سختی استخراج بیت‌کوین کاهش یافت: عملکرد این رمزارز تغییر خواهد کرد؟

کاهش سختی استخراج بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ تیر ۱۴۰۱

بیتستان: سختی استخراج بیت‌کوین همیشه یک شاخص مهم در افزایش یا کاهش میزان تقاضای این رمزارز بوده است. از این رو کاهش سختی استخراج بیت کوین می‌تواند مستقیما روی میزان تقاضای این رمزارز تاثیر بگذارد. حال داده‌های موجود نشان می‌دهند که میزان سختی استخراج BTC افت چشمگیری داشته است.

کاهش سختی استخراج بیت کوین

سختی استخراج بیت‌کوین همیشه یک شاخص تاثیرگذار در تقاضای این رمزارز بوده و یکی از شاخص‌های مهم تعیین کننده شرایط بازار است.

هش‌ریت بیت‌کوین به دلیل آفلاین شدن ماینرهای زیادی، شدیدا کاهش یافته است. البته باید به این نکته اشاره کرد که دلیل آفلاین شدن ماینرها، کاهش شدید سودآوری آن‌ها بود. با آفلاین شدن بسیاری از ماینرها و کاهش هش‌ریت بیت‌کوین، سختی استخراج این رمزارز نیز کاهش چشم‌گیری داشت.

خیلی از ماینرها پس از این که شاهد کاهش جریان نقدی خود بودند، نتوانستند در برابر مشکلات بازار مقاومت کنند و آفلاین شدند. با توجه به کاهش نرخ هش، بلوک‌های تولید شده در ساعت نیز کاهش یافته که مستقیما روی دارایی و جریان مالی ماینرها تاثیرگذار گذاشته است.

هش ریت استخراج بیت‌کوین در ماه ژوئن به بالاترین حد خود رسیده بود؛ اما با توجه به کاهش شدید آن در ماه جولای و کوتاه مدت بودن این افزایش در میزان هش‌ریت، تاثیر زیادی نتوانست بر بازار بگذارد.

در حال حاضر، هش‌ریت به ۵/۷۰ بلوک در ساعت رسیده که ۷/۷۱ درصد کاهش نسبت به هفته قبل را نشان می‌دهد.

روز شنبه، در مجموع شش بلوک در ۶ و نیم دقیقه ایجاد شد، چیزی که بسیار نادر است و می‌توانست علامت خوبی برای بیت‌کوین باشد، ولی پس از این اتفاق نادر وضعیت بهبود نیافت و هش‌ریت این رمزارز همچنان رو به کاهش است.

کاهش سختی استخراج بیت کوین

طی هفته گذشته درآمد ماینرها همچنان کاهش پیدا کرده، به صوری که در هفته‌ی اخیر نیز درآمدشان ۱/۳۴ درصد افت یافته و به ۱۸/۳۹ میلیون دلار در روز رسیده است. در همین حین، کارمزد تراکنش‌های روزانه نیز بیشتر شده. کارمزدها ۴۴/۳۷ درصد در دوره ۷ روزه رشد کرده و به ۴۰۴,۶۸۸ دلار رسیده‌اند.

منبع: bitcoinist

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.