تحلیل دو آلت کوین مهم هفته XRP،THETA

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

بیت کوین فعلا در فاز پول‌بک قرار دارد. در صورتی که با شتاب ملایم روی حمایت ۴۰هزار دلاری فرود آمده و بعد از فاز صعودی بگیرد ، می‌توان انتظار رشد دوباره آلت‌کوین‌ها را داشت. در این بین آلت کوین‌های XRP و THETA، رمزارزهای مهمی هستند که باید این هفته زیرنظر داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال ریپل (XRP) در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال روزانه ریپل

ریپل در ۷ فوریه (۱۸ بهمن ۱۴۰۰) بالاتر از میانگین متحرک (MA) بسته شد که نشانه‌ای از پایان روند نزولی این رمزارز هست. خرس‌های بازار بار دیگر تلاش کردند تا قیمت را به سمت پایین برگردانند اما گاوها با خریدهای بیشتر مانع این کار شدند.

یک بازیابی قیمتی از محدوده‌ی ۰.۷۵ سنت در چارت ریپل اتفاق افتاد و بعد از آن گاوها (Bulls) در تلاش هستند تا بار دیگر قیمت را به محدوده‌ی رند یک دلاری که مقاومت مهمی برای ریپل بحساب می‌آید، بالا ببرند.

اگر گاوها موفق شوند که این محدوده‌ی مقاومتی ۱ دلاری را بشکنند و قیمت این رمزارز در بالاتر ار ۱ یک دلار کندل تثبیتی به ثبت برساند می‌توانیم امیدوار باشیم که قیمت تا حدود ۱.۴۱دلار رشد کند.

در حال حاضر این رمزارز در بالا از شاخص میانگین متحرک (MA) بسته شده است و اسیلاتور شاخص مقاومت نسبی (RSI) در محدوده‌ی مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران دست بالا را در روند فعلی ریپل دارند.

البته در صورتی که گاوها خسته شوند و نتوانند به بالا بردن قیمت ادامه دهند و قیمت ریپل زیر ۰.۷۵ سنت بسته شود احتمالا فروش‌های سنگین خرس‌ها دوباره شروع شود و قیمت این رمزارز را به سطوح حمایتی پایینتر هم برساند.

تحلیل تکنیکال ریپل (XRP) در تایم فریم ۴ساعته

تحلیل تکنیکال ریپل تایم فریم ۴ ساعته

تایم فریم ۴ ساعته ریپل نشان می‌دهد که خرس‌ها و گاوهای بازار در حال مبارزه برای برگرداندن قیمت به نفع خودشان هستند. گاوها قیمت را به بالاتر از ۰.۸۲ سنت رساندند اما خرس‌ها با فروش‌های سنگین‌تر دوباره قیمت را به پایین‌تر از این محدوده برگرداندند.

شاخص میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) نشان می‌دهد که گاوها در حال خریدهای سنگین در این محدوده‌ی قیمتی مناسب هستند. اگر این شاخص بتواند بخوبی عمل کند احتمال افزایش بیشتر قیمت تا ۰.۸۵ سنت هم وجود دارد.

یک مقاومت مینوری و کم‌اهمیت در قیمت ۰.۹۱ سنت وجود دارد که می‌تواند سد راه افزایش قیمت‌های بیشتر شود. اگر قیمت با تلاش خرس‌ها زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) بسته شود احتمال ریز بیشتر قیمت تا ۰.۷۵ سنت وجود دارد و احتمالا اصلاح‌های قیمتی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

تحلیل تکنیکال تتا (THETA) در تایم فریم روزانه

تحلیل روزانه رمزارز تتا (Theta)

رمزارز تتا توانسته تریگر نزولی را به سمت بالا در تاریخ ۱۰ فوریه (۲۰ بهمن) بشکند و شاهد کندل تثبیتی در بالای این محدوده بودیم. البته امکان پول‌بک و تست دوباره این خط دور از انتظار نیست.

اگر گاوهای بازار موفق شوند که شکست تریگر نزولی را به یک محدوده‌ی حمایتی تبدیل کنند، می‌توانیم انتظار تغییر احساسات بازار از فاز فروش به خرید در این محدوده را داشته باشیم. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) به سمت بالا متمایل شده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نسبت بیشتر خریداران به فروشندگان را نشان می‌دهد.

اگر بعد از پول‌بک شاهد بازیابی قیمت باشیم، گاوها سعی خواهند کرد تا با خریدهای بیشتر قیمت این رمزارز را بالاتر برده و در صورت شکست ۴.۳۹ دلاری می‌توانند قیمت را به مقاومت مهم ۶ دلار برسانند.

اما اگر خرس‌ها فروش‌های سنگین‌تری انجام دهند امکان برگشتن قیمت به زیر خط تریگر نزولی وجود دارد که در این صورت روند تتا را نزولی خواهیم دانست و انتظار ریزش‌های بیشتر قیمتی از محدوده‌ی خط تریگر وجود خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال تتا (THETA) در تایم ۴ساعته

تحلیل تکنیکال تتا تایم فریم ۴ ساعته

در تایم فریم ۴ ساعته این رمزارز در یک کانال صعودی قرار دارد. چند روز پیش گاوها تلاش کردند تا قیمت را از این کانال به سمت بالا خارج کنند، اما سقف کانال و فروش‌های خرس‌ها دو عاملی بودند که این اجازه را ندادند.

با ریزش دوباره قیمت به درون کانال فروش‌های بیشتری اتفاق افتاد که منجر به تست دوباره قیمت در کف کانال صعودی شد. بعد از آن یک بازیابی قیمتی را درون کانال تجربه کردیم. که ممکن است منجر شکسته شدن سقف کانال شود.

احتمال خروج قیمت از کانال با ریزش‌های بیشتر و فروش‌های سنگین خرس‌ها منتفی خواهدبودو در صورتی که قیمت کانال را به سمت پایین بشکند و کندل زیر ۳.۲۰ دلار بسته شود، ممکن است ریزش‌های بیشتری تا حمایت ۳ دلار را مشاهده کنیم.

تتا ریپل
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.