دستگیری گروه فروش بدافزار سرقت بیت کوین در اوکراین

دستگیری گروه فروش بدافزار سرقت بیت کوین در اوکراین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ آبان ۱۴۰۰

سرویس امنیتی اوکراین یک گروه فروش بدافزار سرقت بیت‌کوین را منهدم کرد! این گروه از طریق ساخت انواع بدافزار اقدام به سرقت بیت‌کوین از افراد می‌کردند. با بیتستان همراه باشید تا به خبر دستگیری گروه فروش بدافزار سرقت بیت کوین در اوکراین بپردازیم.

دستگیری گروه فروش بدافزار سرقت بیت کوین در اوکراین

مقامات امنیتی در اوکراین، یک شبکه از کلاهبرداران متخصص در سرقت ارزهای دیجیتال و پولشویی وجوه غیرقانونی را امحا کرد. این باند که در دارک‌وب به مشتریان خود خدمات ارائه می‌کرد، در نتیجه عملیات مشترک نیروی‌های اوکراین و سرویس اطلاعاتی ایالات متحده، شناسایی شده بود.

این گروه کلاهبردار، میلیون‌ها دستگاه کاربران اوکراینی را به بدافزار ساخته شده خودشان آلوده کرده بودند. همچنین این گروه در طی تحقیقات انجام شده، اعتراف کردند که ده‌ها میلیون دلار اقدام به پولشویی کرده‌اند.

این گروه از اسناد هویتی جعلی و ساختگی برای انجام عملیات پولشویی استفاده می‌کردند. بازرسان امنیتی موفق شدند که تمامی هویت‌هایی که این گروه برای انجام عملیات پولشویی مورد استفاده قرار می‌دادند را شناسایی کنند.

همچنین این گروه کلاهبردار، اقدام به ساخت بدافزاری کرده بودند که حاوی ویروس بوده و موجب می‌شد تا اطلاعات کیف پول‌های دیجیتالی فاش شود و از این طریق مقدار زیادی ارز دیجیتال موجود در این کیف پول‌ها به سرقت رود.

SBU توضیح داد که اطلاعات و موارد جمع آوری شده در حال حاضر برای پیگرد قانونی در حال تجزیه و تحلیل هستند. نیروی انتظامی اوکراین جزییاتی در مورد تعداد افراد دست‌اندرکار و دستگیری آن‌ها ارائه نکرد.

اوکراین که در سال‌های اخیر به یک رهبر بزرگ در پذیرش ارز دیجیتال تبدیل شده و در عین حال به سمت قانونی کردن ارزهای رمزنگاری شده حرکت می‌کند، شاهد افزایش جرایم مرتبط با این حوزه نیز بوده است.

سرویس امنیتی اوکراین در سال جاری به دنبال استخراج کنندگان غیرقانونی بوده و مزارع کریپتو را در مناطق مختلف کشور تعطیل کرده است. در ماه اوت، SBU تعدادی از صرافی‌ها و کیف پول ارزهای دیجیتال آنلاین را که ادعا می‌شد پول به روسیه ارسال می‌کردند، مسدود کرد.

منبع: news.bitcoin

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.