با افزایش نگرانی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین بیت کوین خط حمایتی خود را از دست داد

از دست رفتن خط حمایت بیت کوین با با افزایش نگرانی ها از جنگ روسیه و اوکراین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ اسفند ۱۴۰۰

خبر از دست رفتن خط حمایت بیت کوین با با افزایش نگرانی ها از جنگ روسیه و اوکراین اعلام شد و این رمزارز بزرگ به زیر خط حمایتی حیاتی خود سقوط کرد. بیت‌کوین اکنون در قیمت ۳۶۶۱۹ دلار در بازار معامله می‌شود. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

از دست رفتن خط حمایت بیت کوین با با افزایش نگرانی ها از جنگ روسیه و اوکراین

بزرگترین ارز دیجیتال جهان بیت‌کوین (BTC) به زیر سطح حمایتی خود یعنی ۳۷۰۰۰ دلار سقوط کرده است و در حال حاضر با ۶٫۱۹۵ درصد کاهش، در قیمت ۳۶۶۱۹ دلار معامله می‌شود. همچنین پس از این سقوط، ارزش بازار این رمزارز به ۶۹۳ میلیارد دلار رسید.

این دومین بار در ماه فوریه است که قیمت بیت‌کوین به زیر ۳۷۰۰۰ دلار رسیده است.

کاهش شدید ارزش در شرایط اصلاح بازار اتفاق افتاد و همچنین کل بازار کریپتو ۷ درصد سقوط کرد. با بررسی آمار و داده‌ها می‌توان گفت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از ثروت سرمایه‌گذاران در ۲۴ ساعت گذشته از دست رفته است.

سقوط اخیر بازار ارز دیجیتال در بحبوحه اخبار مربوط به اوکراین اتفاق افتاد. ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس جمهور روسیه، مناطق شورشی اوکراین را به طور مستقل به رسمیت شناخته و به نیروهای خود دستورات لازم را داد. در همین حین ترس و نگرانی از جنگ بین اوکراین و روسیه تشدید شده.

البته فعلا مشخص نیست که آیا حرکت نیروهای روسی آغاز حمله به اوکراین خواهد بود یا خیر؟ با این حال، مطمئناً آغازی است برای آنچه که می‌تواند منجر به یک عملیات نظامی طولانی با هدف قرار دادن کشور اوکراین شود.

آلت‌کوین‌ها سقوط می‌کنند

اصلاحات بازار در فضای آلت‌کوین در حال حاضر تاثیرات عمیق‌تری گذاشته است.

تقریباً همه ده آلت‌کوین برتر از جمله اتریوم (ETH) بین ۷ تا ۱۵ درصد سقوط کرده‌اند. قیمت اتریوم در حال حاضر ۶٫۹۲ درصد کاهش یافته و با قیمت ۲۵۹۲ دلار در بازار معامله می‌شود. ارزش بازار این رمزارز به ۳۰۱ میلیارد دلار کاهش یافته است.

رمزارزهای ریپل(XRP)، Cardano (ADA) و Solana (SOL) با ۱۳ درصد سقوط، بدترین ضربه را بین آلت‌کوین‌ها متحمل شدند. همچنین LUNA Terra با ۳٫۵ درصد کاهش، نسبتاً عملکرد بهتری در مقابل شرایط بازار داشت.

تحلیلگر محبوب بازار ارزهای دیجیتال Wu Blockchain در مورد شرایط بازار این گونه توضیح می‌دهد:

طبق پیش‌بینی گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، دو حالت نزولی و صعودی را می‌توان برای نزدک شاخص Nasdaq در نظر گرفت. به این صورت که در حالت نزولی احتمال افت تا ۹/۶ درصد و در حالت صعودی احتمال ۸/۶ درصد افزایش وجود دارد. Nasdaq بیشترین ارتباط را با بازار کریپتو دارد. سفارت چین در اوکراین همچنین یادآور شد که وضعیت در شرق اوکراین دستخوش تغییرات اساسی شده است.

این قضیه به وضوح نشان‌دهنده این است که می‌توان انتظار نوسانات بیشتری با توجه به تحولات ژئوپلیتیک اخیر داشت. با این شرایط یکی از نگرانی‌های پیش آمده این است که ببینیم بانک فدرال در چنین شرایطی با توجه به افزایش نرخ بهره چه خواهد کرد.

با اصلاح امروز، بیت‌کوین و تمام ده ارز دیجیتال برتر دیگر، در نمودار هفتگی ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش داشته‌اند.

منع: coingape

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.