تداوم رشد هش‌ریت شبکه بیت‌کوین: قیمت این ارز دیجیتال تغییر می‌کند؟

تداوم رشد هش ریت شبکه بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیتستان: داده‌های منتشر شده توسط CoinWarz نشان می‌دهند که نرخ هش‌ریت بیت‌کوین همچنان در حال افزایش است. در پی تداوم رشد هش ریت شبکه بیت کوین، این معیار در روز دوشنبه به بالاترین حد خود یعنی 270 EH/s رسیده و در سطح 220 EH/s ثابت شده بود، اما دوباره روند صعودی به خود گرفته است.

داده‌های CoinWarz نشان می‌دهند که نرخ هش بیت‌کوین همچنان در حال انفجار است، چرا که در روز دوشنبه به بالاترین حد خود یعنی 270 EH/s رسید. امروز هم در سطح 220 EH/s ثابت شده بود، اما دوباره روند صعودی به خود گرفته است و افزایش می‌یابد.

بالا رفتن نرخ هش بیت‌کوین نشان می‌دهد که تعداد ماینرهای شبکه در حال افزایش است. افزایش هش‌ریت شبکه اغلب به عنوان معیاری مبنی بر افزایش اعتماد ماینرها به بیت‌کوین در نظر گرفته می‌شود.

تداوم رشد هش ریت شبکه بیت کوین

ارتباط بین نرخ هش بیت‌کوین و قیمت آن

بحث در مورد رابطه‌ی نرخ هش بیت‌کوین و قیمت آن زیاد است. ویلی وو، تحلیلگر زنجیره‌ای اعتقاد دارد که قیمت بیت‌کوین از نرخ هش پیروی می‌کند. این طرز تفکر که در بین بسیاری از تحلیلگران بازار نیز مقبولیت دارد و نشان می‌دهد که افزایش نرخ هش منجر به افزایش قیمت BTC خواهد شد.

با این حال، برخی دیگر معتقدند که نرخ هش از قیمت تبعیت می‌کند، زیرا عامل اصلی که موجب می‌شود تا ماینرها اقدام به خرید دستگاه‌های ماینینگ کنند، قیمت این ارز دیجیتال است.

در نظر داشته باشید که از نوامبر 2021، قیمت بیت‌کوین روند نزولی داشته، اما در این مدت، نرخ هش افزایش یافته. این رابطه بر خلاف نظر گروه دوم است که معتقدند نرخ هش از قیمت تبعیت می‌کند، زیرا با کاهش قیمت باید نرخ هش نیز افت می‌داشت.

در مقابل این افراد برخی از تحلیلگران نیز بیان می‌کنند، تنها نتیجه‌ای که در این زمان می‌توان گرفت، ضعیف بودن همبستگی بین نرخ هش و قیمت بیت‌کوین است.

منبع: cryptoslate

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.