هزینه‌ی استخراج بیت‌کوین شدیدا کاهش یافت

کاهش شدید هزینه‌ی استخراج بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ تیر ۱۴۰۱

جی پی مورگان خبر از کاهش شدید هزینه‌ی استخراج بیت کوین داد. این یانک تخمین زده است هزینه‌ی استخراج هر توکن بیت‌کوین به ۱۳۰۰۰ دلار کاهش یافته. برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

کاهش شدید هزینه‌ی استخراج بیت کوین

جی پی مورگان به این نکته اشاره کرد که قیمت بیت‌کوین به میزان قابل توجهی کاهش یافته و در ادامه بیان کرد که هزینه استخراج هر توکن بیت‌کوین نیز شدیدا افت کرده و به ۱۳۰۰۰ دلار رسیده است. این کاهش در قیمت استخراج بیت‌کوین عمدتا به کاهش مصرف برق مرتبط است.

از طرفی می‌توان گفت، این کاهش شدید مصرف برق و هزینه استخراج بیت‌کوین، یک تحول مثبت برای این رمزارز محسوب می‌شود زیرا احتمال کمی هست که ماینرها در حال حاضر بخواهند دارایی‌های خود را نقد کنند. از سوی دیگر، کاهش هزینه استخراج، روی قیمت بیت‌کوین تاثیر خوبی نخواهد گذاشت.

جی پی مورگان ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال را با تابعی از هزینه استخراج آن‌ها محاسبه می‌کند. در ماه می، بزرگترین بانک ایالات متحده از نظر کل دارایی‌های تحت مدیریت، ارزش واقعی بیت‌کوین را حدود ۳۸۰۰۰ دلار تخمین زده بود.

نیکلاوس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، تحلیلگر کهنه‌کار، توضیح داد که هزینه استخراج معمولا برای محاسبه‌ی پایین‌ترین سطح قیمت بیت‌کوین استفاده می‌شود و پایین آمدن هزینه استخراج، تاثیرات منفی رو قیمت این رمزارز خواهد گذاشت و چشم انداز قیمت بیت‌کوین نزولی‌تر خواهد بود.

هفته گذشته، هش ریت بیت‌کوین به زیر سطح ۲۰۰ EH/s کاهش یافت و به ۱۷۸٫۴۴ EH/s رسید.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.