روند قیمتی بیت کوین در روزهای آینده چگونه خواهد بود؟ احتمال افزایش قیمت وجود دارد؟

روند قیمتی بیت کوین در روزهای آینده
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

بیتستان: بیت‌کوین در ۱۸ ژوئن به پایین‌ترین سطح روزانه خود یعنی ۱۷,۶۲۲ دلار سقوط کرد. خرس‌ها در تلاش بودند تا روند نزولی بیت‌کوین شدیدتر شده و قیمت آن پایین‌تر رود؛ اما با فشار گاوها و خریداران، این رمزارز توانست به سطح ۲۰ هزار دلار برسد. حال بسیاری از کاربران به دنبال این هستند که بدانند روند قیمتی بیت کوین در روزهای آینده چگونه خواهد بود.

بیت کوین (BTC) در ۱۸ ژوئن به ۱۷,۶۲۲ دلار سقوط کرد. عوامل زیادی مثل سیاست‌های خصمانه فدرال رزرو ایالات متحده، بحران در پلتفرم وام دهی کریپتو سلسیوس و مشکلات نقدینگی در صندوق سرمایه‌گذاری Three Arrows Capital موجب شدند تا ترس در بین معامله‌گران بازار افزایش پیدا کند.

روند قیمتی بیت کوین در روزهای آینده

هولگر ژاپیتز، یکی از مفسران و تحلیلگران بازار گفته که بیت‌کوین در طول تاریخ چهار بار سقوط کرده و بیش از ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. کاهش فعلی رخ داده، تنها ۷۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد و به حد استاندارد تکرار شده نرسیده است.

از طرفی نیز Rekt Capital معتقد است که خریداران درست در سطح میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای وارد عمل می‌شوند و قیمت بیت‌کوین را افزایش می‌دهند. اگر این امر دوباره تکرار شود، بعید است که بیت‌کوین برای مدت طولانی در روند نزولی باقی بماند.

تلاش خریداران برای رساندن قیمت بیت‌کوین به سطوح قیمتی بالاتر

بیت کوین در ۱۸ ژوئن به زیر سطح حمایتی ۲۰,۱۱۱ دلار که یکی از سطوح پشتیبانی حیاتی است، سقوط کرد. با این حال، گاوها وارد عمل شدند و اقدام به خرید این ارز دیجیتال کردند.

روند قیمتی بیت کوین در روزهای آینده

در واقع خریداران در تلاش هستند تا قیمت را به بالای سطح ۲۰,۱۱۱ دلار برسانند. اگر موفق به انجام این کار شوند، می‌توان حدس زد که سقوط BTC به ۱۷,۶۲۲ دلار در ۱۸ ژوئن یک تله خرسی بوده است. با رسیدن قیمت به بالای ۲۰,۱۱۱ دلار، می‌توان پیش بینی کرد که قیمت تا ۲۳,۳۶۲ دلار نیز افزایش پیدا کند. دقیقا همان سطوحی که خرس‌ها مقاومت زیادی خواهند کرد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در چند روز گذشته اشباع فروش را نشان می‌دهد که حاکی از افزایش قیمت در کوتاه مدت است.

اگر قیمت از ۲۰,۱۱۱ دلار کاهش یابد، پیش بینی افزایش قیمت تا سطح ۲۳ هزار دلار هم باطل خواهد شد. افت قیمت نشان دهنده این خواهد بود که خرس‌ها سطح ۲۱ هزار دلار را به یک سطح مقاومتی برای خود تبدیل کرده‌اند و احتمال افت قیمت تا ۱۷,۶۲۲ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. این افت قیمت می‌تواند تا سطح ۱۶ هزار دلار هم ادامه پیدا کند.

روند قیمتی بیت کوین در روزهای آینده

واگرایی مثبت در RSI نشان می‌دهد که خرس‌ها ممکن است کنترل قیمت را از دست داده باشند. نمودار ۴ ساعته بیان می‌کند که قیمت بیت کوین به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگشته است.

سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، سطح مهم و حیاتی برای خرس‌ها محسوب می‌شود، چرا که تثبیت شدن قیمت در این سطح می‌تواند موجب شود که بیت‌کوین تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یعنی ۲۳,۳۶۲ دلار نیز افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت بالاتر از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تثبیت و بسته شود، نشان دهنده این خواهد بود که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند و دوباره سعی خواهند کرد قیمت را تا ۱۷,۶۲۲ دلار پایین بکشند.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.