به‌روزرسانی تپروت بیت کوین با موفقیت فعال شد!

به‌روزرسانی تپروت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ آبان ۱۴۰۰

شبکه بیت‌کوین (BTC) پس از توافق ۹۰ درصدی ماینرها و استخرهای استخراج، سافت فورک Taproot را بین بلوک‌های ۷۰۹,۴۸۸ و ۷۰۹,۶۳۲ با موفقیت فعال کرد. این آپدیت صورت گرفته به عنوان اولین ارتقای بزرگ بیت‌کوین از آگوست ۲۰۱۷ محسوب می‌شود که راه‌حل اصلی برای ارتباط لایه دو بیت‌کوین، شبکه لایتنینگ و SegWit است. با بیتستان همراه باشید تا جزئیات به‌روزرسانی تپروت بیت کوین را معرفی کنیم.

هدف از به روز رسانی Taproot؛ بهبود قابلیت‌های اسکریپت نویسی و حفظ حریم خصوصی شبکه بیت‌کوین است. برای انجام این کار، سافت فورک صورت گرفته، MAST را معرفی می‌کند. طبق وب‌سایت اختصاصی Taproot که توسط توسعه دهنده برجسته بیت‌کوین یعنی Hampus Sjöberg اداره می‌شود، MAST می‌تواند به کارآمدتر و خصوصی تر کردن قراردادهای هوشمند تنها با نشان دادن بخش‌های مرتبط قرارداد در هنگام معامله و خرج کردن بیت‌کوین کمک کند.

Sjöberg در صحبت با Cointelegraph خاطرنشان کرد، فعال‌سازی Taproot نشان می‌دهد که بیت‌کوین می‌تواند دوباره شبکه بلاک‌چین را ارتقا دهد که برای طول عمر شبکه بسیار مهم است.

او افزود:

من فکر می کنم این بزرگترین پیروزی است.

Sjöberg، که توسعه‌دهنده کیف پول Blixt Wallet نیز است، عنوان کرد که ارتقاء Taproot امکان بررسی قابلیت‌های خارج از زنجیره را هم فراهم می‌کند تا بار زیادی بر گره‌های بیت‌کوین شبکه وارد نشود.

به‌روزرسانی تپروت بیت کوین

جلسه برگزار شده توسعه دهندگان گره‌های مختلف شبکه لایتنینگ:

علاوه بر این، Sjöberg معتقد است که MAST می‌تواند به بهبود حریم خصوصی شبکه قدیمی‌تر لایتنینگ کمک کند، البته این در صورتی است که پیاده‌سازی‌های Lightning تصمیم به اتخاذ Taproot داشته باشند. توسعه دهندگان گره‌های مختلف شبکه لایتنینگ چند هفته پیش در زوریخ سوئیس، در نشست LN Summit 2021 با هم دیدار کردند تا در مورد مسیرهای ارتقای احتمالی گفت و گو کنند.

یکی از مواردی که در جلسه مورد بحث قرار گرفت، این بود که آیا بهتر است لایتنینگ در بخش‌های کوچک به صورت مستمر ارتقا داده شود یا به عنوان یک آپدیت بزرگ صورت گیرد.

علاوه بر این، Sjöberg توضیح داد که چگونه کانال‌های پرداخت با استفاده از Taproot در شرایط عادی برای شبکه لایتنینگ قابل تشخیص از تراکنش‌های عادی نخواهند بود:

نمی توان تشخیص داد که آیا تراکنش Taproot فقط یک پرداخت معمولی است یا اینکه متعلق به یک کانال لایتنینگ. این برای قابلیت تعویض و در نتیجه امنیت بیت‌کوین مهم است.

افزایش سرعت خروج بیت کوین از صرافی‌ها

برای مشاهده جزئیات بیشتر، کلیک کنید
به‌روزرسانی تپروت بیت کوین

نقش Speedy Trial در فعال‌سازی Taproot:

فعال‌سازی موفقیت‌آمیز Taproot به Speedy Trial نسبت داده می‌شود. Speedy Trial یک روش استقرار سافت فورک است که به ۹۰ درصد ماینرها نیاز دارد تا به‌روزرسانی را نشان دهد.

در ژوئن ۲۰۲۱، ماینرهای بیت‌کوین برای اولین بار به اجماع ۹۰ درصدی دست یافتند و شوبرگ این اطلاعیه را توییت کرد:

با این حال، ارتقاء Taproot نشان‌دهنده پایان استقرار آزمایشی سریع بوده و ارتقاء آینده شبکه بیت‌کوین مستلزم ارائه روش‌های جدید بعد از مستقر شدن سافت فورک است.

Taproot دنیایی از امکانات را به وجود می‌آورد، اما اولین چیزی که من شخصاً دوست دارم ببینم، تراکنش MuSig 2 است.

در حدود ۱۳ سالی که از عمر بیت‌کوین می‌گذرد، شبکه بیت‌کوین تحت فورک‌های سخت و نرم متعددی قرار گرفته است. در حالی که ارتقاء Taproot هنوز ارزش خود را ثابت نکرده، شبکه لایتنینگ همچنان به نقطه‌های عطف جدیدی دست می‌یابد.

در ۲۸ سپتامبر، شبکه لایتنینگ شاهد افزایش ۱۶۰ درصدی تعداد گره‌ها در بازه زمانی ۱۲ ماهه بود، علاوه بر این، جهش ۱۷۰ درصدی در تعداد کانال‌ها از ژانویه ۲۰۲۱ مشاهده شد.

از ۱۱ نوامبر، ظرفیت شبکه بیت‌کوین قبل از سافت فورک Taproot در بالاترین سطح خود (۳۲۲۰ BTC) تقریباً ۲۱۰ میلیون دلار بود.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.