دورخیز بیتکوین برای صعود بزرگ

تحلیل قیمت بیتکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ مهر ۱۴۰۰

بیتکوین در روزهای اخیر در محدوده قیمتی ۵۹ هزار دلار تا ۶۲ هزار دلار معامله می‌شود. صعود اولین رمزارز بازار به کانال قیمتی ۶۰ هزار دلار در روز جمعه ۲۳ مهر ماه، نور امیدی را بر قلب سرمایه‌گذاران این ارز رمزنگاری شده تابید. هرچند این ارز رمزنگاری شده در روزهای اخیر توانست به محدوده قیمتی ۶۲۹۳۳ دلار برسد، اما سرعت این رشد خیلی زود کاهش یافت.

بسیاری از تحلیلگران حوزه ارزهای دیجیتال بر این باورند که بیت‌کوین تا پایان این هفته به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها می‌رسد. این تحلیلگران با توجه به شاخص‌های تکنیکال به این نتیجه رسیده‌اند که بیت‌کوین می‌تواند مسیر صعود خود را به سمت قیمت‌هایی که پیش از این پیش‌بینی شده بود، بپیماید.

با وجود خوش‌بینی بسیاری از تحلیلگران، هنوز هم خیلی از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین معتقدند این رمزارز در بلندمدت رشد چشمگیری خواهد داشت و نباید به صعود کوتاه مدت آن دل بست.

پس از آن که بیت کوین از مقاومت ۵۸ هزار دلار عبور کرد، افزایش خرید سبب بالا رفتن قیمت آن شده و به سرعت وارد کانال ۶۰ هزار دلاری شد. با ورود اولین رمزارز بازار به کانال قیمتی ۶۰ هزار دلار، قیمت بیت کوین با سرعت بیشتری افزایش یافت و به قیمت ۶۲۹۳۳ دلار رسید. در چنین شرایطی خرس‌ها تمام تلاش خود را برای پایین آوردن قیمت انجام دادند و توانستند بیتکوین را بار دیگر به کانال ۵۹ هزار دلار برسانند.

رقابت بین خریداران و فروشندگان بیتکوین شدت گرفته و هر کدام به دنبال تغییرات قیمت این رمزارز به نفع خود هستند. با اینکه در حال حاضر موج فروش به اندازه میزان خرید بیتکوین است، شاخص‌های تکنیکال افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

براساس میانگین متحرک نمایی و میانگین متحرک ساده، همچنین شاخص مقاومت نسبی (RSI) به زودی شاهد رشد کم‌ سابقه  بیتکوین خواهیم بود. در صورتی که فشار خرید این ارز رمزنگاری شده بیشتر شود، گاوها بازار را به دست خواهند گرفت. اگر چنین اتفاقی رخ دهد،  قیمت بیتکوین به ۶۲۹۳۳ دلار می‌رسد و پس از آن مقاومت ۶۴۸۵۴ دلار را خواهد شکست. 

در صورتی که قیمت بیتکوین به ۶۴۸۴۵ دلار برسد، شاهد رالی قیمتی این رمزارز خواهیم بود. در نتیجه مقصد بعدی این ارز رمزنگاری شده قیمت ۷۵۰۰۰ دلار است.

در نقطه مقابل، فروشندگان سعی دارند با افزایش فشار فروش قیمت اولین رمزارز بازار را کاهش دهند. اگر قیمت بیت کوین تا سطح ۵۸ هزار دلار کاهش یابد و خریداران نتوانند با فشار خرید آن را بالا ببرند،‌ سیر نزولی قیمت اولین رمزارز بازار آغاز می‌شود. 

هرچند سناریوی ریزشی و افزایشی همواره وجود دارند اما در حال حاضر نشانه‌های افزایش قیمت بیشتر دیده می‌شود.

طبق نمودار ۴ ساعته قیمت بیتکوین، خرس‌ها تلاش زیادی برای کاهش قیمت انجام می‌دهند اما موفقیت زیادی نداشتند. قیمت بیت کوین امروز دوشنبه ۲۶ مهر ماه، بین ۵۸ هزار دلار و ۶۲ هزار دلار در نوسان است. با مقایسه قیمت نخستین ارز رمزنگاری شده در ساعات مختلف امروز می‌توان به این نتیجه رسید که رقابت تنگاتنگی بین خریداران و فروشندگان بیتکوین وجود دارد.

اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از ۶۲۹۳۳ دلار ببرند، امکان افزایش قیمت و شکست رکوردهای قیمتی وجود دارد. در صورتی که صعود بیت کوین با شکست مواجه شود، احتمال ریزش قیمت به سطح ۵۴۰۰۰ دلار و سپس ۵۲۲۹۰ دلار پیش‌بینی می‌شود.

 

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.