اصلاح قیمت موقتی بیت‌ کوین؛ نقطه پرتاب یا سقوط؟

بررسی قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ دی ۱۴۰۰

بیت‌ کوین، پس از افزایش قیمت شدید در هفته‌های گذشته و رسیدن به قیمت ۶۲,۰۰۰ دلار با کاهش قیمت همراه شد. اولین رمزارز بازار در بازه قیمتی ۶۰,۰۰۰ تا ۶۲ هزار دلار قرار گرفته است.

در حالی که تصور می‌شد رکورد بالاترین قیمت بیت‌ کوین در تمام زمان‌ها شکسته شود، پس از افزایش قیمت شاهد اصلاح قیمت در این رمزارز بودیم. واقعیت انکار ناپذیر در بازارهای مالی به ویژه بازار بیت‌کوین، ریزش قیمت پس از یک صعود است.

به عقیده تحلیلگران حوزه بلاکچین و رمزارز این اصلاح قیمت به ادامه روند صعودی در آینده کمک شایان توجهی خواهد کرد.

افزایش قیمت پس از رکود طولانی مدت

بیت‌ کوین در ۵ ماه گذشته با نوسانات قیمتی بسیاری همراه بود و بالاخره روز جمعه ۲۳ مهر دوباره به قیمت ۶۰ هزار دلار رسید. این دارایی دیجیتال به محدوده بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها نزدیک شده و پیش‌بینی می‌شد که این روند به سادگی طی شود. با این همه، از سرعت رالی قیمتی اولین رمزارز بازار کاسته شد.

برخی از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال بر این باورند که شایعاتی مبنی بر پذیرش بیت کوین در ایالات متحده آمریکا باعث کاهش قیمت شده است. این شایعات البته گاهی نتایج متفاوتی دارند و باعث افزایش خرید و فروش در بازار می‌شوند.

سرمایه‌گذاران رمزارزی معتقدند بازار بیت کوین با شیب ملایمی به ۶۰ هزار دلار رسیده و با همین روند هم رکوردهای تازه‌ای برای آن به ثبت خواهد رسید.

Bitcoin price chart from TradingView.com

بازار گاوی‌ یا خرسی است؟

شاخص‌های تکنیکال بیت‌کوین نشان‌دهنده بازار گاوی هستند. با این همه، سناریوی ریزش بر کاهش قیمت اولین رمزارز بازار تاکید دارد. گام‌های بلندی در راستای بازیابی قیمت بیت کوین برداشته شده و نگرانی تریدرها از سقوط اولین رمزارز بازار تا حدود زیادی برطرف شده است. هر چند بیت کوین در مسیر صعودی قرار دارد اما هنوز حدود ۱۰ درصد با بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها فاصله دارد. در صورتی که سرمایه‌گذاران به خرید بیت کوین ادامه دهند، احتمال شکست رکوردها و صعود به سمت محدوده قیمتی ۱۰۰ هزار دلاری شدن وجود دارد. این در حالی‌ست که اگر قیمت بیت کوین کاهش یابد، ممکن است بار دیگر یک ریزش قیمت موقتی تا محدوده قیمتی ۵۰ هزار دلار را در این ارز رمزنگاری ببینیم.

 

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.