بهترین ارزهای دیجیتال در هفته پیش رو را بشناسید!

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال در هفته اخیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 9 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ دی ۱۴۰۰

اگر بیت‌کوین بتواند سطح مقاومتی خود را بشکند، احتمالا چند آلت‌کوین صعود قیمت خواهند داشت و فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدتی را ارائه می‌کنند. 

هنگامی که یک دارایی قیمت خود را در محدوده یک سطح مقاومتی حفظ می‌کند، نشان دهنده این است که برخی از معامله‌گران، با پیش‌بینی Breakout، موقعیت خود را حفظ می‌کنند. در چند ماه گذشته، بیتکوین، چندین بار سطوح ۱۰ هزار دلاری را تجربه کرده و با این که گاو‌ها نتوانستند این سطوح قیمتی را حفظ کنند، اما این رمزارز سقوط شدیدی را هم تجربه نکرده است.

بنابراین در سطوح قیمتی پایین معامله‌گران جدیدی خرید انجام می‌دهند و در قیمت ۱۰ هزار موقعیت‌های معاملاتی خود را نمی‌بندند. این یک نشانه گاوی یا صعودی است و احتمال صعود قیمت بیت‌کوین به بالای خط مقاومتی را در کوتاه مدت افزایش می‌دهد. 

گفتنی است قبل و بعد از هاوینگ سوم بیت کوین، سرمایه‌گذارهای سازمانی هم به سمت ایجاد موقعیت‌های بزرگ‌تر در بازار  بیت‌کوین روی آوردند. طبق گزارش منتشر شده در کوین‌تلگراف، شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل، به طور تهاجمی در حال خرید رمزارز برتر بازار است و گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که این شرکت حدود ۱۱۰ میلیون دلار هم اتریوم خریداری کرده است. این جریان شدید ورود سرمایه به دو رمزارز برتر بازار، برای کل حوزه رمزارز مفید است.

چند روز آینده، روزهای بسیار مهمی هستند، چرا که تعیین می‌کند آیا بازار رمزارز روند صعودی بیشتری خواهد داشت یا استراحت می‌کند. اگر بیت‌کوین افزایش یابد، سایر دارایی‌های دیجیتال نیز می‌توانند یک فرصت خرید ارائه ‌دهند.

 

بیت کوین (BTC)

قیمت بیتکوین

بیت‌ کوین در یک وضعیت بحرانی قرار دارد. در اول ژوئن (۱۲ خرداد)، گاو‌ها قیمت بیت‌ کوین را به بالای خط مقاومت مثلث متقارن رساندند. با این حال، به دلیل عدم وجود میزان خرید بالا، قیمت این رمزارز در دوم ژوئن (۱۳ خرداد) دوباره به داخل مثلث متقارن برگشت. 

قیمت بیتکوین

از آن زمان، بیت‌ کوین بین میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه (یعنی ۹۴۲۳ دلار) و خط مقاومت مثلث متقارن معامله می‌شود. این نشان می‌دهد که میزان خرید در سطوح پایین قیمتی (dip) زیاد است. 

اگر گاوها، بار دیگر بتوانند قیمت را به بالای مثلث متقارن برسانند، احتمال آغاز یک روند صعودی تا ۱۰,۵۰۰ دلار وجود دارد. خرس‌ها، احتمالا به صورت تهاجمی از این سطح دفاع می‌کنند، اما اگر گاوها بتوانند شرایط را تحت کنترل خود درآورند، احتمالا یک روند صعودی جدید رخ خواهد داد. هدف بعدی بعد از خروج از این مثلث متقارن، رسیدن به قیمت ۱۱,۷۷۸ دلار است.

اگر قیمت بیت‌کوین به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه (20-day SMA) سقوط کند، این چشم‌انداز گاوی بی‌اعتبار خواهد بود. در چنین حالتی، یک سقوط به زیر خط حمایتی مثلث متقارن امکان‌پذیر است. در زیر این مثلث، احتمال سقوط به قیمت ۸۱۳۰/۵۸ دلار وجود دارد. با این حال، احتمال وقوع چنین سقوطی کم است.

تحلیل قیمت بیت‌کوین

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها، در دو نوبت توانستند که قیمت بیت کوین را به بالای خط مقاومت مثلث برسانند، اما نتوانستند یک برک اوت تشکیل دهند. این نشان می‌دهد که در سطوح قیمتی بالاتر تقاضایی وجود ندارد.

با این حال، در روند نزولی نیز، گاوها به فروشندگان اجازه نمی‌دهند که قیمت را به خط پشتیبانی مثلث متقارن بکشانند. این یک نشانه مثبت است. اگر قیمت رمزارز برتر بازار از سطح فعلی دوباره جهش داشته باشد، گاوها احتمالا بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای آن مثلث برسانند.

اگر گاوها موفق شوند، قیمت بیت کوین احتمالا در محدوده ۱۰,۴۰۰ دلار تا  ۱۰,۵۰۰ دلار قرار خواهد گرفت. بنابراین، معامله‌گران باید در بالای قیمت ۹۹۰۰ دلاری وارد بازار شوند و حد ضرر خود را روی ۹۵۰۰ دلار تنظیم کنند. اگر بیت کوین تلاش کند تا از سطح مقاومتی عبور کند، گرفتن سودهای جزئی در نزدیک ۱۰,۵۰۰ دلار عاقلانه به نظر می‌رسد.

اگر بیت‌کوین به سطوح قیمتی ۱۰,۵۰۰ دلار صعود کند، می‌تواند روند صعودی بعدی خود را آغاز کند.

برعکس، اگر بیت‌ کوین از سطح فعلی پایین‌تر بیاید و به سطح ۹۴۰۰ دلار برسد، یک سقوط تا ۹۲۰۰ دلار امکان‌پذیر است. گاوها، احتمالا تلاش خواهند کرد که به صورت تهاجمی از این محدوده پشتیبانی کنند، چرا که اگر نتوانند این کار را انجام دهند، امکان اصلاح قیمت شدید‌تری وجود دارد.

 

اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم

اتریوم، در یک روند صعودی قرار دارد و در چند هفته گذشته در داخل یک کانال صعودی معامله شده است. در حال حاضر، قیمت این رمزارز بین میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه (۲۳۵ دلار) و خط روند نزولی کانال معامله می‌شود.

تحلیل قیمت بیت‌کوین

هر دو میانگین متحرک در حال شیب‌‌دار شدن به سمت بالا هستند و شاخص مقاومت نسبی در محدوده مثبت قرار گرفته است، که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند. اگر دومین رمزارز برتر لیست شده در کوین‌ مارکت کپ، یک جهش از میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه (10-day EMA) داشته باشد و از خط روند نزولی دور شود، احتمالا روند صعودی ادامه خواهد داشت.

از طرف دیگر، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی بکشانند، احتمال یک سقوط قیمت تا میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه امکان‌پذیر است. با این حال، از آن‌جایی که گاوها در سه نوبت قبلی توانسته‌اند خط پشتیبانی کانال صعودی را حفظ کنند، یک انحراف از سطح قیمتی فعلی نیز می‌تواند فرصت خرید در اختیار معامله‌گران قرار دهد.

آنالیز قیمت eth

در حالی که گاوها در تلاش هستند تا قیمت اتریوم را در بالای ۲۳۶ دلار حفظ کنند، خرس‌ها در حال دفاع تهاجمی از خط روند نزولی هستند. اگر قیمت این رمزارز به زیر ۲۳۶ دلار برسد، این رمزارز می‌تواند به ۲۲۹ دلارو سپس به خط پشتیبانی کانال صعودی سقوط کند.

اگر اتریوم، از خط پشتیبانی کانال صعودی انحراف پیدا کند، می‌تواند یک فرصت خرید خوب برای معامله‌گران ارائه دهد که در آن حد ضرر در زیر این کانال تعیین می‌شود.

اگر قیمت دومین رمزارز برتر بازار از سطح قیمتی ۲۳۶ دلار انحراف پیدا کند و یک برک اوت از خط روند نزولی کانال داشته باشد، یک فرصت خرید دیگر باز خواهد شد. معامله‌گران، احتمالا در بالای خط روند نزولی خرید انجام خواهند داد و حد ضرر خود را در زیر ۲۲۹ دلار تنظیم خواهند کرد. اولین هدف در روند صعودی ۲۵۲ دلار و سپس ۲۷۰ دلار است.

اگر اتریوم به زیر کانال صعودی سقوط کند، احتمالا یک تغییر در روند رخ خواهد داد. بنابراین، باید از آغاز موقعیت‌های گاوی در زیر این کانال اجتناب کرد.

 

 

چین‌لینک (LINK)

قیمت چین لینک

چین لینک، از اول ژوئن (۱۲ خرداد) شروع به ساخت یک الگوی مثلث صعودی کرده است. هدف این الگو رسیدن به قیمت ۴/۹۶۵۶ دلار است. با این حال، این آلت‌کوین در محدوده قیمتی ۴/۶۱۸۵ دلار قرار دارد و در حال حاضر در حال آزمایش مجدد سطح شکست است.

 اگر چهاردهمین رمزارز برتر لیست شده در کوین مارکت کپ، از میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه (۴/۲۷ دلار) یا سطح شکست ۴/۲۱۲۹ دلاری منحرف شود، گاوها تلاش خواهند کرد تا حرکت صعودی را از سر بگیرند. میانگین‌های متحرک در حال شیب‌دار شدن به سمت بالا هستند و شاخص مقاومت نسبی در قلمرو مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها، دست برتر را در اختیار دارند. 

برعکس، اگر خرس‌ها قیمت چین لینک را به زیر سطح شکست بکشانند، سقوط به میانگین متحرک ۲۰ روزه (۴/۱۱ دلار) و بعد از آن به خط روند مثلث ممکن است. سقوط قیمت به زیر این مثلث یک نشانه منفی و نشانگر یک تغییر روند احتمالی از روند گاوی است.

نمودار چهار ساعته نشان می‌‌دهد که گاوها در تلاش هستند تا این رمزارز را به سطوح قیمتی بالاتری برسانند. میانگین‌های متحرک یک تقاطع خرسی (bearish crossover) را تکمیل کرده‌اند و شاخص مقاومت نسبی نیز وارد قلمرو منفی شده است که نشان می‌دهد خرس‌ها تلاش دارند در کوتاه مدت برگردند.

با این حال، گاوها احتمالا از سطح شکست در ۴/۲۱۲۹ دلار به صورت تهاجمی دفاع می‌کنند. اگر یک جهش سریع از این سطح پشتیبانی را در بالای خط روند نزولی شاهد باشیم، احتمال از سرگیری روند صعودی چین لینک وجود دارد. 

باز کردن یک موقعیت در بالای خط روند نزولی و تعیین یک حد ضرر در زیر ۴/۱۰ دلار احتمالا یک آغاز معامله منطقی باشد. اولین هدف، رسیدن به قیمت ۴/۶۱۸۵ دلار و سپس ۴/۹۶۵۶ دلار خواهد بود.

اگر خرس‌ها، بتوانند قیمت چین لینک را به زیر خط روند مثلث صعودی بکشانند، این چشم‌انداز صعودی معتبر نخواهد بود. 

 

 کاردانو (ADA)

قیمت کاردانو

کاردانو، در چند روز گذشته در یک روند صعودی قرار داشته است. اگر این روند قوی باشد، گاوها معمولا در سطوح پایین اقدام به خرید می‌کنند، حتی اگر این سطح شکسته شود، احتمال انحراف از میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه همچنان بالا باقی می‌ماند. 

قیمت آدا

در حال حاضر، دهمین رمزارز برتر لیست شده در کوین مارکت کپ، در حال سوددهی است. با این حال، هر دو میانگین متحرک در حال شیب‌دار شدن به سمت بالا هستند و شاخص مقاومت نسبی در محدوده اشباع خرید قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در اختیار دارند. 

بنابراین، اگر قیمت از میانگین متحرک ۱۰ روزه منحرف شود، گاوها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا به مقاومت سرسخت ۰/۱۰ دلاری برسند. در گذشته، این سطح به عنوان یک مقاومت قوی عمل کرده است، از این رو خرس‌ها احتمالا بار دیگر به صورت تهاجمی از این سطح دفاع خواهند کرد. 

اگر میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه سقوط کند، یک اصلاح عمیق‌تر تا میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه امکان‌پذیر است. چنین سقوطی نشان‌‌دهنده یک مومنتوم ضعیف و افزایش احتمال تشکیل دامنه برای چند روز است. 

قیمت آدا

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها از محدوده بین ۰/۰۸۳۹۷۴۷ دلار و ۰/۰۸۳۲۲۹۰ دلار دفاع می‌کنند، اما در تلاشند تا قیمت رمزارز آدا یا همان کاردانو را به بالای خط روند نزولی برسانند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر مقاومت سختی دارند. 

اگر قیمت این رمزارز از سطح قیمتی فعلی منحرف شود و به بالای ۰/۰۹۰۱۳۷۳ دلار برسد، احتمالا روند صعودی خود را از سر می‌گیرد. معامله‌گران ممکن است به دنبال این باشند که نیمی از مقدار مورد نظر خود را بعد از رسیدن کاردانو به بالای میانگین‌های متحرک و نیم دیگر را در بالای قیمت ۰/۰۹۰۱۳۷۳ دلار بخرند.

در مقابل، اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر ۰/۰۸۳۲ دلار بکشانند، یک سقوط به سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصد در ۰/۰۷۸۹۶۱۰ دلار ممکن است. یک انحراف قوی از این سطح می‌تواند همچنین یک فرصت خرید با یک حد ضرر نزدیک را ارائه دهد. 

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت رمزارز آدا را به زیر ۰/۰۷۸۹۶۱۰ دلار برسانند، این چشم‌انداز گاوی بی‌اعتبار خواهد بود. در زیر این سطح پشتیبانی، احتمال یک سقوط به ۰/۰۷۵۹۲۲۸ دلار و سپس به ۰/۰۷۲۰۵۲۷ دلار وجود دارد.

 

اتریوم کلاسیک (ETC)

اتریوم کلاسیک، در ۳۱ می (۱۱ خرداد) از سطح مقاومتی ۷/۶۲۷۱۷ دلار عبور کرد. این نشان می‌دهد که خرس‌ها به طور تهاجمی از این سطح دفاع می‌کنند. در حال حاضر، این آلت‌کوین به خط روند مثلث صعودی سقوط کرده است.

اتریوم کلاسیک

اگر بیستمین رمزارز برتر لیست شده در سایت کوین مارکت کپ از خط پشتیبانی این مثلث یک جهش داشته باشد، گاوها احتمالا تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای ۷/۶۲۷۱۷ دلار برسانند. یک برک اوت از این سطح بسیار مثبت خواهد بود، چرا که یک الگوی مثلث صعودی را تکمیل می‌کند. 

در غیر این صورت، اگر قیمت اتریوم کلاسیک به زیر خط روند سقوط کند، احتمال یک اصلاح قیمت عمیق‌تر وجود دارد. در زیر این خط روند، یک سقوط به ۶ دلار و در زیر آن به ۵/۵۰ دلار ممکن است. میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه به تدریج در حال شیب‌دار شدن به سمت پایین است و شاخص مقاومت نسبی در زیر سطح ۵۰ قرار دارد که نشان می‌دهد خرس‌ها تلاش می‌کنند به بازی برگردند.

قیمت ETC

 قیمت اتریوم کلاسیک به خط روند مثلث صعودی سقوط کرده است. اگر قیمت این رمزارز از این سطح منحرف شده و به بالای ۷ دلار برسد، معامله‌گران می‌توانند یک موقعیت لانگ را با حد ضرر زیر خط روند آغاز کنند. 

معامله‌گران ممکن است بخواهند در نزدیکی ۷/۶۰ دلار یک سود جزئی به دست آورند و بقیه موقعیت معاملاتی را با یک حد ضرر نزدیک ادامه دهند، زیرا اگر این مومنتوم بتواند قیمت را به بالای ۷/۶۲ دلار برساند، مثلث صعودی تکمیل خواهد شد. هدف این حرکت گاوی ۹/۷۴ دلار خواهد بود. 

در غیر این صورت، اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به پایین خط روند بکشانند و این حالت را حفظ کنند، نشانگر ضعف خواهد بود. بنابراین، معامله‌گران باید تا زمانی که قیمت در پایین خط روند قرار دارد از خرید اتریوم کلاسیک اجتناب کنند. 

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

بیتستان

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.