با افت ارزش لیر، استقبال مردم ترکیه از تتر و بیت کوین افزایش پیدا کرد!

استقبال مردم ترکیه از تتر و بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۰

در پی سقوط اخیر ارزش لیر، مردم ترکیه برای حفظ ارزش پول خود به طور گسترده تتر و بیت‌کوین خریداری می‌کنند. به دلیل نوسان شدید لیر و سقوط ارزش آن در مقابل دلار، استقبال مردم ترکیه از تتر و بیت کوین افزایش یافته است. برای بررسی بیشتر این خبر با بیتستان همراه باشید.

استقبال مردم ترکیه از تتر و بیت کوین

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، به دلیل نوسان شدید لیر و سقوط ارزش آن در مقابل دلار، استقبال مردم ترکیه از ارزهای دیجیتال با سرعت زیادی افزایش یافته است.

توییت وال استریت ژورنال

بر اساس داده‌های Chainalysis در اواخر سال ۲۰۲۱ با افزایش حجم معاملات ۳ صرافی ارزهای دیجیتال به ۱/۸ میلیارد دلار در روز، لیر ترکیه شروع به سقوط در برابر دلار کرد. در سال ۲۰۱۹ این حجم بسیار بیشتر بوده و روزانه ۷۱ میلیارد دلار در ارزهای دیجیتال خرید و فروش می‌شد.

مردم ترکیه به دنبال خرید تتر به دلیل ثبات بیشتر آن هستند. بر اساس گزارش CryptoCompare، پاییز امسال تعداد ۲,۰۲۰ سرمایه‌گذار لیرهای خود را در USDT سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

از سپتامبر ۲۰۲۱، لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا ۴۰ درصد کاهش داشته است. درحالی که بیت‌کوین از اول نوامبر به همان مقدار در مقابل دلار افزایش داشت. با اینکه استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت در ترکیه ممنوع شده، اما همچنان شاهد افزایش فعالیت سرمایه‌گذاران در این حوزه هستیم.

منبع: u.today

بیت کوین تتر
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.