معاون وزیر ارتباطات: پرداخت با رمزارز‌های خارجی خط قرمز قوانین پولی و بانکی کشور است

پرداخت با رمز ارز‌های خارجی خط قرمز قوانین پولی و بانکی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱

بیتستان: معاون وزیر ارتباطات، آقای باقری اصل در گفت و گویی که با خبرگزاری صدا و سیما داشت، از قاعده‌مند شدن نگهداری و تبادل رمزارز‌ها در کشور خبر داد. وی همچنین تاکید کرد که پرداخت با رمز ارز‌های خارجی خط قرمز قوانین پولی و بانکی است و آن را به رسمیت نخواهند شناخت.

پرداخت با رمز ارز‌های خارجی خط قرمز قوانین پولی و بانکی

بر اساس گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری صداوسیما، رضا باقری اصل، معاون وزیر ارتباطات و دبیر اجرایی فناوری اطلاعات در مصاحبه‌ی تلفنی که با برنامه میز اقتصادی خبر نیمروز داشت، به گفت و گو با آخرین مصوبه کارگروه اقتصاد دیجیتال در برخورد با رمزارز‌ها پرداخت و گفت:

وقتی ما در حال کار بر روی رمزارز ملی هستیم و رمزارز ملی خودمان را داریم، طبیعتاً نمی‌توانیم اجازه بدهیم که با رمزارز‌های غیر ملی پرداختی صورت گیرد.

وی بر این نکته نیز تاکید کرد که:

استفاده از رمزارز خارجی، خارج از حاکمیت و ضد قانون پولی و بانکی کشور است بنابراین ما به هیچ وجه هیچ قانونی نخواهیم داشت که پرداخت را با رمزارز‌هایی که مربوط به خودمان نمی‌شود، به رسمیت بشناسیم.

باقری اصل در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر استفاده از رمزارز‌های رایج نیز گفت:

نمی‌خواهیم خدایی نکرده مردم متضرر شوند، چون رمزارز‌ها دارایی دیجیتال هستند و کسی که می‌خواهد تبادل انجام دهد، باید مبتنی بر یک سری قواعد باید باشد. مثل قواعدی که در بورس و سایر ارزها وجود دارد باید در مورد رمزارز‌ها نیز قاعده‌مند شوند و نظامات بانکی در مورد آن‌ها رمزارز‌ها رعایت شود.

معاون وزیر ارتباطات در پایان گفت:

همکاری کاملی بین این وزارتخانه و وزارت اقتصاد وجود دارد که برای کار کمیته‌ای ذیل وزارت اقتصاد این پروژه را با هماهنگی معاون اقتصادی رئیس جمهور مدیریت می‌کند و در نهایت در کارگروهی که وزارتخانه‌های ارتباطات، رفاه و تعاون، صمت و بانک مرکزی و معاونت علمی ریاست جمهوری حضور دارند تصویب خواهد شد.

منبع: iribnews

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.