کمیسیون ACCC استرالیا، متا را به دلیل تبلیغات جعلی کریپتو به دادگاه می‌کشاند!

شکایت از متا به دلیل تبلیغات جعلی کریپتو توسط کمیسیون ACCC
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) از متا به دلیل تبلیغات گمراه کننده در حوزه ارزهای دیجیتال شکایت کرد. این سازمان ادعا کرده که متا (فیسبوک سابق) از افراد معروف برای انجام این تبلغیات استفاده کرده است. در ادامه شکایت از متا به دلیل تبلیغات جعلی کریپتو را بررسی خواهیم کرد.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) شرکت متا را (فیسبوک سابق) به دادگاه فدرال می‌کشاند؛ چرا که ادعا کرده است این شرکت و شعبه ایرلندی آن با انتشار تبلیغات رمزارزهای کلاهبرداری و استفاده از افراد مشهور جهت جلب اعتماد کاربران، رفتار نادرست، گمراه‌کننده و فریبنده انجام داده‌اند.

همچنین ACCC مدعی است که برخی از کاربران صدها هزار دلار به دلیل همین تبلیغات نادرست و گمراه کننده از دست داده‌اند.

زیر نظر گرفتن متا و تبلغیات آن از ماه فوریه به بحث داغی در استرالیا تبدیل شده است، چرا که ACCC از قبل نیز به تبلیغات گمراه کننده متا واکنش‌های زیادی نشان داده بود.

جالب است بدانید که یکی از میلیاردرهای استرالیایی در حوزه رمزارزها از متا به دلیل استفاده از نام وی در تبلیغ ارزهای دیجیتال جعلی اقداماتی را انجام داده بود.

جزئیات بیشتر از دلیل اتهام متا در رابطه با تبلغ ارزهای دیجیتال جعلی

ACCC اعلام داشته که متا در تبلیغات صورت گرفته، لینکی قرار داده است که کاربران را به یک مقاله جعلی با محوریت ارز دیجیتال پولساز که نقل قول‌هایی نیز از شخصیت‌های معروف در آن قرار داده شده، هدایت می‌کند.

در این اطلاعیه آمده است:

بعد از ورود به این مقاله، از کاربران دعوت شد تا ثبت‌نام کنند. بعد، تماس‌های مکرری که سعی در قانع سازی کاربران دارند، انجام می‌گرفت. در واقع افراد تماس گیرنده همان کلاهبرداران هستند.

رئیس ACCC تاکید کرد که مسئولیت تبلیغات صورت گرفته بر عهده متا است. ACCC استدلال می‌کند که رفتار این شرکت قانون ACL و ASIC استرالیا را نقض کرده است.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.