چگونه اکسی اینفینیتی بازی کنیم؟ راهنمای کامل مبتدیان

کسب درآمد با اکسی اینفینیتی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

اکسی اینفینیتی یکی از بازی‌های بلاک چینی مبتنی بر NFT است که امروزه بسیاری از تریدرها طرفدار آن هستند. در مدت زمان کوتاهی این بازی به یکی از پردرآمدترین بازی‌های بلاک چینی تبدیل شد. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب درآمد دلاری از طریق این بازی هستید، در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

اکسی اینفینیتی چیست و چه فضایی دارد؟

 

Axie Infinity یک بازی مبتنی بر بلاک چین است که در آن بازیکنان NFT هیولاهای بامزه را خریداری می‌کنند و سپس آن‌ها را در نبردها در برابر یکدیگر قرار می‌دهند.
بازیکنان می‌توانند توکن‌های SLP را در طول بازی به دست آورند و آن‌ها را در صرافی با پول معامله کنند.

اکسی اینفینیتی یک دنیای بازی پر از موجودات جذاب است که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را به عنوان حیوانات خانگی جمع آوری کنند. هدف یک بازیکن، نبرد، پرورش، جمع آوری، بالا بردن و ساختن پادشاهی برای Axies خود است. جهان Axie Infinity دارای یک اقتصاد متعلق به بازیکن است که در آن بازیکنان می‌توانند منابعی را که در بازی به دست می‌آورند از طریق گیم‌پلی ماهرانه خرید، فروش و تجارت کنند.

این اکوسیستم از 2 توکن بومی SLP و AXS استفاده می‌کند. AXS در نهایت به نماد حاکمیت Axie Infinity تبدیل خواهد شد. SLP همچنین برای پرورش Axies مورد نیاز است و Sky Mavis برنامه‌های کمتری برای گسترش عملکرد آن توکن دارد. بازیکنان با مبارزه با Axies خود در برابر سایر بازیکنان یا حریفان، SLP کسب می‌کنند.

در مراحل اولیه بازی، جوایز SLP کم هستند و با کسب تجربه بیشتر و بازی در مقابل بازیکنان بهتر، به آرامی افزایش می‌یابند. خود بازی بسیار ساده است و به نظر نمی‌رسد که جذابیت اصلی اکوسیستم Axie Infinity باشد.

اکسی اینفینیتی از کجا آمد؟

اکسی اینفینیتی از کجا آمد

Axie Infinity بیش از هر بازی دیگری در اتریوم کاربران فعال دارد و درآمد حیرت‌انگیز ۱۳,۰۰۰ اتریوم (به ارزش تقریباً ۳۴ میلیون دلار در حال حاضر) ایجاد کرده است. این بازی از سری کلاسیک پوکمون الهام گرفته شده است. به جای پوکمون، بازی بر روی توکن های غیر قابل تعویض (NFT) به نام Axies ساخته شده است. Axies یکی از انواع NFT است که می‌تواند برای شما درآمدزایی کند.

در این بازی می‌توانید هیولاهای جذابی را در مبارزات کارتونی جمع آوری کرده و در برابر یکدیگر قرار دهید. با این حال، شروع کار ساده و ارزان نیست، سرمایه گذاری اولیه بسیار بزرگ‌تری نسبت به بازی معمولی پلی استیشن یا ایکس باکس شما مورد نیاز است اما نکته مثبت این است که شما مالک NFTهای Axie خود هستید و می‌توانید آن‌ها را مجدداً بفروشید، به علاوه رویکرد اکسی اینفینیتی به شما با توکن‌های رمزنگاری شده این امکان را می‌دهد که به معامله بپردازید یا پاداش بگیرید.

NFTهایی مانند آثار هنری و ویدیوها در اوایل سال ۲۰۲۱ محبوبیت زیادی پیدا کردند. هنگامی که NFTها به جریان اصلی رسیدند، اکسی اینفینیتی توسط استودیوی مستقل Sky Mavis شروع به کار کرد و زمانی که بازار گسترده NFT بعد از این همه هیاهو کمی سرد شد
اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) وسیع‌تر شد.

Sky Mavis، استودیوی ساخت اکسی اینفینیتی، قصد دارد کنترل پلتفرم را کنار بگذارد و آن را به کاربران منتقل کند. نقشه راه این پلتفرم شامل تاسیس یک سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) است که در مورد تغییرات در جنبه‌های اصلی اکوسیستم تصمیم گیری خواهد کرد.
Sky Mavis می‌گوید که در آینده‌ای نزدیک سهام AXS را برقرار خواهد کرد. طبق نقشه راه، خود DAO تا اواخر سال ۲۰۲۳ ایجاد نخواهد شد. تا آن زمان، Sky Mavis بیشتر تصمیمات مهم را برای Axie Infinity خواهد گرفت.

اکسی اینفینیتی در کیف پول‌های رمزارزی

کیف پول های اکسی اینفینیتی

همانطور که گفته شد، Axie Infinity کاملاً بر اساس موارد NFT ساخته شده است و در حال حاضر، هیچ راهی برای شروع بازی وجود ندارد مگر اینکه سه NFT Axie مورد نیاز برای ایجاد تیم اول خود را خریداری کنید.

آن‌ها را می‌توان از بازار رسمی Axie از طریق کیف پول Ronin خریداری کرد که به بازی متصل خواهید شد. می‌توانید روی رایانه‌های شخصی، مک، اندروید یا iOS بازی کنید و Axies خود را برای بردن جوایز وارد نبرد کنید.

تاثیر اتریوم بر این بازی

اتریوم و اکسی اینفینیتی

اتریوم(ETH)، تمرکززدایی را به چیزی فراتر از امور مالی می‌آورد. بازی‌های غیرمتمرکز به اندازه پلتفرم‌های مالی محبوب نیستند، اما جامعه به سرعت در حال رشد و تغییر است. اکسی اینفینیتی بهترین نمونه از پلتفرم‌های کسب درآمد از طریق بازی در اتریوم است که از امور مالی و بازی، توامان، برای ایجاد یک اکوسیستم برای کسب درآمد استفاده می‌کند.

چه چیزی Axie Infinity را خاص می‌کند؟

اکسی اینفینیتی فرضیه سرگرم کننده و جذاب پوکمون (Pokémon) را در اختیار می‌گیرد و عنصر مالکیت را به ترکیب خود اضافه می‌کند. بنابراین این Axies متعلق به شما است و پاداش‌های زیادی را به همراه دارد: توکن‌های رمزنگاری شده SLP که می‌توان آنها را با پول مبادله کرد.

هزینه‌های اولیه اکسی اینفینیتی یک مانع بزرگ برای بسیاری از بازیکنان خواهد بود، اما این یک بازی است که اگر بازیکنان زمان و تلاش بیشتری برای آن صرف کنند، پاداش می‌گیرند.

چگونه اکسی اینفینیتی بازی کنیم؟

برای بازی، به یک کیف پول ارز دیجیتال سازگار با اتریوم و مقداری ETH نیاز دارید. می‌توانید مقداری ETH را از صرافی‌هایی مانند کوین‌بیس بخرید و به کیف پول کوین‌بیس یا متامسک ارسال کنید. (اگر ترجیح می دهید در رایانه بازی کنید، می توانید این برنامه افزودنی Chrome را برای اتصال کیف پول Coinbase به یک مرورگر وب دانلود کنید.)

خرید ETH

برای شروع بازی، باید حداقل سه Axies را از بازار بازی خریداری کنید. Sky Mavis از تمام Axies، املاک مجازی و سایر مواردی که کاربران به یکدیگر می‌فروشند، ۴.۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

خرید Axie

بازیکنان همچنین می‌توانند Axies جدیدی را پرورش دهند، که قیمت برخی از دو ارز دیجیتال اصلی بازی را دارد یعنی: AXS وSLP.

شما می‌توانید با نبرد موفقیت آمیز با سایر بازیکنان و انجام ماموریت‌ها، SLP کسب کنید.

کسب درآمد با اکسی اینفینیتی چگونه است؟

ماموریت‌های اکسی اینفینیتی

«بازی برای کسب درآمد» ممکن است مانند یک عبارت بازاریابی یا یک قلاب حیله گر به نظر برسد، اما ما در حال حاضر شاهد شکل گیری اقتصاد متعلق به بازیکن در سراسر بازی‌های بلاک چینی هستیم.

به عنوان مثال، هزاران بازیکن Axie از طریق برنامه‌هایی مانند Yield Guild Games و سایرین وجود دارند که در آن مالکان Axie ،NFT‌های خود را به سایر بازیکنان قرض می‌دهند تا از آن‌ها استفاده کنند و با آن‌ها کسب درآمد کنند. سود بین طرفین تقسیم می‌شود.

شما در این بازی از چند راه مختلف درآمد کسب می‌کنید. متأسفانه، همه این روش‌ها هزینه‌های اولیه زیادی را به همراه دارند. برای انجام بازی و شروع به جمع آوری توکن های SLP و AXS باید حداقل 3 Axies داشته باشید.

از طریق قراردادهایی مانند بورسیه تحصیلی، می‌توان بدون داشتن Axies، بازی کرد و SLP کسب کرد. هرکسی که Axies اضافی داشته باشد و زمان بسیار کمی برای انجام بازی داشته باشد، می‌تواند بازیکنانی به نام دانش‌آموز را برای کسب SLP از طرف خود استخدام کند.
آن‌ها به بازیکن اجازه می‌دهند از Axies استفاده کنند و جوایز را بر اساس یک تقسیم توافقی، معمولاً ۷۰/۳۰، ۶۰/۴۰، ۵۰/۵۰ و غیره تقسیم کنند.

Breeding Axies ممکن است سودآورترین راه برای استفاده از Axie Infinity باشد. شما به ۲تا AXS نیاز دارید که قبلا زیاد رشد نکرده اند. پس از رشد این رمزارز، ۵ روز طول می‌کشد تا Axie جدید به بلوغ برسد تا بتواند در بازی استفاده شود. از آنجایی که این NFTها بسیار گران هستند، می‌توانید با فروش آن‌ها در بازار Axie مقدار زیادی اتر به دست آورید.

برای آشنایی بیشتر با NFT کلیک کنید

خطرات سرمایه گذاری در Axie Infinity

خطرات سرمایه گذاری در Axie Infinity

سرمایه گذاری در اکسی اینفینیتی می‌تواند بسیار سودآور باشد. با این حال، می‌تواند فوق العاده خطرناک باشد. کسب کریپتو در Axie Infinity هزینه‌های راه اندازی بسیار بالایی دارد.

اگر با بازی کردن فقط حدود ۱۰ تا ۱۵ دلار در روز درآمد داشته باشید، ۵۰ تا ۸۰ روز ساعت طولانی طول می‌کشد تا قیمت NFTها جبران شود. قیمت‌ها به تقاضای Axies و ارزش توکن‌های AXS و SLP بستگی دارد. اگر بازی کم‌بازده شود، NFT‌های شما احتمالاً ارزش خود را از دست خواهند داد. اگر بازی کاملاً از بین برود، توکن‌ها و Axies نیز ممکن است کاملاً بی‌ارزش شوند.

آینده‌ی اکسی اینفینیتی چه خواهد بود؟

Axie Infinity در اواخر ژوئن ۲۰۲۱، اندکی پس از انتقال رونین و اعلام دور سرمایه گذاری ۷.۵ میلیون دلاری سری A با حضور مارک کوبان و الکسیس اوهانیان، به طرز چشمگیری توسعه یافت. Sky Mavis همچنین از ناشر اصلی بازی Ubisoft پشتیبانی می‌کند، که در برنامه شتاب‌دهنده Entrepreneur’s Lab تیم را راهنمایی کرده و به راه‌اندازی Ronin کمک کرده است. در یک دور سرمایه گذاری سری B در اکتبر ۲۰۲۱، به رهبری آندریسن هوروویتز، ارزش Sky Mavis طبق گزارش ها نزدیک به ۳ میلیارد دلار بود.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد

اگر دوست دارید با گیم‌های بلاک چینی بیشتری مانند  بازی تیتان‌ آرنا (Thetan Arena) و گالا گیم آشنا شوید 

می‌توانید به قسمت مفاهیم آموزشی ارزهای دیجیتال در وبلاگ بیتستان مراجعه کنید.

 

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان
سوالات متداول:
اکسی اینفینیتی چقدر امن است؟
متأسفانه Axie Infinity سیاست بسیار ملایمی برای Axies به سرقت رفته دارد. حتی اگر آن را به کانال های مناسب گزارش دهید، بازیابی Axies و SLP های سرقت شده تقریبا غیرممکن است. بیشترین کاری که Axie Infinity می‌تواند انجام دهد این است که Axiesهای دزدیده شده را از بازی کردن توسط یک بازیکن دیگر منع کند.
خطر Axie Infinity چیست؟
به گفته شرکت تحلیلی Naavik، Axie Infinity با مشکل تورم روبرو است که بازیکنان به جای بازگرداندن پول خود به بازی، پول نقد می‌کنند.
آیا می‌توانید بدون خرج کردن پول Axie Infinity بازی کنید؟
می‌توانید در Arena با تیم‌های دیگر بازی کنید. اگر تصمیم به تولید گسترش بازی خود دارید، باید هزینه‌ی AXS وSLP را بپردازید. هر Axie یک توکن غیر قابل تعویض یا NFT در نظر گرفته می‌شود. بزرگ‌ترین عامل برای به دست آوردن هرچه بیشتر SLP، داشتن تیم مناسب از Axies است.
PVE در Axie چیست؟
در حال حاضر دو حالت بازی وجود دارد: PVE و PVP. در PVE، بازیکنان باید در هر مرحله، تا ۳۶ مرحله، هیولاها را شکست دهند. هر مرحله به آن‌ها ارتقاء سطح می‌دهد.
آیا Axie قانونی است؟
بله! اکسی اینفینیتی قانونی است.
آیا Axie Infinity دوام خواهد داشت؟
اکسی اینفینیتی به دلیل لزوم استفاده از بازیکنان جدید برای حفظ سودآوری کافی، دوام نخواهد آورد.
چه کسی پشت اکسی اینفینیتی است؟
Trung Nguyen، برنده تاثیرگذارترین CoinDesk ۲۰۲۱ و یکی از بنیانگذاران Sky Mavis، توسعه دهنده بازی محبوب تجارت مبتنی بر بلاک چین و بازی نبرد Axie Infinity است.
قیمت اکانت infinity Axie چقدر است؟
برای شروع، ابتدا باید ۳ تا Axies را خریداری کنید تا تیم شروع کننده خود را تکمیل کنید. این بدان معنی است که برای شروع بازی باید حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار داشته باشید.
آیا می توانید از Axie Infinity کسب درآمد کنید؟
جدا از سرگرمی محض، Axie Infinity به کاربران این امکان را می‌دهد تا از راه‌های مختلفی مانند فروش SLP، پرورش Axies کمیاب، و AXS staking کسب درآمد کنند. Axie Infinity برای کاربرانی که حداقل 18 سال سن دارند در نظر گرفته شده است.
رمزارز Axie Infinity چیست؟
اکسی اینفینیتی یک انجمن حیوانات خانگی دیجیتالی است که در آن موجوداتی را می‌خرید - به نام Axies - و از آنها برای نبرد، کاوش و پرورش با سایر Axies استفاده می‌کنید. این توسط شرکت بازی Sky Mavis توسعه یافته و از طریق ارز دیجیتال اتریوم اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.