کاهش هزینه‌های تراکنش این مورد عنوان شده که معامله‌گران و هولدرهای بیت‌کوین تمایل زیادی به معامله بیت‌کوین‌های خود ندارند. کاهش تقاضا در بازار بیت‌کوین، باعث کاهش هزینه کارمزد تراکنش می‌شود.

منبع: cointelegraph

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.