دولت استفاده از بیت‌کوین به جای “دلار و یورو” را قانونی کرد

تصویب آیین نامه رمزارزها در دولت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ شهریور ۱۴۰۱

بیتستان: به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید رضا فاطمی امین (وزیر صنعت، معدن و تجارت) در حاشیه اختتامیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو به موضوع مهم تصویب آیین نامه رمزارزها در دولت پرداخت و گفت که دولت آیین نامه کاملی در این باره تصویب کرده و استخراج ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد.

تصویب آیین نامه رمزارزها در دولت

وزیر صنعت، معدن، تجارت در حاشیه اختتامیه نمایشگاه خودرو به خبر آزادسازی واردات با دارایی‌های دیجیتال اشاره کرد و در مورد آیین نامه تصویب شده در این رابطه گفت:

قبلاً وزارت صمت به یک سری از واحدها جواز تأسیس داده بود که بتوانند واحدهای استخراج رمزدارایی را احداث کنند که مشکلات حقوقی، وقفه‌ای را در این موضوع ایجاد کرد، اما امروز در دولت آیین‌نامه کاملی مصوب شد و استخراج رمزدارایی‌ها رسمیت پیدا کرد.

سید رضا فاطمی امین این چنین ادامه داد:

از چند هفته قبل امکان واردات با رمزدارایی‌ها فراهم شد و این مسئله در توافقنامه‌ای بین وزارت صمت و بانک مرکزی انجام و برای نخستین بار واردات از محل رمزدارایی‌ها فعال شد.

وزیر صمت در مورد آیین نامه مصوب دولت موارد را تصریح کرد و گفت:

آیین نامه‌ای که یک‌شنبه در دولت مصوب شد، آیین‌نامه بسیار کامل و دقیقی است که همه موضوعات مربوط به رمزدارایی‌ها را از جمله نحوه تأمین سوخت و انرژی آنان، نحوه واگذاری و اعطای مجوزها را مشخص کرد که این مجوزها را وزارت صمت درباره استخراج رمزدارایی‌ها خواهد داد.

این مقام مسئول همچنین اشاره کرد که:

این خبر مهمی است که مدتهاست فعالان این صنعت منتظرش بودند و این واردات می‌تواند درباره هر کالایی از جمله خودرو باشد. شما وقتی قصد واردات یک کالا را دارید باید یک ارزی را پرداخت کنید که این ارز می‌تواند اکنون به جای دلار و یورو از بیت‌کوین استفاده شود.

سید رضا فاطمی امین در مورد نحوه فعالیت مراکز رسمی استخراج بیت‌کوین نیز پرداخت و گفت:

در همین زمینه، مراکز رسمی استخراج بیت‌کوین که زیرنظر وزارت صمت فعالیت می‌کنند و دارای مجوز هستند، با هماهنگی‌ای که با بانک مرکزی انجام شده است می‌توانند از بیت‌کوین برای واردات خودرو استفاده کنند.

منبع: tasnimnews

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.