آیا بیتکوین باز هم ریزش قیمت خواهد داشت؟

تحلیل قیمت بیتکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ دی ۱۴۰۰

بعد از چند روز رکوردزنی و رسیدن بیتکوین به کانال ۶۹,۰۰۰ دلار، در روزهای اخیر شاهد نوسان قیمت بیت کوین حوالی ۵۸,۰۰۰ دلار بودیم. تحلیل‌گران معتقدند که اگر میزان خرید در سطوح پایین قوی باشد، ممکن است قیمت این رمزارز دوباره وارد کانال ۶۰,۰۰۰ دلاری شود.

یکی از خبرهای جذاب و مهم این هفته بازار کریپتوکارنسی، سخنان نجیب ابوکلیه رئیس جمهور السالوادور در رابطه با ایجاد و ساخت شهر بیت کوین بود که سرمایه آن قرار است از فروش اوراق قرضه با ارزش ۱ میلیون بیتکوین تامین شود. در این شهر قرار است فقط از انرژی‌های زمین گرمایی استفاده شود.

روز جمعه گذشته شاهد قیمت ۵۵,۶۰۰۰ دلاری بیت کوین بودیم. اما این ارز در حال بازگشت به سطح مقاومت در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۰,۱۸۷ دلار) است.

میانگین‌های متحرک حالت نزولی را نمایش می‌دهند و شاخص قدرت نسبی (RSI)، در ناحیه منفی قرار گرفته است؛ این وضعیت نشان‌دهنده بازگشت قدرتمند خرس‌ها به بازار است.

تحلیل قیمت بیتکوین

اگر قیمت بیت کوین از سطح کنونی پایین‌تر برود، خرس‌ها تمام تلاش خود را برای رساندن قیمت به پایین‌تر از ۵۵,۶۰۰ دلار می‌کنند؛ اگر این تغییر قیمت ایجاد شود ناحیه مقاومت بعدی می‌تواند بین ۵۲,۵۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ هزار دلار باشد.

از سوی دیگر شکستن حمایت روانی ۵۰,۰۰۰ دلار که عده‌ای از تحلیل‌گران آن را محتمل می‌دانند، میزان فروش بیتکوین را در بازار افزایش خواهد داد؛ زیرا تریدرهای کوتاه مدت در این شرایط با عجله از بازار خارج می‌شوند.

ادامه این روند ممکن است بیتکوین را به کانا‌ل‌های قیمتی ۴۰ و ۴۵ هزار دلار برساند.

نمودار ۴ ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که خرس‌ها قیمت را به پایین‌تر از سطح حمایتی ۵۸,۰۰۰ دلار رسانده‌اند، اما نتوانستند از این شرایط بهره کافی را ببرند و گاوها وارد بازی شده و با حجم خرید بالا در این شیب، توانستند قیمت را به بالای متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند.

اگر قیمت بیتکوین بالای ۵۸,۰۰۰ دلار باقی بماند، روند نزولی اخیر می‌‌تواند صعودی شود. شکست قیمت بالاتر از این خط مقاومت نشان‌دهنده برتری گاوها خواهد بود و می‌توان ورود به کانال‌های قیمتی ۶۲,۰۰۰ دلار و پس از آن ۶۷,۰۰۰ دلار را حدس زد.

اما پایین رفتن قیمت از سطح کنونی و ورود قیمت بیت کوین به کانال ۵۵,۰۰۰ دلار می‌تواند نشان‌دهنده شروع احتمالی یک اصلاح قیمت عمیق برای بیت کوین باشد.

نظر شما در رابطه با تغییرات قیمت بیتکوین چیست؟

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.