استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در قزاقستان چه زمانی به وضعیت عادی خود باز خواهند گشت؟

بازگشت استخراج کنندگان بیت کوین قزاقستانی به روال عادی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ دی ۱۴۰۰

90 درصد فعالیت‌ استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در قزاقستان بعد از اتفاقات اخیر در این کشور، به روال عادی خود بازگشته‌ است. به گفته انجمن ملی صنعت بلاک‌چین و مرکز داده قزاقستان، شرکت‌های بزرگ استخراج بیت‌کوین در قزاقستان بیش از 80 تا 90 درصد فعالیت خود را پس از چند روز اعتراض احیا کردند. تحلیلگران این حوزه ادعا می‌کنند استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال قزاقستان فعالیت‌های خود را به خارج از کشور منتقل خواهند کرد. برای بررسی بیشتر خبر بازگشت استخراج کنندگان بیت کوین قزاقستانی به روال عادی با بیتستان همراه باشید.

به گفته آلن دورجیف، رئیس انجمن ملی صنعت بلاک‌چین و مرکز داده قزاقستان، شرکت‌های بزرگ استخراج بیت‌کوین در قزاقستان بیش از 80 تا 90 درصد فعالیت خود را پس از چند روز اعتراض احیا کردند.

اما هش‌ریت کلی بیت‌کوین که با قطع شدن اینترنت قزاقستان در 5 ژانویه بیش از 10 درصد کاهش یافته بود سرعت بهبود زیادی را نشان نمی‌دهد. هش‌ریت کلی بیت‌کوین در این کشور همچنان 17 درصد از بالاترین حد خود (205000 پتاهش در ثانیه) فاصله دارد.

دورجیف در مصاحبه‌ای با BeInCrypto اعلام کرد که استخراج‌کنندگان در تلاش هستند تا استخراج خود را در کوتاه‌ترین زمان به ظرفیت کامل بازگردانند. او همچنین معتقد است ظرف یک هفته این وضعیت به طور کامل تثبیت خواهد شد.

قزاقستان حدود 18 درصد از کل فعالیت پردازش بیت‌کوین را به خود اختصاص داده است که پس از ایالت متحده، دومین کشور در این حوزه به حساب می‌آید.

پس از اینکه شرکت قزاقتلکام اینترنت را در طول شورش‌ها قطع کرد، هش‌ریت در این کشور کاهش یافت. دورجیف این قطعی را موقتی خواند و اشاره کرد که این امر بر مناطقی که شرکت‌های رسمی استخراج‌کننده ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، تاثیری نخواهد گذاشت.

دورجیف اعلام کرد خدمات اینترنتی این کشور در اکثر مناطق بازسازی شده است. ولی با این حال هش‌ریت بیت‌کوین تنها 2.4 درصد افزایش داشته و به 172000 پتاهش در ثانیه رسیده است.

آیا استخراج‌کنندگان این کشور را ترک خواهند کرد؟

افزایش هش‌ریت نشان می‌دهد که استخراج‌کنندگان نسبت به کسب سود خوش‌بین هستند که می‌تواند منجر به افزایش قیمت بیت‌کوین شود. یکی از مزیت‌های افزایش قدرت محاسباتی ماینرها این است که امنیت شبکه را نیز در مقابل حمله‌های احتمالی افزایش می‌دهد.

دورجیف در مصاحبه‌ی قبلی خود با BeInCrypto اعلام کرده بود که قزاقستان همچنان یکی از جذاب‌ترین مناطق برای توسعه استخراج ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید.

دورجیف اضافه کرد مذاکره با نهادهای دولتی مسئول برای تنظیم قوانین جدید در این حوزه به خوبی پیش می‌رود و محدودیت‌هایی که قبلا برای استخراج‌کنندگان قانونی در زمینه تامین برق وجود داشت، کاهش یافته است.

رئیس صرافی Matrix در رابطه با این موضوع اشاره کرد که از بازگشت قزاقستان به سطوح قبلی تردید دارد. وی انتظار دارد استخراج‌کنندگان بیشتری فعالیت خود را به خارج از کشور منتقل کنند. استخراج‌کنندگان این کشور به دنبال محیطی با ثبات بیشتر و قابل پیش‌بینی‌تر هستند.‍‎

منبع: beincrypto

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.