سقوط بیت کوین به زیر سطح حمایتی 28 هزار دلار: گاوها می‌توانند قیمت را دوباره افزایش دهند؟

سقوط بیت کوین به زیر سطح حمایتی 28 هزار دلار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ تیر ۱۴۰۱

بیتستان: به دنبال تورمی که در ایالات متحده شروع شده، بسیاری از بازارها مثل بازار ارزهای دیجیتال و بازارهای سهام دستخوش تغییرات زیادی شدند و افت شدیدی پیدا کردند. بیت‌کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال به زیر ۲۸ هزار دلار سقوط کرد و موجب شد تا آلت‌کوین‌های بازار نیز دچار روند نزولی شوند. حال این نگرانی برای سرمایه‌گذاران پیش آمده که سقوط بیت کوین به زیر سطح حمایتی ۲۸ هزار دلار، ادامه خواهد یافت و قیمت باز هم سقوط خواهد کرد؟

بیت کوین از یک سطح حمایت حیاتی عبور و ریزش شدیدی را به ثبت رساند. در حال حاضر به دنبال تورمی که در ایالات متحده به وجود آمده، فشار فروش شدت بیشتری پیدا کرده است.

جدای از بازار ارزهای دیجیتال، بازارهای سهام ایالات متحده نیز در هفته منتهی به ۱۰ ژوئن ضررهای شدیدی را تجربه کردند. پیش بینی شده که تا زمان اعلام نتایج نشست کمیته بازار آزاد فدرال ایالات متحده در ۱۴ و ۱۵ ژوئن، بازار کریپتو و سایر دارایی‌های پر ریسک بی ثبات خواهند بود.

سقوط بیت کوین به زیر سطح حمایتی 28 هزار دلار

با وجود روند نزولی بازارهای مختلف، آیا بیت‌کوین می‌تواند در سطوح پایین‌تر توسط گاوها و سرمایه‌گذاران بزرگ حمایت شود تا دوباره به روند صعودی خود باز گردد؟ در ادامه به تحلیل قیمت بیت کوین در هفته پیش رو خواهیم پرداخت.

بیت‌کوین، در حال مقابله با ریزش شدید قیمت

بیت کوین در ۱۰ ژوئن به زیر خط روند سقوط کرد. خرس‌ها فشار فروش خود را حفظ کردند و قیمت را به زیر سطح حمایتی ۲۸,۶۳۰ دلار در ۱۱ ژوئن رساندند.

سقوط بیت کوین به زیر سطح حمایتی ۲۸ هزار دلار

سایه بلند در کندل ۱۲ ژوئن نشان می‌دهد که گاوها در تلاش برای دفاع از سطح حمایتی ۲۶,۷۰۰ دلار هستند. اگر خریداران قیمت را به بالای سطح ۲۸,۶۳۰ دلار برگردانند، می‌توان انتظار داشت که قیمت برای مدتی بین ۳۲,۶۵۹ تا ۲۶,۷۰۰ دلار در نوسان خواهد بود.

در مقابل اگر قیمت به زیر ۲۸,۶۳۰ دلار کاهش یابد، نشان دهنده این است که خرس‌ها سطح حمایتی را به سطح مقاومتی خود تغییر داده‌اند که در این حالت احتمال ریزش به زیر ۲۶,۷۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است فروش تشدید شود و بیت کوین ابتدا به ۲۲,۰۰۰ دلار و بعداً به ۲۰,۰۰۰ دلار نیز سقوط کند.

گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به بالای سطح ۲۸,۶۳۰ دلار برسانند. اگر این امر محقق شود، می‌توان انتظار داشت که بیت‌کوین به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسد. رسیدن به این سطح می‌تواند راه را برای افزایش قیمت تا ۳۲ هزار دلار باز کند.

سقوط بیت کوین به زیر سطح حمایتی ۲۸ هزار دلار

شیب نزولی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در منطقه منفی نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل را در دست گرفته‌اند. اگر قیمت از سطح ۲۸,۶۳۰ دلار هم کاهش یابد، خرس‌ها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر ۲۶,۷۰۰ دلار کاهش دهند.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.