هک ۸۰ میلیون دلاری Beanstalk: آیا این پروتکل بازیابی خواهد شد؟

هک ۸۰ میلیون دلاری Beanstalk
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

پروتکل Beanstalk روز یک‌شنبه هک شد. تعدادی از کاراگاهان، هک ۸۰ میلیون دلاری Beanstalk را بررسی می‌کنند اما این سوال پیش می‌آید که آیا این پروتکل بازیابی خواهد شد؟ برای خواندن جزئیات با بیتستان همراه باشید.

یکی دیگر از پلتفرم‌های DeFi امروز هک شد. Beanstalk که یک پروتکل استیبل‌کوین مبتنی بر اعتبار است و روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده، صبح یکشنبه هک شد.

تعدادی از کاراگاه‌ها در حال ردیابی وجوه هک شده و بررسی مشکلات احتمالی هستند.

در مزارع استخراج Beanstalk چه می‌گذرد؟

تراکنش‌های Etherscan نشان می‌دهد که هکر از آنچه معمولاً به عنوان “حمله فلش لون” شناخته می‌شود استفاده کرده است. حمله‌ی فلش لون حمله‌ای است که قبلاً در پروتکل‌های DeFi دیگر نیز دیده شده بود.

فلش لون در کریپتو به کاربر این امکان را می‌دهد که طی یک تراکنش وام بگیرد و وام را بعدا بازپرداخت کند. این قضیه ریسک را برای وام‌دهندگان به حداقل می‌رساند و می‌تواند فرآیند گرفتن وام را برای وام‌گیرندگان ساده‌تر کند.

در هک مزارع استخراج Beanstalk، هکر نزدیک به یک سوم عرضه BEAN، معادل ۳۲ میلیون توکن را قرض گرفت. وی از توکن $3Crv برای تولید توکن‌های منحصربه‌فرد «BEAN3CRV-f» و «BEAN3LUSD-f» استفاده کرد.

هکر از این دو توکن جدید برای فریب Beanstalk استفاده کرد. وی حتی یک کمک مالی ۲۵۰ هزار دلاری به آدرس کمک‌های مالی اوکراینی، به عنوان بخشی از روند هک اهدا کرد.

هک ۸۰ میلیون دلاری Beanstalk

آیا پروتکل Beanstalk قابل بازیابی است؟

پروتکل Beanstalk نزدیک به ۱۸۲ میلیون دلار از ارزش کل قفل شده‌ی (TVL) خود را از دست داد و مهاجمان توانستند معادل ۸۰ میلیون دلار ETH و استیبل‌کوین BEAN را به سرقت ببرند.

اینجا یکی از اسکرین‌شات‌های Discord از طرف مدیران Beanstalk را داریم:

هک ۸۰ میلیون دلاری

پیش‌بینی این که این پروتکل چگونه خود را بازیابی خواهد کرد بسیار مشکل است. اسکرین‌شات‌های دیگر Discord نشان می‌دهد که پروژه فوراً متوقف نخواهد شد، اما همچنین متعهد به بازسازی نهایی هم نخواهد بود:

هک Beanstalk

مفسران در حساب توییتر Beanstalk پست کردند که معتقدند که این یک «کار درونی» بوده که توسط Beanstalk انجام شده است.

مفسران هک ۸۰ میلیون دلاری Beanstalk

منبع: newsbtc

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.