در هفته پیش‌رو این ۴ رمزارز را زیر نظر داشته باشید: DOT ،SAND ،RUNE ،ZEC

تحلیل آلت کوین‌های DOT ،SAND ،RUNE ،ZEC
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

باتوجه به تحلیل کارشناسان، بیت کوین این هفته می‌تواند یک حرکت شارپ را در پش بگیرد. در صورتی که حرکت بعدی بیت کوین یک موج صعودی تشکیل دهد، ارزهای DOT ،SAND ،RUNE ،ZEC اولین رمزارزهایی هستند که از این حرکت بیت کوین سود خواهند برد. بنابراین در این مقاله با بررسی چارت تکنیکال این ۴ آلت کوین با بیتستان همراه باشید.

تحلیل DOT در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال DOT در تایم فریم روزانه

آلت کوین پولکادات با نماد DOT در ماه‌های اخیر یک روند نزولی را پیش گرفته است که تا به امروز هم ادامه داشته است. اما در حال حاضر گاوها (Bulls) در تلاش هستند تا یک الگوی کف (Bottom) روی حمایت آن در محدوده‌ی ۱۴ و ۱۶ دلار تشکیل دهند. البته با حمایت گاوها قیمت تا ۱۷ دلار هم رشد داشت اما نتوانست مقاومت میانگین متحرک ساده را در قیمت ۱۸ دلار بشکند و کمی ریزش کرد.

البته یک سیگنال مثبت این است که از قدرت حمایتی گاوها در این محدوه (SMA-50) کم نشده است. در صورتی که حمایت‌ها جان تازه‌ای بگیرند، می‌توانیم انتظار شکست سطح مقاومتی فعلی را داشته باشیم که در این صورت قیمت این رمزارز می‌تواند تا ۲۳ دلار هم پیش برود.

میانگین متحرک نمایی (EMA-20) ۲۰ روزه و شاخص مقاومت نسبی هر دو نشان‌دهنده‌ی رنج زدن DOT در کوتاه مدت هستند. در صورتی که ریزش‌های قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شتاب بیشتری بگیرد، بار دیگر خرس‌ها سعی می‌کنند تا قیمت را به ۱۶ دلار برسانند. در صورتی که این روند ادامه یابد؛ احتمالا تست مجدد حمیات مهم ۱۴ دلاری برای DOT وجود دارد.

تحلیل DOT در تایم فریم ۴ساعته

تحلیل تکنیکال DOT در تایم فریم ۴ساعته

تایم فریم ۴ساعته خبر از نوسان قیمت پولکادات بین ۱۶ و ۱۹ دلار را می‌دهد. در صورتی که خریداران موفق نشوند سقف ۱۹ دلاری را بشکنند، احتمالا شاهد سیو سود معامله‌گران کوتاه مدت و متعاقبا ریزش جزئی قیمت خواهیم بود.

اگر قیمت بالای میانگین متحرک ساده (SMA-200) ۲۰۰ روزه تثبیت شود، گاوها بار دیگر وارد عمل شده و مقاومت ۱۹ دلاری را نشانه خواهند رفت. اگر این مقاومت از میان برداشته شود، این آلت کوین می‌تواند تا مقاومت ۲۳ دلار رشد کند. البته شکسته شدن و تثبیت قیمت زیر محدوده SMA-50 روزه می‌تواند باعث ریزش قیمت تا ۱۶ دلار بشود.

تحلیل SAND در تایم فریم روزانه

تحلیل روزانه SAND

SAND در هفته‌های گذشته بین دو محدوده‌ی ۲.۵۵ و ۴.۸۶ دلار در نوسان بوده است. البته خرس‌ها قیمت را در ۱۳ اسفند تا میانگین متحرک ساده (SMA-200) ۲۰۰ روزه یعنی قیمت ۳.۱۵ دلار پایین کشاندند، اما نتوانستند حمایت مهم ۲.۵۵ دلاری را از میان بردارند.

این مسئله نشان از تجمیع چارت روی حمایت را دارد و شاخص مقاومت نسبی (RSI) از یک واگرایی مثبت در این محدوده خبر می‌دهد. بنابراین می‌شود گفت که از قدرت خرس‌ها در این محدوده بسیار کم شده است.

اگر قیمت از این محدوده رشد کند، گاوها (Bulls) در تلاش اول خود، سعی می‌کنند میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه را نشانه بگیرند و در صورت شکست این سطح تکنیکالی؛ قیمت می‌تواند تا SMA-50 یعنی عدد ۳.۵۱ دلار رشد کند. در صورتی که میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نیز شکسته شود، مقصد بعدی SAND قیمت ۴.۵۰ و ۴.۸۶ دلار خواهد بود.

تحلیل SAND در تایم فریم ۴ساعته

تحلیل ۴ ساعته SAND

میانگین متحرک ساده (SMA-50) ۵۰ روزه در این تایم فریم بعنوان یک مقاومت سرسخت ظاهر شده است. اگر خرس‌ها بتوانند در کوتاه مدت قیمت را به زیر ۲.۷۰ دلار برسانند، با افزایش شتاب فروش، سطح حمایتی مهم ۲.۵۵ دلار مجددا تست خواهد شد. اگر قیمت زیر این سطح تثبیت شود، یعنی روند به دست خرس‌ها افتاده است.

البته اگر گاوها در کوتاه مدت قیمت را حمایت کنند، با تثبیت SAND بالای محدوده‌ی SMA-50 و ۳ دلار، تحلیل قبلی باطل خواهد شد و قیمت می‌تواند تا ۳.۴۲ دلار رشد کند.

تحلیل RUNE در تایم فریم روزانه

تحلیل آلت کوین RUNE

آلت کوین THORChain که با نماد RUNE در بازار رمزارزها فعال است، میانگین‌های متحرک را در ۱ مارچ برابر با ۱۰ اسفند به سمت بالا شکست و به خوبی هم روی این سطوح تکنیکالی پول‌بک زد.

درحال حاضر گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به محدوده‌ی میانگین متحرک ساده (SMA-200) ۲۰۰ روزه یعنی قیمت ۷.۹۰ دلار برسانند. در صورتی که موفق به شکست این سطح تکنیکالی شوند، قیمت این رمزارز می‌تواند در حرکات صعودی بعدی به ۹ دلار هم برسد.

البته در صورتی که قیمت از سزح فعلی ریزش کند، باید مراقب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باشیم. اگر قیمت از این سطح بازیابی شود؛ یعنی گاوها قصد خرید در قیمت‌های پایین‌تر را داشته‌اند و امکان رشد RUNE هنوز باقی است، اما اگر EMA-20 از دست برود، قیمت می‌تواند تا سطح ۴ دلار ریزش کند.

تحلیل RUNE در تایم فریم ۴ساعته

تحلیل آلت کوین RUNE در تایم فریم ۴ساعته

میانگین متحرک نممایی ۲۰ روزه و شاخص مقاومت نسبی (‌RSI) در محدوده‌های مثبتی قرار دارند که نشان‌‌دهنده‌ی این است که روند فعلا در دست گاوها است. بنابراین امکان رشد قیمت تا سطح ۷ دلار وجود دارد.

البته اگر در کوتاه مدت قیمت ریزش کند، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اولین مقصد آن خواهد بود. خرس‌ها برای اینکه بتوانند روند کوتاه مدت RUNE را به نفع خود تغییر دهند، باید قیمت را زیر این سطح تثبیت کنند

تحلیل ZEC در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال ZEC

Zcash در ۸ مارچ برابر با ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، سطح مقاومتی ۱۳۵ دلار را شکست و الگوی دوقلو کف را با بسته شدن بالای این محدوده، تکمیل کرد. بعد از آن گاوها قیمت را بار دیگر حمایت کرده و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه را هم در قیمت ۱۴۵ دلار شکستند.

خرس‌ها در حال حاضر در تلاش هستند تا با شکستن SMA-200 به سمت پایین، روند را در دست بگیرند. در صورتی که این سسطح شکسته شود، حمایت ۱۳۵ دلاری ZEC مهم‌ترین سطحی است که گاوها می‌توانند دوباره در آن قیمت به بازار ورود کنند. در صورتی که حمایت خوبی از ZEC در این سطح انجام نشود، قیمت می‌تواند تا میانگین متحرک ساده (SMA-50) ۵۰ روزه یعنی قیمت ۱۱۴ دلار ریزش کند.

البته در صورتی که موج صعودی بعدی از همین نقطه شروع شود، اولین هدف گاوها، قیمت ۱۶۰ دلار است. هدف قیمتی الگوی دوقلو کف تشکیل شده فعلی، در حدود ۱۸۹ دلار است.

تحلیل ZEC در تایم فریم ۴ساعته

تحلیل تکنیکال ZEC در تایم فریم ۴ ساعته

در تایم فریم ۴ ساعته، خرس‌‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی (EMA-20) روزه کشانده‌اند اما هنوز موفق به تثبیت قیمت نشده‌اند. بنابراین روند کوتاه مدت نیز در دست گاوها است و در حال خرید در همه‌ی ریزش‌ها هستند. شاخص مقاومت نسبی (RSI) در ناحیه‌ی مثبت قرار دارد و EMA-20 هم نشان‌دهنده‌ی این است که گاوها دست بالاتر را دارند.

در صورت رشد قیمت اولین هدف، سطح ۱۶۰ دلاری خواهد بود ولی اگر قیمت از سقف فعلی ریزش کند و قیمت زیر ۱۴۳ دلار بسته شود، روند کوتاه مدت ZEC به سمت سطح ۱۳۵ دلاری پیش خواهد رفت.

منبع: Cointelegraph

زی‌ کش پولکادات
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.