آیا روند اصلاح قیمت بیتکوین پایان خواهد یافت؟

تحلیل قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ دی ۱۴۰۰

قیمت بیتکوین چند هفته‌ اخیر را بدون رکوردزنی و شگفتی بوده است و فعالان حوزه کریپتوکارنسی، همچنان منتظر پایان روند اصلاح قیمت این رمزارز هستند. 

گمان می‌رود ارز دیجیتال بیتکوین آماده بازگشت به سطح حمایتی مهمی است. به‌طور کلی این روزها بیت کوین و سایر آلت‌کوین‌ها در تلاش برای بازگشت از سقوط روز جمعه هفته گذشته هستند. اما در این شرایط خبر سویه جدید COVI-19 شناسایی شده در آفریقای جنوبی، معامله‌گران را از خرید در سطح فعلی مردد کرده است.

بر اساس گزارش CryptoCompare، میزان دارایی‌های مبتنی بر بیت کوین در ماه نوامبر ۹/۵ درصد کاهش داشته است و حجم آن به ۴۸/۷۰ میلیون دلار رسیده است. 

از طرفی دیگر، میزان دارایی‌های مبتنی بر آلت‌کوین‌های دیگر هستند، ۵/۴ درصد افزایش داشته است و به ۱۶/۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

این تغییرات نشان می‌دهد که تریدرها سود خود روی بیت کوین ذخیره کرده و برای معاملات جدید به سمت سایر آلت‌کوین‌ها رفته‌اند.

الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، بنیانگذار و مدیر عامل سلسیوس این سقوط قیمت را نگران‌کننده نمی‌داند و این شرایط را فرصتی برای ورود به بازار و خرید می‌بیند.

او روز گذشته اعلام کرد که تقریبا ۱۰ میلیون دلار بیتکوین و اتر در سطوح فعلی خریداری کرده است؛ زیرا پیش‌بینی می‌کند قیمت بیتکوین به ۷۰,۰۰۰ دلار برسد. وی افزود: اگر قیمت بیتکوین حمایت ۵۰,۰۰۰ دلاری را بشکند، آخرین خریدهای خود را به نصف کاهش خواهد داد.

تحلیل قیمت بیتکوین

در روزهای اخیر شاهد روند نزولی اصلاح قیمت بیتکوین بودیم. گاوهای بازار در دو روز گذشته در تلاش برای دفاع از میانگین متحرک ۱۰۰ روزه (۵۴,۴۶۷ دلار) بودند، اما جهش نه‌چندان عمیق ارزش این رمزارز نشان داد که معامله‌گران در ذخیره سود خود نباید عجله کنند و کمی بیشتر نظاره‌گر تغییرات قیمتی باشند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۸,۵۲۱ دلار) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) زیر ۳۹ را نشان می دهد که این‌ها نشان‌دهنده دست بالاتر خرس‌ها در بازار است. اگر قیمت بیتکوین از سطح فعلی بازگردد، گاوها ممکن است در متحرک نمایی ۲۰ روزه به اولین سطح مقاومت در مسیر برخورد می‌کنند.

اما اگر قیمت دوباره از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین‌تر برود، احتمال سقوط به زیر میانگین متحرک ۱۰۰ روزه وجود دارد. این شرایط می‌تواند فروش را افزایش دهد و قیمت بیت کوین را به مرز ۴۰,۰۰۰ دلار نیز برساند.

در شرایط کنونی اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای کانال نزولی نگه دارند، می‌توان گفت اصلاح قیمت پایان یافته و رالی صعودی قیمت بیتکوین آغاز شده است. این روند صعودی می‌تواند منجر به رسیدن قیمت بیتکوین به کانال ۶۱,۰۰۰ دلاری شود.

تحلیل بیتکوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.