سرفصل‌ها

بایننس

 

آموزش تصویری و قدم به قدم کار با کیف پول بایننس

کیف پول بایننس، والت داخلی صرافی بایننس، بزرگترین صرافی آنلاین رمزارزی جهان، است که در سال ۲۰۱۷ توسط این شرکت توسعه داده شد و برای پلتفرم‌های اندروید و ios در دسترس است. بایننس ولت یک کیف پول محبوب و معتبر رمزارزی است که علاوه بر بیت کوین از بیش از ۶۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

در صورتی که با کیف‌پول های ارز دیجیتال آشنایی ندارید، می‌توانید از طریق لینک‌های زیر، در مورد انواع کیف پول ارز دیجیتال، اطلاعات کاملی را به دست آورید:
راهنمای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال معرفی برترین کیف‌پول‌های ارز دیجیتال

صرافی بایننس چیست؟

کیف پول بایننس، ولت داخلی صرافی آنلاین بایننس است. این کیف پول قابلیت‌های بسیار متعددی از جمله قابلیت ترید کردن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این کیف پول در پلتفرم‌های اندرویدی و آیفون قابل دسترسی است و خود کیف پول در دو حالت معمولی (Lite) و حرفه‌ای (Pro) قابل استفاده است.

ولت بایننس از شبکه‌های مختلف رمزارزی پشتیبانی می‌کند و در این کیف پول بیش از ۶۰۰ ارز مختلف قابلیت نگه‌داری دارند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را از طریق خود صرافی خریداری کرده و یا رمزارزهایی را که از صرافی‌ بیتستان خریداری کرده‌اید به این کیف پول منتقل کنید.

چه چیز کیف پول بایننس را متمایز می‌کند؟ Binance Wallet کیف پولی است که علاوه بر قابلیت نگه‌داری ارزهای دیجیتال امکان ترید کردن، سهام‌گذاری (Staking) و بسیاری ویژگی‌های دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در زیر نمونه‌ای از ویژگی‌های این کیف پول را بررسی می‌کنیم.

  • امکان خرید با Credit Card
  • امنیت بالا
  • قابلیت ترید کردن در داخل کیف پول
  • امکان خرید NFT
  • پشتیبانی از بیش از ۶۰۰ رمزارز مختلف
  • امکان Staking ارزهای مختلف و دریافت پاداش
  • امکان سوئیچ کردن بین دو حالت Lite و Pro در داخل اپلیکیشن بایننس

یکی از معایب والت بایننس، نیاز به احراز هویت برای کاربران است که متاسفانه در ایران بخاطر تحریم‌های موجود امکان‌پذیر نیست. همچنین کاربران ایرانی برای دسترسی به این کیف‌پول باید از فیلترشکن استفاده کنند. با در نظر گرفتن این موارد، در ادامه به بررسی نحوه‌ی کار این کیف پول و آموزش خرید و فروش رمزارزها در این پلتفرم خواهیم پرداخت.

توجه کنید که در حال حاضر، استفاده از اکانت بایننس، برای کاربران ایرانی ممکن نیست؛ مگر در صورت انجام اعمالی مثل جعل اطلاعات هویتی، که بیتستان، توصیه به استفاده از چنین روش‌هایی نمی‌کند و پلتفرم‌های مشابه را توصیه می‌کند.

آموزش نصب و راه‌اندازی Binance Wallet | چطور بایننس ولت را در تلفن‌همراه خود نصب کنیم؟

با استفاده از برنامه‌های Google Play و App Store می‌توانید اقدام به دانلود اپلیکیشن بایننس و نصب آن نمایید. برای دسترسی راحت‌تر به این صفحات، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود کیف پول بایننس برای ای او اس دانلود کیف پول بایننس برای اندروید

نکته: به هیچ وجه، کیف پول ارز دیجیتال خود را از سایت‌های متفرقه و به صورت مستقیم دانلود نکنید؛ لینک‌های بالا نیز، شما را به صفحه‌ی اصلی play Store و App Store هدایت می‌کند تا اپلیکیشن اصلی را دانلود کنید.

پس از دانلود اپلیکیشن بایننس و نصب آن روی تلفن همراه خود، می‌توانید از کیف پول داخلی آن استفاده کنید و نیازی به ساخت حساب کاربری نیست. تنها لازم هست در خود اپلیکیشن حساب ایجاد کرده و حساب کاربری خود را تایید (Verify) کنید.

آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال با کیف پول بایننس

بایننس از بیش از ۶۰۰ رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کند. می‌توانید این ارزها به صورت مستقیم از طریق خود اپلیکیشن خریداری کنید یا از صرافی‌های مانند صرافی بیتستان ارزهای مورد نظر خود را خریداری کرده و به ولت داخلی بایننس انتقال دهید.

برای دریافت رمزارز، یا خرید رمزارز با بایننس،

  1. روی گزینه Deposit کلیک کنید:
    دیپازیت در بایننس
  2. رمزارزی که می‌خواهید را انتخاب کنید
  3. شبکه بستر معامله را انتخاب کنید؛ دقت کنید که بستر معامله در مبداء و مقصد تراکنش، باید یکسان باشد؛ در غیر اینصورت، امکان از بین رفتن سرمایه شما وجود دارد.
    شبکه انتقال رمزارز
  4. آدرس  نمایش داده شده را کپی کنید و در اختیار بیتستان، برای خرید رمزارز با بایننس قرار دهید.

فروش رمزارز یا انتقال رمزارز از بایننس

اما چگونه ارز دیجیتال را در بایننس بفروشیم؟ ابتدا در صرافی بیتستان حساب کاربری بسازید. در سریع‌ترین زمان ممکن حساب کاربری شما ساخته خواهد شد. سپس، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی گزینه withdrawal کلیک کنید
  2. رمزارز  و شبکه بستر معامله را انتخاب کنید
  3. مقدار رمزارز ارسالی و هزینه تراکنش را مشخص کنید.
  4. تراکنش را برای انجام به شبکه مخابره کنید.

در حال حاضر، بیتستان از شبکه‌های بلاک‌چینی بیت‌کوین، اتریوم، ترون، رونین، بایننس چین و بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌کند.

نحوه مشاهده وضعیت تراکنش (TXID) در بایننس والت

پس از ارسال رمزارز به آدرس دلخواه، برای مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها و استخراج هش تراکنش در بایننس، کافیست در بالا سمت راست برنامه، روی گزینه نمایش داده شده در تصویر زیر کلیک کنید

هش تراکنش بایننس

در تب withdrawal، روی آخرین تراکنش موجود کلیک کنید:

 

ویدرا بایننس

در صفحه بعد، بر روی گزینه Check on explorer کلیک کنید تا تراکنش شما در مرورگر بلاک‌چینی مطبوع آن، باز شود:

 

هش آی دی

در مرورگر باز شده، عبارت روبروی Hash، Hash ID و یا TX ID یا کپی کرده و در اختیار صرافی، یا فردی که قصد فروش رمزارز به آن دارید، قرار دهید.

برای خرید و فروش معتبرترین ارزهای دیجیتال بازار، روی لینک زیر کلیک کنید

صرافی بیتستان

 استیکینگ (Staking) در کیف پول بایننس

والت بایننس در حقیقت بخشی از اپلیکیشن بایننس است که دقیقا همه‌ی امکانات سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از قابلیت‌هایی که در این اپلیکیشن برای کاربران امکان‌پذیر است، استیکینگ دارایی‌های دیجیتال و کسب پاداش‌ است.

کیف پول داخلی بایننس، محلی مناسب برای نگه‌داری NFTها

در اپلیکیشن بایننس، یک قابلیت جذاب تحت عنوان Binance NFT وجود دارد که بااستفاده از آن می‌توانید NFTهای مختلف را خریداری کنید و در داخل بایننس نگه‌داری کنید. برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌های متنوع کسب درآمد از NFTها می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

سخن پایانی

کیف پول داخلی بایننس برای کسانی که به فکر امنیت و سرعت بالا هستند، یکی از بهترین گزینه‌ها است. این کیف پول طوری طراحی شده است که از طریق اپلیکیشن آن می‌توان به امکاناتی مانند ترید کردن و استیکینگ و … دسترسی داشت. البته بخاطر وجود تحریم‌ها یک‌سری مشکلات برای کارکردن با این کیف پول برای کاربران ایرانی وجود دارد.

برای خرید ارزهای دیجیتال و انتقال آن به کیف پول بایننس، روی لینک زیر کلیک کنید

صرافی بیتستان

سوالات متداول در مورد بایننس binance

مشکلات و معایب این کیف پول چیست؟

نیاز به احراز هویت که برای کاربران ایرانی ممکن نیست – نیاز به استفاده از فیلترشکن برای دسترسی به اپلیکیشن

کیف پول بایننس از چه شبکه‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

از طیف وسیعی از شبکه‌های بلاک‌چینی پشتیبانی می‌کند

آیا ولت بایننس برای ایرانیان مناسب است؟

این کیف پول بخاطر نیاز به فیلترشکن و لزوم احراز هویت، برای ایرانیان چندان انتخاب مناسبی نیست