آیا روند نزولی قیمت بیت کوین ادامه دار خواهد بود؟

آیا روند نزولی قیمت بیت کوین ادامه دار خواهد بود؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ دی ۱۴۰۰

ریزش شدید قیمت بیت کوین در این هفته بسیار خبرساز شد. اما مثل همیشه تریدرهای کهنه‌کار می‌دانند که این کاهش قیمت همان اصلاح قیمت همیشگی بازار است و بسیاری این شرایط را فرصتی مناسب برای خرید می‌دانند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که در روزهای گذشته حجم بسیاری زیادی بیت کوین و رمزارزهای دیگر فروخته شده است و تنها در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲/۵ میلیارد دلار از دیجیتال لیکوئید شده است.

برخی تحلیل‌گران بر این باورند که روند کاهش قیمت بیت کوین می‌تواند یک روند طولانی مدت و ادامه‌دار باشد؛ اما یکی از بنیان‌گذاران Decentrader Filbfilb، انتظار دارد بیت کوین در سه ماهه اول سال آینده به خوبی تثبیت شود.

تحلیل بیت کوین

بیت کوین که در اوایل پاییز و در میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه روی قیمت ۵۴,۴۹۶ دلار، حمایت خوبی شد و این سطح، سطح مهمی برای گاوها و برای دفاع بود؛ اما خرس‌ها نقشه دیگری در سر داشتند و توانستند روز جمعه قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه برسانند. این شرایط احتمالا باعث افزایش تعداد تعیین حد ضررها در بازار شده است و میزان فروش بیتکوین را به شدت افزایش داده است.

تحلیل بیتکوین

روز شنبه شاهد سقوط قیمت بیتکوین تا ۴۲,۰۰۰ دلار بودیم و گاوها در این سطح شروع به خرید در حجم بالا کردند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۶,۲۱۹ دلار) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه فروش بیش از حد، نشان می دهد که خرس‌ها دست برتر را دارند. اگر بیتکوین از سطوح فعلی پایین‌تر برود، توقف بعدی می تواند حمایت قوی در ۴۰,۰۰۰ دلار باشد.

اما اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، بیتکوین می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه برسد، که ممکن است به عنوان یک مانع قوی عمل کند. توقف و بسته شدن بالاتر از این سطح، اولین نشانه از امکان بهبود شرایط فعلی و افزایش قیمت خواهد بود.

بیت کوین در یک الگوی کانال نزولی در حال معامله است. خرس‌ها قیمت را به زیر خط حمایت کانال کشاندند، اما گاوها در این شیب با خرید در حجم بالا، بیت کوین را دوباره به کانال بازگرداندند. اگر گاوها با موفقیت از خط حمایت دفاع کنند، قیمت بیتکوین می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بالا برود.

انتظار می رود که این سطح دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین‌تر برود، سیگنال‌ها و احساسات همچنان منفی باقی می‌ماند و ممکن است قیمت این ارز به سطح زیر کانال برسد.

اگر این اتفاق بیفتد، قیمت بیتکوین می‌تواند به منطقه حمایت قوی در ۴۲,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ دلار سقوط کند. در مقابل، عبور و بسته شدن قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اولین علامتی است که حجم فروش را افزایش می‌دهد و قیمت بیتکوین را می تواند تا خط مقاومت کانال افزایش دهد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.