آیا زمستان رمزارزها فرا رسیده است؟

آیا زمستان رمزارزها فرا رسیده است؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ تیر ۱۴۰۰

اخیرا جریان ورود بیت‌ کوین توسط نهنگ‌ها به صرافی‌ها افزایش یافته و همین موضوع نیز تحلیل‌گران را به شک انداخته که آیا بازار خرسی بیت کوین و زمستان رمزارزها فرا رسیده است؟ از طرفی نیز نمای بازار این روزها برای اکثر ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین قرمز بوده و همین موضوع به شایعات بازار خرسی دامن می‌زند.

با توجه به اقدامات نهنگ‌ها به نظر می‌رسد که بیت کوین وارد روند خرسی خود شده است. کی‌یونگ جو (Ki Young Ju) مدیرعامل پلتفرم تحلیلی CryptoQuant نیز روز گذشته توییتی منتشر کرد و نسبت به وضعیت نامشخص فعلی بیت کوین هشدار داد.

 

آیا فعالیت نهنگ‌ها به بازار و روند بیت کوین آسیب می‌زند؟

کی‌یونگ با انتشار یک نمودار به نام Whale Capitulation Index، آغاز اولین موج عمده‌ی فروش توسط نهنگ‌ها در صرافی‌ها را از ژوئیه سال ۲۰۱۹ شناسایی کرد. در آن زمان قیمت بیت کوین حدود ۱۳,۹۰۰ دلار بود و در اکتبر ۲۰۲۰ نیز مجددا به این سطح رسید. وی در این باره اظهار داشت:

من از گفتن این موضوع متنفرم، اما به نظر می‌رسد بازار خرسی بیت کوین تایید شده است. نهنگ‌ها در حال تزریق بیت کوین به صرافی‌ها هستند.

قیمت بیتکوین

اطلاعات منتشر شده توسط این مدیرعامل توجه تحلیل‌گر معروف، ویلی وو (Willy Woo) را به خود جلب کرد؛ وی این هفته اظهار داشت که هولدرها در حال خرید بیتکوین بیشتری هستند و باعث می‌شوند که میزان تقاضای این رمزارز در سطح ۳۰ هزار دلار افزایش یابد.

 

نموداری که از رفتار نهنگ‌ها در سال ۲۰۱۷ مشاهده می‌کنید نیز سه مرحله متمایز از ورود بیتکوین به صرافی‌ها توسط نهنگ‌ها را نشان می‌دهد. با این حال چنین اقدامی جلوی رسیدن بیت کوین به رکورد ۲۰ هزار دلاری را در پایان آن سال نگرفت.

قیمت بیت کوین

با این حال کی‌یونگ در ادامه اظهار داشت که ممکن است روند نزولی بیت کوین در کوتاه مدت دوام چندانی نیاورد و به پایان برسد.

با وجود اینکه دید من به بیتکوین نزولی است اما فکر می‌کنم که این دیدگاه خرسی بیش از چند هفته طول نکشد زیرا وضعیت بازار از نظر نسبت عرضه به تقاضا در بلند مدت، خوب به نظر می‌رسد.

سنگ‌اندازی‌های چین به این روند دامن می‌زند!

به نظر می‌رسد عوامل زیادی دست به دست هم داده‌اند و باعث ایجاد این بازار خرسی در روند برترین رمزارز بازار شده‌اند. مهم‌ترین اتفاق تاثیرگذار را می‌توان اقدامات کشور چین علیه ماینرها و سرکوب فعالیت آن‌ها دانست. تحلیل‌گران این اتفاق را بزرگترین حمله به شبکه بیتکوین می‌دانند زیرا هش ریت این شبکه را به میزان زیادی کاهش داد.

 

در حال حاضر بازار رمزارزها در شرایط خوبی قرار ندارد و ۵۰۰ میلیارد دلار از ارزش کلی این بازار از دست رفته است؛ با این حال برخی از تحلیل‌گران معتقدند که این اتفاق برای بازار خوب بوده و در واقع این اصلاح کمی هم با تاخیر رخ داده است. فرد پای (Fred Pye) رئیس یک صندوق قابل معامله‌ (ETF) در این باره اظهار داشت که رشد قیمت بیت کوین در سال گذشته بسیار ناپایدار نبوده است.

قیمت بیت کوین

با این وجود روند نزولی قیمت بیت کوین با فروش آن توسط برخی از سرمایه‌گذاران به آرامی رخ داده است. در واقع وی این اصلاح قیمت آرام را برای بیتکوین طبیعی می‌داند.

اظهار نظرها درباره خرسی بودن بازار بیتکوین متفاوت است؛ شما در این باره چگونه فکر می‌کنید؟

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.