آلت‌کوین‌های مهم هفته، تحلیل تکنیکال آلت‌کوین‌های LUNA، AVAX، ATOM، FTM

تحلیل قیمت آلت کوین‌های LUNA، AVAX، ATOM، FTM
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

بعد از ریزش شدید بیت کوین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) و حمایت دوباره قیمت در همان روز، آلت کوین‌های LUNA، AVAX، ATOM، FTM رشدهای خوبی کردند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این ۴ آلت کوین بپردازیم تا ببینیم در صورت رشد دوباره بیت کوین، حرکات صعودی دیگری در چارت این رمزارزها ممکن خواهد یا خیر؟ با بیتستان همراه باشید.

تحلیل تکنیکال LUNA در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال LUNA

LUNA توکن اصلی پلتفرم غیرمتمرکز Terra، در هفته‌ی اخیر نزدیک به ۶۰ درصد رشد داشت. LUNA یک مقاومت پیوتی در محدوده‌ی ۷۰ دلار داشت اما با افزایش شتاب رشد این رمزارز و شکستن تریگر نزولی این مقاومت هم به راحتی شکسته شد و قیمت ‌آن از محدوده‌ی ۵۰ دلار به حدود ۷۷ دلار رسید.

میانگین‌های متحرک به سمت بالا یکدیگر را قطع کرده‌اند یعنی روند در دست گاوها (Bulls) قرار دارد اما شاخص مقاومت نسبی (RSI) در محدوده‌ی خرید شدید (Overbought Zone) قرار دارد و احتمال  آغاز یک موج اصلاحی در چارت این رمزارز دور از انتظار نیست.

گاوها قطعا از محدوده ۷۰ دلار حمایت می‌کنند و هم‌چنین در صورت ریزش بیشتر قیمت، شاخص میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه در محدوده ۶۰ دلار یک حمایت قوی برای توقف ریزش‌ها بحساب می‌آید. در صورتی که قیمت در هرکدام از این دو ناحیه، حمایت شود، امکان رشد قیمت تا ۹۰ دلار وجود دارد که یک مقاومت مهم در این محدوده وجود دارد. اگر کندل روزانه زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته شود این تحلیل باطل خواهد شد.

تحلیل تکنیکال LUNA در تایم فریم ۴ساعته

تحلیل تکنیکال luna ۴ ساعته

تایم فریم ۴ساعته نشان می‌دهد که قیمت برای روزهای طولانی در محدوده‌ی ۴۷ و ۶۰ دلار گیر افتاده بود و وقتی قیمت بالای ۶۰ دلار تثبیت شد، سیگنالی برای آغاز موج صعودی دوباره این رمزارز بود. شاخص میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسمت بالا متمایل شده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در محدوده‌ی مثبت قرار دارد.

اگر گاوها از میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه بخوبی حمایت کنند، احتمال رشد بیشتر این رمزارز محتمل است. اولین مقاومت بعدی در صورت رشد قیمت در حدود ۸۰ دلار بوده و بعد از آن محدوده‌ی ۸۴ و ۸۷ دلاری مقاومت‌هایی سخت‌تر بحساب می‌آیند. در غیر اینصورت اگر قیمت زیر محدوده ۷۰ دلار تثبیت شود ریزش‌ها تا محدوده‌ی ۶۴ دلار هم ادامه خواهند داشت.

تحلیل تکنیکال AVAX در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال avax

رمزارز AVAX در روزهای گذشته در کانال نزولی روزانه معامله می‌شود. در ۲۰ فوریه (۱ اسفند ۱۴۰۰) قیمت زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه رسید اما گاوها که منتظر ورود در قیمت‌های پایین‌تر بودند، بار دیگر در ۲۵ فوریه (۶ اسفند ۱۴۰۰) قیمت را به بالای این سطح رساندند.

گاوها درحال حاضر در تلاش هستند تا قیمت را به بالای سقف کانال نزولی رسانده و در آن‌جا تثبیت کنند. شکست این سطح تکنیکالی سیگنالی بسیار قوی مبنی بر آغاز موج صعودی AVAX خواهد بود. در صورت شکست این سقف، قیمت می‌تواند ابتدا به ۱۰۰ دلار رسیده و بعد از آن تا مقاومت مهم ۱۲۰ دلاری رشد کند.

اگر قیمت از تریگر نزولی ریزش کند، اولین مقصد آن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود. بازیابی قیمت از این سطح به معنی جمع‌کردن قدرت توسط خریداران برای شکستن سقف کانال است. البته اگر قیمت از این محدوده ریزش کند و زیر ۷۰ دلار بسته شود این تحلیل باطل می‌شود.

تحلیل تکنیکال AVAX در تایم فریم ۴ساعته

تحلیل تکنیکال avax در تایم‌فریم ۴ ساعته

AVAX در مقاومت ۸۳ دلاری و میانگین متحرک معامله می‌شود. میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه تقریبا موازی است و شاخص مقاومت نسبی هم در میانه‌ قرا دارد که بمعنی یکسان بودن عرضه و تقاضا است.

اگر خرس‌ها قیمت را به نفع خودشان زیر ۷۶ دلار تثبیت کنند، قیمت می‌تواند تا ۷۳ دلار هم دچار ریزش شود. برعکس، اگر قیمت بالای ۸۳ دلار تثبیت شود، شتاب رشدها می‌تواند بیشتر از پیش شود و به مقاومت مهم ۱۰۰ دلار برسد.

تحلیل تکنیکال ATOM در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال ATOM

ATOM در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) از محدوده‌ی حمایتی بسیار مهم ۲۰ دلاری بازیابی شد و قیمت آن به حدود ۳۰ دلار رسید. قیمت در ۲۶ فوریه (۷ اسفند) به بالای محدوده میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسید و گاوها بخوبی از این محدوده حمایت کرده‌اند. میانگین متحرک و شاخص مقاومت نسبی در محدوده‌ی خوبی قرار دارند که نشان‌دهنده‌ی بازگشت روند به دست گاوها است.

اگر گاوها (Bulls) بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه (۳۱ دلار) برسانند، قیمت می‌تواند تا ۳۷ دلار هم رشد کند. برعکس اگر قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد،‌ یعنی خرس‌ها (Bears) بشدت از مقاومت ۳۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه حمایت می‌کنند، در اینصورت قیمت می‌تواند تا ۲۴ دلار هم ریزش کند.

تحلیل تکنیکال ATOM در تایم فریم ۴ساعته

تحلیل تکنیکال ATOM در تایم فریم ۴ساعته

در تایم فریم ۴ساعته گاوها قیمت را بالای میانگین متحرک رسانده‌اند و تریگر نزولی هم در این تایم فریم شکسته شده است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت بالا متمایل شده است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در محدوده‌ی مثبت قرار دارد یعنی روند در دست گاوها (Bulls) است.

اگر قیمت بالای خط تریگر نزولی باقی بماند، در اینصورت گاوها می‌توانند قیمت را تا ۳۱ دلار و بعد از آن تا ۳۴ دلار برسانند. البته اگر قیمت به زیر این محدوده برگردد و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را به سمت پایین قطع کند، قیمت می‌تواند تا محدوده میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه ریزش کند.

تحلیل تکنیکال FTM در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال FTM

فانتوم در ماه‌های گذشته بین رنج ۱.۲۴ دلار و ۳.۳۸ دلار معامله می‌شود. قیمت خیلی سریع از محدوده‌ی حمایتی در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) بازیابی شد که نشانه‌ی خریدهای سنگین گاوها است.

قیمت بعد از بازیابی به ناحیه‌ی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در قیمت ۱.۸۲ دلار رسید، که این ناحیه از آن زمان بعنوان یک مقاومت قوی عمل کرده است. اگر گاوها بتوانند قیمت را در بالای این محدوده تثبیت کنند می‌توان انتظار رشد فانتوم تا حدود ۲.۱۸ دلار را داشت که میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بعنوان مقاومت در این نقطه وجود دارد.

اگر قیمت بالای ۲.۱۸ دلار تثبیت شود، حرکت صعودی FTM می‌تواند تا ۲.۶۰ دلار رشد کند. برعکس اگر قیمت از محدوده‌ی فعلی ریزش کند، محدوده‌ی ۱.۲۴ دلاری و میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه می‌تواند آن را تا چند روز حمایت کند. اگر فانتوم زیر ۱.۲۴ دلار تثبیت شود روند نزولی جدیدی برای آن آغاز خواهد شد.

تحلیل تکنیکال FTM در تایم فریم ۴ساعته

تحلیل تکنیکال FTM در تایم فریم ۴ساعته

میانگین‌های متحرک (Moving Averages) در این تایم فریم یکدیگر را به سمت بالا قطع کرده‌اند یعنی در کوتاه مدت روند FTM صعودی خواهد بود. و اصلاح کم‌شتاب در این ناحیه به معنی خریدهای سنگین‌ گاوها در قیمت‌های پایین‌تر است.

در صورت وقوع این اصلاح، خریداران تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای تریگر نزولی برسانند. در صورت موفقیت قیمت می‌تواند تا ۲.۱۴ دلار و ۲.۴۰ دلار رشد کند. البته اگر قیمت بیش از این در کوتاه مدت زیر میانگین‌های متحرک باقی بماند، این تحلیل باطل خواهد شد و به معنی خرسی (Bearish) شدن بازار است.

منبع: Cointelegraph

فانتوم اتم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.