تسلط ۷ درصدی صرافی‌ها بر بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲

تسلط ۷ درصدی صرافی‌ها بر بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ دی ۱۴۰۰

بیتستان: با شروع سال جدید، مشخص شد که بیشتر صرافی‌های بازار دیجیتال هر کدام بیش از یک میلیارد دلار ارز دیجیتال در ذخایر خود دارند. براساس گزارشات، این صرافی‌ها به ۷ درصد بازار ارزهای دیجیتال تسلط پیدا کرده‌اند. با ما همراه باشید تا از جزئیات تسلط ۷ درصدی صرافی ها در بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

تسلط ۷ درصدی صرافی ها در بازار ارزهای دیجیتال

با شروع سال ۲۰۲۲، مشخص شد که ۱۳ صرافی بازار ارزهای دیجیتال هر کدام بیش از یک میلیارد دلار ارز دیجیتال ذخیره دارند. این صرافی‌ها، اتریوم و بیت‌کوین و تتر را به ارزش ۱۶۵ میلیارد دلار ذخیره کرده‌اند.

ارزش بازار رمزارزها امروز تقریبا ۲/۳ تریلیون دلار بود. این صرافی‌ها با این مقدار از ذخایر، به ۷ درصد از بازار دیجیتال تسلط پیدا کردند.

تسلط ۷ درصدی صرافی ها در بازار ارزهای دیجیتال

صرافی کوین‌بیس برترین صرافی از نظر میزان ذخایر ارز دیجیتال در روز یکشنبه بود که ۵۶/2 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) داشت.

تسلط صرافی ها در بازار ارزهای دیجیتال

این ۱۳ صرافی شامل صرافی هوبی گلوبال ( Huibi Global)، صرافی بایننس (Binance)، صرافی کوین‌بیس (coinbase)، بیت‌فینکس (Bitfinex)، بیترکس (Bittrex)، بیت‌فلایر (Bitflyer)، صرافی جمینای (Gemini)، صرافی کراکن (Kraken)، صرافی اوکی‌اکس (Okex)، صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp)، صرافی Coincheck و صرافی بای‌بیت هستند.

قابل ذکر است که تقریبا ۴۰/۲۷ میلیارد دلار از ذخایر صرافی کوین‌بیس، بیت‌کوین بوده است. علاوه بر این، صرافی بایننس حدود ۸۵/۲۴ میلیارد دلار ارز دیجیتال ذخیره دارد که این مقدار شامل ۳۷۰,۳۹۰ بیت‌کوین و ۳/۵۹ اتریوم و ۱/۲۴ میلیارد USDT است.

این ۱۳ صرافی‌ تقریبا ۱۶۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال ذخیره دارند که ۷ درصد از ارزش بازار ۲/۳ تریلیون دلاری را شامل می‌شود. تقریبا ۱۰ صرافی‌ بیش از ۵۰ میلیون دلار ارز دیجیتال ذخیره و ۲۳ صرافی بیش از یک میلیون ارز دیجیتال ذخیره دارند.

داده‌هایی که نشان داد این صرافی‌ها چه مقدار ارز ذخیره دارند، در ۲ ژانویه توسط Peckshield، Bituniverse، chain.info و Etherscan ثبت شدند.

تنها سازمانی که بیشتر از صرافی کوین‌بیس بیت‌کوین ذخیره کرده، شرکت Grayscale Investment است. نهاد دیگری که بیش از ۱۰۰ هزار بیت‌کوین به عنوان ذخیره دارد Block.one با ۱۴۰,۰۰۰ بیت‌کوین است.

منبع خبر: news.bitcoin

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.