سختی شبکه بیت کوین به بالاترین حد خود رسید؛ رقابت بین ماینرها نیز شدیدتر شد!

رسیدن سختی شبکه بیت کوین به بالاترین حد خود
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: نرخ هش بیت‌کوین در ۶ ماه اخیر، بیش از ۴۵ درصد افزایش یافته است که موجب شده تا سختی استخراج این ارز دیجیتال نیز به بالاترین حد خود برسد. رسیدن سختی شبکه بیت کوین به بالاترین حد خود همچنین باعث شده تا رقابت بین ماینرها نیز افزایش چشمگیری داشته باشد.

داده‌های ابزار تحلیلی CoinWarz نشان می‌دهند که دشواری استخراج در شبکه بیت‌کوین به بالاترین حد خود یعنی ۲۷/۹۷ تریلیون هش (T) رسیده. این دومین بار در سه هفته گذشته است که بیت کوین (BTC) از نظر سختی به یک ATH جدید دست پیدا می‌کند.

در ۲۳ ژانویه، زمانی که نرخ هش ۱۹۰/۷۱ EH/s (Exahash در ثانیه) بود، سختی به ۲۶/۷ T رسیده بود.

رسیدن سختی شبکه بیت کوین به بالاترین حد خود

سختی بیشتر به این معنی است که رقابت شدیدتری بین ماینرها برای تایید یک بلوک و استخراج پاداش بلاک وجود دارد. در نتیجه، ماینرها اخیراً شروع به فروش سکه یا سهام خود کرده‌اند تا ذخایر نقدی‌شان را دست نخورده نگه دارند.

مثلا Marathon Digital Holdings در ۱۲ فوریه برای فروش ۷۵۰ میلیون دلار از سهام شرکت خود اقدام کرده است.

رکورد جدید نرخ هش و دست یافتن به یک ATH جدید:

طبق داده های Blockchain.com، نرخ هش برای شبکه نیز به یک ATH جدید دست یافت و به نرخ هش ۲۱۱/۹ EH/s رسید. این در حالی است که ابزارهای اندازه گیری مختلف در چند هفته گذشته، نرخ هش متفاوتی را ثبت کرده‌اند. به عنوان مثال، ابزار YCharts در ۱۳ فوریه نرخ هش ۲۴۸/۱۱ EH/s را نشان می‌داد.

از بین استخرهای استخراج جهانی شناخته شده، AntPool و F2Pool بیشترین قدرت هش را در اختیار دارند. بر اساس داده‌های Blockchain.com استخر Antpool حدود ۹۶ بلاک استخراج شده در چهار روز گذشته را در اختیار دارد در حالی که F2Pool تنها ۹۳ بلاک را به خود اختصاص داده است.

رسیدن سختی شبکه بیت کوین به بالاترین حد خود

با صرف نظر از ابزارهای اندازه‌گیری مورد استفاده، هم نرخ هش و هم سختی ماینینگ رو به افزایش بوده‌اند.

توجه داشته باشید که نرخ هش بیشتر به معنای امنیت بیشتر برای شبکه است. هرچه شبکه از قدرت هش بیشتری استفاده کند، توزیع کار برای هر تراکنش که در زنجیره انجام می‌شود، بیشتر خواهد بود.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.