مقصر بزرگترین کلاهبرداری رمزارزی در ایران چه کسی است؟

بزرگترین کلاهبرداری رمزارزی در ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ مرداد ۱۴۰۱

بیتستان: اکبر داداشی، موسس شرکت آمیتیس پس از کلاهبرداری ۳ هزار میلیارد تومانی متواری شده و پیگیری‌های قوه قضاییه نیز همچنان ادامه دارد. اخیرا نیز مشخص شده که داداشی دچار نوعی اختلال روانی است و حکم حجر وی نیز صادر شده بود. این در حالی است که مادر داداشی به عنوان قیم وی عدم صلاحیت فرزند خود را اطلاع نداده بود! حال این سوال پیش آمده که مقصر بزرگترین کلاهبرداری رمزارزی در ایران، والدین داداشی هستند؟

موسس شرکت فردادکار آمیتیس، اکبر داداشی به عنوان عامل بزرگترین کلاهبرداری در زمینه رمزارز در ایران شناخته می‌شود که با وعده و وعیدهای سود روزانه یک درصد به مردم، توانسته نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

اکبر داداشی از سال ۹۷ شروع به فعالیت کرده است. در ابتدا معمولا کلاس‌های آموزشی در حوزه رمزارز برگزار می‌کرد؛ اما سپس با وعده پرداخت سودهای هنگفت اقدام به جذب سرمایه از کاربران نمود و مردم را تشویق می‌کرد که دیگران را نیز به داخل مجموعه دعوت کنند.

داداشی و مجموعه آن در ابتدا سودهای وعده داده شده را به صورت مرتب پرداخت می‌کردند، اما این پرداخت‌ها از اواخر سال ۹۸ به بهانه‌های مختلف مثل کرونا و … قطع شده بود.

در این بین، اکبر داداشی یک توکن اسکم به نام لیام راه‌اندازی و مردم را به خرید آن تشویق کرد. مشکلات موجود در این پروژه رمزارزی بسیار زیاد بود و افراد متخصص با بررسی‌های خود پی به این مشکلات بردند، اما داداشی موفق شده بود که این توکن را به افراد بسیار زیادی بفروشد.

پس از عدم توانایی در پرداخت سودها و مشکلاتی که برای وی به وجود آمد، داداشی و برخی از عوامل دخیل در این ماجرا بازداشت شدند، که داداشی پس از مدتی به قید وثیقه و با وعده پرداخت پول مردم آزاد شد.

بعد از آزادی، اکبر داداشی در اواخر سال ۱۴۰۰ متواری شده و بیش از ۱۸ هزار نفر شاکی دارد. شکایت افراد در حال حاضر به جایی نرسیده و پرونده قضایی شرکت فرداد کار آمیتیس به شماره ۹۹۰۱۴۴۳ در شعبه ۶ دادسرای ناحیه ۳۱ تهران همچنان در جریان است.

اکبر داداشی به دلیل داشتن سابقه محجوریت، صلاحیت اداره یک شرکت و فعالیت به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت آمیتیس را ندارد؛ اما وی هرگز این مورد را اعلام نکرده است.

پدر و مادر اکبر داداشی تا چه حد در ماجرای کلاهبرداری پسر خود مقصر هستند؟

والدین اکبر داداشی به عنوان قیم این فرد به دلیل این که از وضعیت روانی فرزند خود اطلاع داشتند، باید این مورد را به قاضی اطلاع می‌دادند، اما چنین کاری را نکرده‌اند.

با گذشت سال‌ها از فعالیت و کلاهبرداری اکبر داداشی، به نظر می‌رسد که نقش و تاثیر والدین وی در این ماجرا کمرنگ نبوده است.

افرادی که در جریان این کلاهبرداری سرمایه خود را از دست داده‌اند، برای رسیدن به حق خود بهتر است که از پدر و مادر وی نیز شکایت کنند تا قوه محترم قضاییه بتواند به پرونده‌ها رسیدگی کند.

منبع: eghtesadonline

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.