داده‌های ارائه شده از Glassnode چشم انداز نزولی را برای بیت‌کوین نشان می‌دهند

چشم انداز نزولی بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: داده‌های ارائه شده از Glassnode، چشم انداز نزولی بیت کوین را به سرمایه‌گذاران بازارهای دیجیتال نشان می‌دهد. با توجه به این داده‌ها، امکان دارد سرمایه‌گذاران کوتاه مدت به دلیل ثبت ضرر بیشتر، اقدام به فروش دارایی‌های خود کنند.

چشم انداز نزولی بیت کوین

داده‌های ارائه شده از Glasnode نشان می‌دهند به دلیل اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار قصد فروش بیت‌کوین‌های خود را دارند، احتمال دارد روند بیت‌کوین در آینده نیز نزولی باشد. Glassnode در گزارش هفتگی خود در روز ۲۱ فوریه بیان کرد که گاوهای بیت‌کوین با مشکلاتی نظیر نزولی بودن بازار و با افرادی که اجازه افزایش قیمت بیت‌کوین را نمی‌دهند مواجه هستند.

علاوه بر این به تاثیر مسائل ژئوپلیتیکی در بازار نیز اشاره شد. طبق گفته محققان Glassnode:

عدم قطعی شدن نرخ بهره در آمریکا، ترس سرمایه‌گذاران از درگیری اوکراین و روسیه و همچنین ناآرامی‌های موجود در کانادا و جاهای دیگر، منجر به تشدید روند نزولی در بازار شده است.

این موسسه همچنین بیان کرد که با ادامه روند نزولی، احتمال اینکه این روند نزولی برای بلند مدت باشد نیز افزایش می‌یابد. بیت‌کوین در حال حاضر کاهش ۴۷ درصدی را نسبت به بالاترین سطح خود داشته و در ۱۵ هفته گذشته روند این رمزارز نیز نزولی بوده است.

از نشانه‌های بارزی که نشان دهنده روند نزولی بیت‌کوین است می‌توان به افت شدید فعالیت‌های درون زنجیره‌ای شبکه بیت‌کوین اشاره کرد. این کاهش نشان می‌دهد که علاقه افراد برای خرید و فروش بیت‌کوین کمتر شده است.

چشم انداز نزولی بیت کوین

براساس گزارش Glassnode حدود ۲۱۹,۰۰۰ آدرس در ماه گذشته کاملا خالی شدند که می‌تواند نشانه‌ای از خروج کاربران از شبکه باشد. اکنون میانگین زیان سرمایه‌گذارانی که بیت‌کوین را در قیمت ۴۷ هزار دلار خریده و نگه‌ داشته‌اند، حدود ۲۲ درصد است.

هرچه سرمایه‌گذاران توجهی به دارایی‌های خود نمی‌کنند، در معرض ضرر قرار می‌گیرند که می‌تواند احتمال اینکه توکن‌های نگهداری شده فروخته شود را افزایش دهد.

حساب‌های توییتری بازار ارزهای دیجیتال نیز در چند روز گذشته مملو از احساساتی بود که ترس سرمایه‌گذاران را نشان می‌داد. در حال حاضر شاخص ترس و طمع بیت‌کوین به رتبه ۲۰ رسیده است.

روند نزولی بیت‌کوین

قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۶ درصد کاهش یافته و اکنون این رمزارز در قیمت ۳۶,۷۳۸ دلار معامله می‌شود. بیت‌کوین اکنون به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۳۵ هزار دلار بسیار نزدیک است.

منبع خبر: Cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.