بانک روسیه قصد دارد برای تراکنش‌های CBDC کارمزد بگیرد

دریافت هزینه از تراکنش‌های ارز دیجیتال ملی در روسیه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ آبان ۱۴۰۰

اخیرا کشور روسیه نیز که قصد دارد وارد فاز آزمایشی عرضه ارز دیجیتال ملی خود قرار گیرد، اعلام کرده که قصد دارد از تراکنش‌های رمزارز ملی کارمزد دریافت کند. با بیتستان همراه باشید تا به خبر منتشر شده مبنی بر دریافت هزینه از تراکنش‌های ارز دیجیتال ملی در روسیه بیشتر بپردازیم.

دریافت هزینه از تراکنش‌های ارز دیجیتال ملی در روسیه

بانک روسیه CBDCها را جایگزینی مناسب برای بیت‌کوین دانسته و می‌خواهد از تراکنش‌هایی که با این ارز دیجیتال انجام می‌شود، کارمزد بگیرد. بانک مرکزی روسیه به افشای جزئیات بیشتر در مورد ارز دیجیتال آتی خود ادامه می‌دهد و اکنون گزارش شده که در حال برنامه ریزی برای دریافت کارمزد از تراکنش‌های روبل دیجیتال است.

کریل پرونین، مدیر بخش فناوری‌های مالی بانک روسیه، گفته است که کارمزد تراکنش‌های ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه (CBDC) کمتر از کارمزد حواله‌های سیمی خواهد بود.

نشریه محلی پرایم روز چهارشنبه گزارش داد که به گفته Kirill Pronin کارمزد تراکنش‌های CBDC بیشتر از کارمزد تعیین شده در سیستم پرداخت روسیه (FPS) نخواهد بود. FPS همان سرویسی که به افراد امکان می‌دهد نقل و انتقالات بین بانکی را فوری انجام دهند.

سیستم FPS در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد و به کاربران اجازه می داد تا ۱۰۰,۰۰۰ روبل (۱۳۶۰ دلار) را با کارمزد صفر درصد انتقال دهند. برای نقل و انتقالات بیش از این مبلغ، سیستم ۰/۵% از مبلغ انتقالی را دریافت می‌کند.

همانطور که قبلا گزارش شده بود، بانک مرکزی روسیه قصد دارد اولین عرضه آزمایشی روبل دیجیتال را در اوایل سال ۲۰۲۲ عملی سازد. کاهش بالقوه در هزینه خدمات پرداخت به عنوان یکی از مزایای کلیدی این رمزارز ملی مطرح شده است.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه معتقد است که پذیرش CBDCها باید به عنوان گزینه خوبی برای دولت‌ها در جهت جایگزینی ارزهای دیجیتال خصوصی مانند بیت‌کوین (BTC) باشند. طبق گزارش‌ها، این مقام در روز پنجشنبه در جلسه دومای دولتی روسیه استدلال کرد که قوانین وضع شده توسط دولت نباید به پذیرش رمزارزها منجر شود.

نابیولینا، ارزهای دیجیتال را به دلیل ناشناس بودن و دارا نبودن پشتیبانی مناسب مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت:

ما در مورد ارزهای دیجیتال به عنوان ارزهای خصوصی که ادعا می‌کنند پول هستند، موضع بسیار منفی داریم. از آن جایی که مردم به جایگزین نیاز دارند، ما باید با کمک پروژه‌های خود روی این موضوع کار کنیم. همانطور که قبلاً گفتم، ما باید روبل دیجیتال را توسعه دهیم.

راه اندازی رمزارز ملی پرو با همکاری بانک‌های مرکزی هند، هنگ کنگ و سنگاپور

برای مشاهده جزئیات بیشتر، کلیک کنید

در حالی که بانک روسیه به اتخاذ موضع سختگیرانه در مورد کریپتو ادامه داده، تعدادی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با دولت در حال بررسی این صنعت هستند و دوما کارگروهی را برای تنظیم بازار رو به رشد استخراج رمزارزها در روسیه ایجاد کرده است.

علی‌رغم ممنوعیت پرداخت‌های رمزنگاری شده توسط روسیه، موزه دولتی هرمیتاژ روسیه در ماه سپتامبر در یک حراج توکن‌های غیرقابل تعویض در صرافی بایننس، بیش از ۴۰۰,۰۰۰ دلار جمع‌آوری کرد.

دریافت هزینه از تراکنش‌های ارز دیجیتال ملی در روسیه

ماه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که ارزهای دیجیتال خصوصی مانند بیت‌کوین می‌توانند به عنوان یک واحد حساب عمل کنند، اما بسیار ناپایدار هستند.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.