چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس: تحریم کامل همه کاربران روسی «غیراخلاقی» است!

دیدگاه مدیرعامل بایننس در رابطه با تحریم همه کاربران روسی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: اوکراین از برخی صرافی‌های معروف مثل بایننس درخواست کرده است که حساب کاربران روسی را مسدود کنند؛ اما چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت که صرافی او با تحریم‌ها علیه روسی موافق است، اما مسدود سازی کامل حساب کاربران روس را غیر اخلاقی می‌داند و چنین ممنوعیتی را اعمال نخواهد کرد. دیدگاه مدیرعامل بایننس در رابطه با تحریم همه کاربران روسی منتقدان و موافقان زیادی داشت.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، سیاست‌های صرافی خود در قبال روسیه را توضیح داد و تاکید کرده است که ممنوعیت کامل کاربران روسی «غیراخلاقی» است. ژائو در مصاحبه با بلومبرگ گفت که بایننس از تحریم‌هایی پیروی می‌کند که فعالیت برخی از افراد روسی را محدود کند، نه همه کاربران.

ژائو همچنین افزود که بسیاری از کاربران روسی از تجاوز کشورشان به اوکراین حمایت نمی‌کنند. او خاطرنشان کرد که یک ممنوعیت همه جانبه موجب خواهد شد تا کاربران روسی به سمت پلتفرم‌های تجاری دیگر کوچ کنند.

ژائو در پاسخ به این که آیا افراد روسی تاثیر گذار در جنگ می‌توانند به صورت ناشناس در این صرافی فعالیت کنند؟ گفت:

کل صرافی بایننس به تایید هویت افراد متکی است. از این رو افراد تاثیر گذار در جنگ و نظام مالی روسیه شانس کمی برای فعالیت در بایننس دارند.

ژائو افزود که (شخصا) نمی‌داند صرافی بایننس تا به امروز چند حساب را مسدود کرده و گفت که تیم انطباق بایننس مسئول اجرای این برنامه (مسدود سازی کاربران) است.

پیروی بایننس و دیگر صراف‌ها از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه

بایننس در بیانیه‌ای به رویترز گفت که حساب‌های افراد قرار گرفته در فهرست تحریم شده‌ها را مسدود می‌کند. همچنین در بیانیه‌ای به CNBC گفت که به طور یکجانبه حساب‌های میلیون‌ها کاربر بی گناه را مسدود نخواهد کرد.

در آن زمان جسی پاول، مدیر عامل صرافی Kraken نیز در این مورد اظهار نظر کرد و گفت که کراکن نمی‌تواند وجوه کاربران را مسدود کند، مگر این که قوانین تعیین شده را رعایت نکرده باشند!

Coinbase نیز اظهارات مشابهی را در روز سه‌شنبه منتشر کرد و گفت که در حال حاضر اقدام به مسدود سازی کلی کاربران روسی نخواهد کرد.

بر اساس گزارش‌های Coindesk، اوکراین از شش صرافی دیگر نیز خواسته تا کاربران روسی را مسدود کنند. این صرافی‌های دیگر عبارتند از: Huobi ،KuCoin ،Bybit ،Gate.io ،Whitebit و Kuna.

منبع: cryptobriefing

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.