با این 4 روش، فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین را ردیابی کنید!

چگونه نهنگ های بیت کوین را ردیابی کنیم؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ مرداد ۱۴۰۱

بیتستان: همانطور که می‌دانید نهنگ‌ها یکی از بازیگران اصلی و تاثیر گذار در نوسان قیمتی یک توکن مانند بیت‌کوین هستند. خرید و فروش توکن‌هایی مانند بیت‌کوین توسط نهنگ‌ها منجر به تغییرات قیمتی می‌شود که می‌تواند باعث ضرر و زیان سرمایه‌گذاران خرد شود. از این رو بهتر است بدانیم که چگونه نهنگ های بیت کوین را ردیابی کنیم؟ چهار راه اصلی برای شناسایی نهنگ‌های بیت‌کوین وجود دارد.

چگونه نهنگ های بیت کوین را ردیابی کنیم؟

نهنگ‌ها از دسته سرمایه‌گذارانی هستند که در نوسانات قیمتی یک توکن تاثیر به سزایی دارند. با توجه به قدرت آن‌ها در تغییر قیمت، مهم است که سرمایه‌گذاران خرد بیت‌کوین بتوانند آن‌ها را ردیابی کنند.

سرمایه‌گذارانی که به مقدار زیادی بیت‌کوین در کیف پول‌های خود دارند، نهنگ بیت‌کوین نامیده می‌شوند. انتقال بیت‌کوین به کیف پولی دیگر بر قیمت این رمزارز تاثیر گذاشته و باعث ضرر سرمایه‌گذاران خرد می‌شود. ردیابی نهنگ‌های بیت‌کوین می‌تواند از این ضرر و زیان جلوگیری کند.

با وجود ماهیت غیرمتمرکز بیت‌کوین سرمایه‌گذاران خرد می‌توانند با استفاده از داده‌های تجاری، مبادلات نهنگ‌ها را ردیابی کنند. چهار راهی که در ردیابی نهنگ‌ها موثر است عبارتند از:

  • نظارت بر آدرس‌های شناخته شده نهنگ‌ها
  • نظارت بر دفتر سفارش
  • نظارت بر تغییرات ناگهانی بازار
  • نظارت بر معاملات بیت‌کوین
ردیابی نهنگ‌های بیت‌کوین

نظارت بر آدرس‌های شناخته شده نهنگ‌ها ابتدایی‌ترین مرحله برای شناسایی نهنگ‌ها توسط سرمایه‌گذاران خرد محسوب می‌شود. علاوه براین، نظارت به تغییرات ناگهانی بازار از طریق دفتر سفارش و معاملات انجام شده در صرافی‌ها می‌تواند میزان ورودی نهنگ‌ها را نشان دهد.

علاوه بر این راه‌های ذکر شده، شما با فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید با برخی از موارد دیگر نیز آشنا شوید که در ردیابی نهنگ‌ها موثر هستند. برای مثال حساب توییتری Whale-alert از جمله حساب‌هایی است که افراد می‌توانند با آن از تراکنش‌های بزرگ اطلاع پیدا کنند.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.