استخراج بیت‌کوین، سخت‌تر از هر زمان دیگر: سختی استخراج در شبکه بیت‌کوین ۴/۳۱ درصد افزایش یافت

رسیدن سختی شبکه بیت کوین به یک رکورد جدید
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

بیتستان: استخراج بیش از ۹۰ درصد بیت‌کوین‌های موجود، سختی استخراج بیت‌کوین را نیز افزایش داده به ۲۸/۵۹ تریلیون رسانده است. با رسیدن سختی شبکه بیت کوین به یک رکورد جدید، میزان هش‌ریت شبکه نیز تغییراتی داشت و از ۲۱۷ اگزاهش در ثانیه (EH/s) به ۱۷۵ EH/s رسید.

در حالی که بیش از ۹۰ درصد بیت‌کوین‌های موجود استخراج شده است، دشواری استخراج ارزهای دیجیتال نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرد و به بالاترین حد خود رسید.

دشواری استخراج بیت‌کوین این هفته در ۳۱ مارس ۲۰۲۲ در ارتفاع بلوک ۷۲۹,۷۹۲ برای اولین بار از رکورد ثبت شده در ۱۷ فوریه بالاتر رفت. در حال حاضر، دشواری شبکه بیت‌کوین ۴/۳۱ درصد افزایش یافته و به سطح ۲۸/۵۹ تریلیون رسیده است.

از زمان افزایش سختی شبکه بیت‌کوین، هش‌ریت شبکه هم کمی بی‌ثبات بوده و از ۲۱۷ اگزاهش در ثانیه (EH/s) به ۱۷۵ EH/s  کاهش یافته است.

سختی استخراج بیت‌کوین به چه معنی است؟

ساتوشی ناکاموتو سختی استخراج را ایجاد کرد تا اطمینان حاصل کند که زمان‌های ایجاد بلوک حدود ده دقیقه با هم فاصله دارند. با این روش الگوریتم تنظیم سختی (DAA) هر دو هفته یکبار مجدد تنظیم می‌شود.

دشواری استخراج بیت‌کوین بسیار مهم است و شبکه را تا حد امکان ثابت نگه می‌دارد. هنگامی که شرکت کنندگان جدید ماینینگ به شبکه می‌پیوندند و هش‌ریت افزایش می‌یابد، DAA دوباره تنظیم می‌شود و یافتن پاداش بلاک برای ماینرها دشوارتر می‌شود.

اگر برعکس اتفاق بیفتد و هش‌ریت کاهش یابد، DAA نیز کاهش یافته و کار برای مجموع شرکت‌کنندگان در پروسه استخراج آسان‌تر می‌شود.

افزایش ۴/۳۱ درصدی سختی استخراج بیت‌کوین در روز پنجشنبه، اولین افزایش در چند هفته‌ی اخیر بوده است. در حال حاضر پیش بینی شده که سختی شبکه بیت‌کوین دوباره در ۱۳ آوریل افزایش پیدا کند.

برترین استخرهای استخراج بیت‌کوین

آمار سه روزه نشان می‌دهد که استخر استخراج F2pool با ۱۸/۹۱ درصد هش‌ریت جهانی یا ۳۷/۱۹ EH/s به عنوان برترین مرکز استخراج محسوب می‌شود. Foundry USA با ۱۸/۶۶% هش‌ریت جهانی یا ۳۶/۷۰ EH/s، دومین استخر بزرگ بر اساس معیارهای سه روزه است.

در سه روز F2pool توانسته ۷۶ بلوک و Foundry USA نیز ۷۵ بلوک را پیدا کند.

جالب است بدانید که ماینرها تا کنون ۱۹,۰۰۰,۵۹۲٫۱۸ بیت‌کوین (در زمان نگارش مقاله) استخراج کرده‌اند و میزان BTC باقی مانده نیز ۱,۹۹۹,۱۹۳٫۷۳ واحد بیت‌کوین اعلام شده است.

منبع: news.bitcoin

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.