تبلیغ NFT در اینستاگرام دردسر ساز شد: بسته شدن یک حساب اینستاگرام به دلیل تبلیغ NFT

بسته شدن یک حساب اینستاگرام به دلیل تبلیغ NFT
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

حساب اینستاگرامی محبوب NFT@ پس از متهم شدن به ارسال محتویات حمایت شده یا تبلیغات بدون دادن اطلاعات کافی، بسته شد. در حال حاضر این حساب از طرف اینستاگرام به طور کلی حذف شده است. برای خواندن جزئیات خبر بسته شدن یک حساب اینستاگرام به دلیل تبلیغ NFT با بیتستان همراه باشید.

حساب اینستاگرامی @NFT که توسط مارک کوبان (Mark Cuban) اداره میشد متهم به تبلیغات بدون دادن اطلاعات کافی و درست در مورد NFTها شد. این حساب اینستاگرامی به طور کلی توسط خود اینستاگرام حذف شد. این حساب اینستاگرامی قبل از حذف شدن دارای ۱٫۷ میلیون دنبال کننده و علامت آبی تایید اینستاگرام بود.

روز چهارشنبه این حساب کاربری یکی از تاپیک‌های محبوب توییتر شده و به این نکته اشاره شد که این حساب، محتوای حمایت شده و یا تبلیغات مجموعه‌های جدید NFT را بدون افشای اطلاعات معتبر به صورت مکرر تبلیغ و منتشر می‌کند.

چهارشنبه شب در توییتر اسپیس، آرون آوروسکین (Aaron Avruskin)، که یکی از بنیانگذاران Leverage Game Media است، قول داد که فوراً همه تبلیغات را متوقف کند. آرون آوروسکین توسط مارک کوبان که دارای حساب NFT@ همراه با چندین حساب رسانه اجتماعی دیگر در فضای ورزشی است، حمایت می‌شد.

بدون فرصتی برای جبران پنجشنبه اکانت @NFT توسط اینستاگرام بسته شد

سخنگوی متا، شرکت مادر اینستاگرام، به رولینگ استون (Rolling Stone) گفت:

این حساب به دنبال نقض مکرر خط‌مشی‌های ما غیرفعال شد و بازگردانده نخواهد شد.

طبق دستورالعمل اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی FTC، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی باید به زبان ساده و واضح، مانند برچسب های #ad یا #sponsored منتشر شود.

اگرچه وب‌سایت Leverage Game Media مارک کوبان را به عنوان یکی از بنیانگذاران نامیده، دالاس ماوریکس از طریق ایمیل به رسانه‌ها اعلام کرد که:

من فقط سرمایه‌گذار هستم و شرکت را اداره نمی‌کنم و برای شفافیت بیشتر به Leverage Game Media مراجعه کنید. ما برای هر گونه سوء تفاهمی عذر خواهی می‌کنیم و سعی می‌کنیم اطلاعات شفاف‌تری به جامعه ارائه دهیم.

کوبان نیز افزود که یکی از بنیانگذاران Leverage Game Media نیست.

روز جمعه وب‌سایت Leverage Game Media به روز رسانی شد و نام مارک کوبان از لیست بنیان‌گذاران این شرکت حذف شد.

بسته شدن یک حساب اینستاگرام به دلیل تبلیغ NFT

تاپیک اصلی توییتر TopShotFund، که گردآورنده NFT است، حساب @NFT را متهم به تبلیغ یک مجموعه مخفی از پروژه‌های کپی pasta NFT بدون شفاف سازی مناسب و در نتیجه سوء استفاده جدی از افراد، کرد.

این حساب همچنین تصویری را منتشر کرد که بازده سرمایه‌گذاری ۳۶ پروژه‌ای را که @NFT تبلیغ کرده بود، ردیابی می‌کرد. در بیشتر موارد، سرمایه‌گذاران متحمل ضررهای سنگینی شده‌اند.

تاپیک اصلی توییتر TopShotFund،

به گفته اریک اسپیواک (Eric Spivak)، مدیر عامل آژانس بازاریابی Urconduit، حساب @NFT برای هر پست تبلیغاتی بین ۲۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار هزینه دریافت می‌کرده. TopShotFund قیمت ۱۰۰۰۰۰ دلار را تأیید کرد. البته آوروسکین و فالوویچ پاسخی به سوالات در مورد قیمت این تبلیغات ندادند.

در ادامه Spivak استدلال کرد با این که آوروسکین قول داده به صورت شفاف‌تری اطلاعات منتشر کند.

اسپیواک گفت که معتقد است بیش از ۵۰۰۰۰ نفر، آن‌ها را تعقیب کرده‌اند و خسارت‌های مالی بسیاری را متحمل شده‌اند.

تبلیغات بین ۲۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار

صفحه اینستاگرام @NFT مکرراً محتوایی را منتشر می‌کرد که دنبال‌کنندگان را تشویق می‌کرد پروژه‌های مختلف NFT که بسیاری از آن‌ها مجموعه های عکس پروفایل (PFP) بودند، را بررسی کنند.

NFT ها توکن‌هایی هستند که در شبکه‌های بلاک‌چین مانند اتریوم، سولانا یا تزوس وجود دارند و برای نشان دادن مالکیت بر یک دارایی مانند یک قطعه هنر دیجیتال استفاده می‌شوند.

بسیاری از مجموعه‌های برتر NFT صاحبان مشهوری نیز مثل پاریس هیلتون و امینم در BAYC داردند.

منبع: decrypt

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.