تلاش صرافی بایننس برای ردیابی کلاهبرداران توکن Squid

ردیابی کلاهبرداران توکن Squid توسط بایننس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ آبان ۱۴۰۰

در پی محبوبیت زیاد سریال بازی مرکب، توکنی عرضه شد که ادعا داشت توکن رسمی این فیلم است. ایجاد کنندگان توکن Squid با این ترفند توانستند که در عرض چند روز، بیش از ۳ میلیون دلار به دست آورند. اما این توکن یک توکن کلاهبرداری بود و افراد ایجاد کننده آن بعد از به دست آوردن مبلغ زیادی، ناپدید شدند. حال بایننس در تلاش است تا این کلاهبرداران را ردیابی کند. با بیتستان همراه باشید تا به ردیابی کلاهبرداران توکن Squid توسط بایننس بپردازیم.

کلاهبرداران Squid Game پس از گرفتن ۳ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران ناپدید شدند. حالا بایننس می‌خواهد آن‌ها را پیدا کند و تحویل مراجع قانونی دهد.

بایننس، بزرگترین پلتفرم صرافی ارزهای دیجیتال در جهان، قصد دارد کلاهبرداران توکن Squid را ردیابی کند. به گفته بارون، یک تیم در حال بررسی بلاک‌چین است تا اطلاعات موجود را جمع آوری کرده و تحویل مقامات نظارتی کند.

تلاش صرافی بایننس برای ردیابی کلاهبرداران توکن Squid:

یکی از سخنگویان بایننس اطمینان داد که تیم تحقیقاتی این صرافی هر چه زودتر اطلاعات مورد نیاز جهت ردیابی این کلاهبرداران را جمع آوری کرده و تحویل مراجع قانونی خواهد داد.

(Binance) آدرس‌های وابسته به توسعه دهندگان این ارز دیجیتال کلاهبرداری را در لیست سیاه قرار داده و شروع به تجزیه و تحلیل بلاک‌چین جهت شناسایی آنان کرده است.

این پلتفرم توضیح می‌دهد که کلاهبرداران از سرویس اختلاط ارزهای دیجیتال (Tornado Cash) برای مخفی کردن هویت خود استفاده کردند.

Tornado Cash یک سرویس غیرمتمرکز ناشناس برای انجام تراکنش است که بر بستر بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌شود. در این سرویس کاربران توکن‌ها را ارسال می‌کنند و پلتفرم تراکنش‌های داخلی مختلفی را انجام می‌دهد تا از ردیابی وجوه و مرتبط شدن با یک هویت خاص جلوگیری کند.

توسعه دهندگان Tornado Cash در رسانه‌های اجتماعی خود درباره اتهامات بایننس مبنی بر استفاده از پلتفرم آن‌ها توسط توسعه دهندگان توکن Squid واکنشی نشان نداده‌اند.

همچنین بایننس فاش نکرد که آیا با آژانس اطلاعاتی خاصی کار می‌کند یا خیر، اما اطمینان داد که اطلاعات را به «حوزه قضایی مناسب» تحویل خواهد داد.

بایننس سابقه مبارزه با جرم و جنایت را دارد. در ژوئن ۲۰۲۱، فاش کرد که به مقامات در شناسایی و دستگیری اعضای یک باند تبهکار موسوم به FANCYCAT کمک کرده است.

در زیر می‌توانید جزئیات بیشتری از رشد توکن SQUID به دست آورید

ارز بازی مرکب (SQUID) در عرض ۱۰ روز، به حجم معاملاتی ۹ میلیون دلار رسید!

اطلاعات تکمیلی در رابطه با توکن Squid:

همانطور که قبلاً در خبرهای روزهای گذشته گزارش دادیم، SQUID ارز دیجیتال پروژه‌ای بود که از سریال نتفلیکس به نام Squid Game الهام گرفته شده بود.

طبق وایت پیپر پروژه، شرکت‌کنندگان در چندین بازی به رقابت می‌پردازند و هر کسی که برنده می‌شود، در آخر به یک جایزه بسیار بزرگ دست پیدا خواهد کرد.

برای بازی، مردم باید هزینه‌ای به عنوان ورودی می‌پرداختند، این توکن با استقبال بسیار زیادی رو به رو شد، به نحوی که هزینه ورودی آن حتی به بیش از ۵۰۰ هزار دلار هم رسید.

اما چند روز بعد، گزارش‌هایی مبنی بر عدم توانایی در برداشت جوایز کسب شده از سوی بازیکنان و سرمایه گذاران این رمزارز منتشر شد. در این حین در تلگرام پیامی مبنی بر به مشکل خوردن این پلتفرم و مرگ آن انتشار داده می‌شد. توسعه دهندگان این توکن نیز بعد از فروش همه توکن‌های موجود و کسب ۳ میلیون دلار سود، ناپدید شدند که در پی آن، ارزش توکن Squid به ۰ رسید.

همین امر موجب شد تا افراد زیادی سرمایه خود را از دست بدهند و مراجع قانونی برای ردیابی این کلاهبرداران وارد شوند.

منبع: cryptopotato

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.