مردم آرژانتین برای فرار از اثرات تورم، به بیت‌کوین و استیبل‌کوین‌ها روی می‌آورند

افزایش علاقه به بیت کوین در آرژانتین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

بیتستان: گزارشات جدیدی که اخیرا منتشر شده‌اند، افزایش علاقه به بیت کوین در آرژانتین را نشان می‌دهند. وجود تورم بالا در این کشور موجب شده تا شهروندان آرژانتینی برای حفظ ارزش دارایی‌های خود به سمت ارزهای دیجیتال به خصوص بیت‌کوین استیبل‌کوین‌ها روی آورند.

افزایش علاقه به بیت کوین در آرژانتین

به دلیل تورم فزاینده در آرژانتین، مردم این کشور به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند. از سال ۲۰۱۶، آرژانتین با تورم شدیدی رو به رو شده است. کاهش ارزش پزو آرژانتین به دلیل عوامل متعددی مثل عدم اعتماد به بانک مرکزی، بر قدرت خرید شهروندان تأثیر منفی گذاشته است.

همین امر موجب شده تا بیش از ۳۷ درصد مردم آرژانتین زیر خط فقر قرار بگیرند. مردم نیز برای حفظ ارزش دارایی‌های خود به بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند تا از تاثیرات تورم دور بمانند. این در حالی است که بانک مرکزی موسسات مالی را از فعالیت در حوزه رمزارزها منع کرده است.

در گزارش بازار آمریکا و به نقل از رویترز، مشخص شد که «نفوذ رمزارزها» در آرژانتین به ۱۲ درصد رسیده است. حدود دو برابر پرو، مکزیک و سایر کشورهای منطقه.

افزایش علاقه به بیت کوین در آرژانتین

علاوه بر بیت‌کوین، آرژانتینی‌ها علاقه زیادی به استیبل‌کوین‌ها به عنوان روشی عالی جهت ذخیره ارزش دلار ایالات متحده روی آورده‌اند. هنگامی که خالق اتریوم، ویتالیک بوترین، در ماه دسامبر از آرژانتین بازدید کرد، گفت که پذیرش ارزهای دیجیتال در این کشور در حال افزایش است.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.